"Apple forsikring værdiløs"

  • Faldt lige over denne artikel:
    http://ekstrabladet.dk/kup/vagthundene/article1393876.ece


    Helt ærligt!
    1) Hvordan kan Apple overhovedet finde på tage 2000-2500kr for en forsikring der i bund og grund er 1 års ekstra reklamationsret og telefon support alle burde have ret til alligevel.
    2) Læser man det med småt har det fraskrevet sig ikke lave lave deres dvd-drev, men igen henvis til 1), er sku for dumt at tage ågerpriser når man ikke kan udføre en ordentlig service, skaden koster også kun 600kr, ikke alverden, gad vide om det ikke ville have været billigere bare at smide et nyt drev i og undgå dårlig medie omtale.
    3) Jeg har en 4 årig forsikring hos Sekurator som jeg dengang gav 900kr for:
    http://sekurator.dk/index.php?…information/info&iid=27&_
    Igen hop op til 1).
    4)

    Quote

    Steve Jobs:
    We love our costumers


    Klart, I elsker at manipulere og hooke folk helt op på jeres elendige produkter så de er parat til blindt at betale enhver pris uden at tænke sig om. Hvorefter i kan tage dem ved røven og score kassen.
    Jeg kan lide deres iPhone, men jeg kan virkelig ikke fordrage deres firma og politik, FØJ X(


    /rant off

  • hehe det er Apple er der andet at sige der :)


    Apple sælger jo ikke produkter, de sælger en livsstil, eller et image.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Præcis, og det meste latterlige i mine øjne er at de tager 2-2,5k for det.
    Uden at have noget statistik eller andet til at bakke mig op, vil jeg da også tro at langt de fleste der køber den her "protection plan" tror det er en forsikring ligesom man kan købe ved mange andre store firmaer som dell, lenovo osv. og derved læser mange ikke det med småt.
    Igen syntes jeg at Apple er "lidt for gode" til at markedsføre/sælge sine produkter. :pokey:


    Det her er hvad størstedelen læser:


    Det her er hvad de færreste læser:

  • peterpc, dkwolf og overgaard :D JEG ELSKER JER ! :D I FORSTÅR DET JO IKKE :D


    AppleCare primære opgave er jo ikke en 3 års garanti men derimod en service der betyder, at man kan få hjælp til ALT SOFTWARE PÅ SIN MAC! det er det sidse i skal se, og så er 2500 kroner rigtig billigt sluppet!


    Hvis i mener at, hp, dell, lenovo, asus, acer, toshiba eller en af de andre producenter giver denne service, så tager i grueligt fejl. De giver support på drivere, da de har ansvaret for dette men styresystem og andre programmer er fuldkommen dit eget ansvar.


    Det er tydeligt at høre, at der er tale om en Macbook Hvid eller sort, da disse ofte fik problemer med drevet. Det skyles, at et mindre slag i højre side på computeren kan foresage skade på læsehovedet, hvilket altså er en skade, som brugeren har forvoldt, og naturligvis ikke dækket ind under applecare garantiudvidelsen. og vi skal jo også huske at sige at humac værkstedet altså får penge for disse reparationer, og det ville derfor være underligt hvis de istedet ville bruge alt den tid på en reparation til 600 kroner medmindre computeren rent faktisk har været udsat for fysisk overlast.


    edit: 2 :) og EB siger at apple ikke vil reppe den eller vise billeder:) nej det er HUMAC der siger dette! apple vælger blot at være en smule imødekommende ved at tilbyde en lille trøstepræmie for en ødelagt computer, som egentlig er brugerens egen skyld. jeg havde en macbook black, hvor de ikke kunne finde fejl på computeren og der gav apple mig 800 kroner til deres butik, og det var selvom jeg fandt ud af at det var en softwarefejl i den version jeg brugte og kun havde brugt 500 kroner i servicegebyr, så apple er imødekommende kun for kundernes skyld, selvom det egentligt er lidt urimeligt.

