Spisested nær Tønder?

  • Er der nogle der kender nogle anbefalelsesværdige steder at spise nede i området omkring Tønder? Lidt kørsel gør intet, men det skal naturligvis være indenfor rimelighedens grænser. (Jeg tænker en 20-30 km)


    Jeg er i den situationen at kæresten og jeg har lidt at fejre på fredag, men eftersom jeg ikke selv kommer fra området dernede, så er jeg en smule på bar bund.


    Det skal helst være et sted der ikke gør alt for ondt på en students pengepung, en 200-300 kroner pr. kuvert må man vel kunne spise udmærket for. I øvrigt gør det intet hvis det er nede over grænsen, men med vores tysk så er det nok et krav at der er dansktalende personale tilstede. :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brition
    Er der nogle der kender nogle anbefalelsesværdige steder at spise nede i området omkring Tønder? Lidt kørsel gør intet, men det skal naturligvis være indenfor rimelighedens grænser. (Jeg tænker en 20-30 km)


    Jeg er i den situationen at kæresten og jeg har lidt at fejre på fredag, men eftersom jeg ikke selv kommer fra området dernede, så er jeg en smule på bar bund.


    Det skal helst være et sted der ikke gør alt for ondt på en students pengepung, en 200-300 kroner pr. kuvert må man vel kunne spise udmærket for. I øvrigt gør det intet hvis det er nede over grænsen, men med vores tysk så er det nok et krav at der er dansktalende personale tilstede. :D


    Stig´s restaurant er det ypperste du finder i Tønderområdet. Men så bliver pengepungen knap så glad. Ellers er der sgu ikke så meget jeg vil anbefale. Kinos cheeseburger er vel også anstændig, men det var nok ikke dette der var planen.

  • Jeg var engang til noget familie-tamtam på Hotel Tønderhus. De har også en udmærket restaurant. Måske en smule pebret, men helt OK mad!

  • Hvis du vil have O.K mad for rimelige penge, så kan du også prøve Victoria.

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Bor selv i Tønder.


    Hvis man skal have en rigtig rigtig lækker middag til små penge, så skal man på den græske - enten i Süderlügum, men allerbedst er nu den i Niebüll (Taverne Rhodos Niebüll).


    Victoria har ikke noget komme efter og er skide dyrt (imo). Tønderhus er et fint sted, men heller ikke imponerende menukort og deres priser er åndsvagt høje.

  • Jeg siger mange tak for forslagene. Jeg kender udmærket den græske i Niebüll og der spiser vi skam forholdsvis ofte, men det ville bare være rart at prøve noget andet end det man lige kender. Det ender dog med vi tager derned, da der ikke lige var nogle af forslagene der virker sådan helt vildt tiltalende. Vi har allerede haft alle de nævnte steder oppe at vende, uden nogle af os var sådan specielt begejstrede. :D