  • Hehe, nej jeg giver dig fuldstændig ret, jeg forstår det virkelig ikke :)


    Jeg har aldrig nogensinde haft brug for nogen form for support til software - eller, det er løgn, én gang til Mathcad, hvor jeg gennem skolen fik support på deres licenshalløj, men det viste sig bare at google var til mere hjælp.


    Det kan sagtens være at Mac's er specielle og kræver anderledes og mere intens support, jeg må indrømme jeg godt kunne bruge en hjælper i røret når jeg har siddet og roddet rundt på min hackintosh hvor jeg stadig ikke kan finde hoved og hale i mange ting :T


    Jeg har aldrig set telefonsupport som en "stor service" fordi jeg altid har benyttet google til at finde svar, ofte langt bedre, end IT-afdelingerne på skolerne osv. har kunnet give, og jeg kan stadig ikke se nogen grund til at give 2-3k for en gang telefon-fis.


    Men hey, intet ondt ment mod jer Mac brugere, det er bare super hvis I kan lide Apples IT-løsninger, det er bare os der ikke kan se "idéen" der syntes det hele ser håbløs ud :D


    Ældre og "nybegyndere" vil helt sikkert have stor fordel af sådan en løsning, det må jeg give Apple ;)

  • Jeg har lige købt en Lenovo Thinkpad T510. Der er som standard 3 års GARANTI. Så går noget i stykker inden for de første 3 år, så laver de det gratis - jeg skal dog betale for porto. Det siger noget om kvalitet. Og jeg betaler ikke 2500kr for det..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Jeg har lige købt en Lenovo Thinkpad T510. Der er som standard 3 års GARANTI. Så går noget i stykker inden for de første 3 år, så laver de det gratis - jeg skal dog betale for porto. Det siger noget om kvalitet. Og jeg betaler ikke 2500kr for det..


    Det er netop en af grunden til at jeg også valgte min Lenovo X200 for et års tid siden :)

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet


  • du har jo fuldkommen ret i dit tilfælde :) at betale for en applecare pakke ville jo være direkte idiotisk :) MEN hvis 90% af danmarks befolkning ikke gider at google problemet eller bare gerne vil tale med andre mennesker omkring problemet, så er 2500 kroner utroligt billigt for det plus et års garanti.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi


    Det er netop en af grunden til at jeg også valgte min Lenovo X200 for et års tid siden :)


    den 3 års garanti på applecare er FULDKOMMEN MAGEN TIL JERES LENOVOGARANTI! den eneste forskel er at jeres garanti indebærer pickup and return, hvorimod applecare kun inkludere en indleveringsgaranti. Lenovo har fuldkommen samme regelsæt på rep som både hp og apple, så snart der er garanti på maskinen :) så der er ingen forskel på garantien ud over indleveringen :D


    nej du betaler ikke 2500 kroner for sofwaresupport :) derfor får du heller ikke softwaresupport :) og det er dit eget valg :) ligesom applecare også er dit eget valg :)

  • Min indebærer ikke Pick onsite..


    Men der står at det er garanteret at computer virker i de 3 år.. Self ikke mod uheld og dårlig behandling. men der er der jo INGEN garanti der dækker for.. Kun forsikringer..


    Det her er garanti, så Lenovo skal bevise den er behandlet forkert.. Det var jo ikke sagen med Apple som vi her kommentere på. Her blev de jo afvist, da det er reklamation og ikke garanti..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Min indebærer ikke Pick onsite..


    Men der står at det er garanteret at computer virker i de 3 år.. Self ikke mod uheld og dårlig behandling. men der er der jo INGEN garanti der dækker for.. Kun forsikringer..


    Det her er garanti, så Lenovo skal bevise den er behandlet forkert.. Det var jo ikke sagen med Apple som vi her kommentere på. Her blev de jo afvist, da det er reklamation og ikke garanti..


    nej det var det ikke :) det er blot humac, som ikke vil bevise det:) ikke apple:) send den til infocare, så skal du se:)

  • Fair nok..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650