Månen eller Nevadas ørken?

  • Da vi er ved at lave projektopgave i 9. klasse kunne det være sjovt at lave en lille undersøgelse om, hvor mange der tror på at NASA virkelig har været på månen. Hvis der er nok der stemmer kunne vi jo nok inddrage det i vores fremlæggelse af vores produkt, en hjemmeside... Håber i alle vil hjælpe...

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • Måske de har været siden 69 .. Det skal jeg ikke kunne sige ..


    Men tror ikke de var det i 69 ;)


    Desuden, der er lige mange beviser for de var og de ikke var. Den eneste løsning er at tage der op! Der skulle jo helst stå et flag osv. Dog kan det være blevet placeret senere 8o

  • Tror også på de har været der, som netop Maverick siger kunne de ikke have det holdt hemmeligt, og jeg tror ikke engang de turde tage chancen med at bluffe om det. Tænk hvad konsekvenserne vil blive for dem hvis det var en hoax, de vil sq miste en del af deres omdømme.

  • Selfølgelig har de været på månen. Men er man x-files fan eller elsker bare sådan generalt at tror på konsprirations teorier så vil man jo sige at de ikke har været der. Ok jamen så er computeren jo heller ikke opfundet endnu, det jeg sidder foran lige nu er bare noget i min fantasi-)

  • Quote

    Originally posted by Maverick
    Ja, jeg er sikker på de var der i 69. Nægter at tro på, at så stort et bluffnummer kan holdes hemmeligt i over 30 år.


    Ja sådan burde man se på det, men der er jo rent faktisk ingen der har tjekket om de var, ja havde muliigheden ..


    Men jo, det er måske svært at skulle lave et sådan nummer.


    Anyway, ingen kan bevise de har eller omvendt ...

  • Quote

    Originally posted by Nik.dk
    Selfølgelig har de været på månen. Men er man x-files fan eller elsker bare sådan generalt at tror på konsprirations teorier så vil man jo sige at de ikke har været der. Ok jamen så er computeren jo heller ikke opfundet endnu, det jeg sidder foran lige nu er bare noget i min fantasi-)



    Sikke da en gang pladder - PC'ens eksistens kan et ukendt antal millioner mennesker bevidne - Hvor mange mennesker kan bevise - eller bare bevidne at de uden diskution satte deres ben på månen den dag i 1969. Konspirations teori har vel intet at gøre med om folk er til X-files - personligt ser jeg dem ikke - men er sgu overbevist om at der er mere mellem himmel og jorden end som så.


    JFK er vel et godt eksempel - Der er ingen der får mig til at tro på at der ikke er et eller andet statsligt organ i USA ved hvad der i virkeligheden skete - og sandheden om det er jo ikke sluppet ud endnu... ;)


    Og påstanden om at USA ikke ville poste så mange penge i et "fup-projekt" holder jo heller ikke - USA fik klø i vietnam - havde russerne at slås med - (som jo faktisk var de første med en bemandet raket i rummet) - og de SKULLE vinde det kapløb - koste hvad det ville.

  • Jeg tror ikke på de har været der - alle de beviser der er blevet fremlagt imod det er ret goe imho :)


    Du kunne muligvis bruge en tråd som Comp-n00ben (Alias Zigiro) postede da han startede herinde - det var om præcis det samme emne, og den tråd blev okay lang...


    Hvis han læser det her er han måske flink at finde den til dig - jeg kan ik finde den ihvertfald :P

  • Quote

    Originally posted by Nik.dk
    Selfølgelig har de været på månen. Men er man x-files fan eller elsker bare sådan generalt at tror på konsprirations teorier så vil man jo sige at de ikke har været der. Ok jamen så er computeren jo heller ikke opfundet endnu, det jeg sidder foran lige nu er bare noget i min fantasi-)


    Er så ikke helt enig i det med X-files, men som sagt, det er klart at det er spændende at tro på konspirations teorier, men syntes nu alligvel at man skulle tænke sig en ekstra gang om...

  • Elsker de her konspiriationsteorier, så nej, jeg tror ikke de har været der, hvertfald ikke på det tidspunkt de påstår at have være der. Jeg synes der er mange virkelig gode argumenter for at de ikke skulle have været der, men der er næsten også en logisk forklaring på dem allesammen, dog synes jeg ikke rigtigt de kan tale sig fra at der ikke var noget krater under landingsfartøjet! For der må vel absolut være blevet lavet et sådant hul, da det ikke ligefrem var en puch maxi motor de havde på det fartøj :)
    En anden ting der virkelig er interessant er, den formodede, ulykke I Rosswelt(Stavefejl?). For efter den ulykke, 1947, er alt med hensyn til teknologi nærmest eksploderet. Transistoren, gensplejsning, laserteknologi, osv. osv. Og alt dette skete som sagt efter 1947, så jeg tror på at der er mere mellem himmel og jord, og jeg har heller ikke tiltro til at USA ikke har noget at skjule! Hvem ved, hvis de virkelig havde kontakt til aliens, så kan transistoren ligeså godt være alien-teknologi som det kan være menneskeskabt, for jeg har svært ved at se hvorfor mennesket ligepludselig sån bare lige nærmest ud af den blå luft skulle opfinde transistoren. Jeg siger ikke at alt det USA har sagt er løgn, men synes at alle burde læse nogen af de konspirationsteorier som efterhånden er i omløb! De er virkelig tankevækkende, og giver meget stof til eftertanke.


    :)


    Edit: Læste lige Learner's indlæg ovenover. Som han siger, man skal huske at se på alting med kritiske øjne, og ikke bare tro på alt!
    BTW Learner, har nu aldrig hørt om nogen der har påstået at WW2 aldrig har fundet sted :)

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Nej. Det hele er optaget i det kammer man også ser i Armageddon eller ligende... ;)


    Ja da :)


    Men som Wizzard så fint siger, der er mere mellem himmel og jord.


    Tror man på det, så er det næsten et valg, for man har som nævnt ikke ordentlig holdbare beviser for de var der...


    Og tror man ikke på det, ja så er det jo atter et valg. Ligeledes er her igen en masse modbeviser for de ikke var der, men de bliver også tit forklaret på en logisk måde ..


    Det er påstand mod påstand, men hvorfor bruge så meget tid på at forklare de var der, hvis det var så sandt som nogle mener. Hvis de var der, så skulle al denne diskution vel ikke være nødvendig ? ;)

  • Quote

    Originally posted by marquis1



    Det er jo lige det det hele handler om!! Hvorfor mon... ? :)


    Nemlig, derfor jeg siger de ikke var der ...


    Eller det er mit valg at tro et er sådan ..


    Men har aldrig set et urokkeligt bevis !

  • Tror de var der.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Den med at flaget blafrede er jo gammel. Som sagt så er der jo ingen tyngte på månen og flaget bliver holdt ude med nogen stivere og idet han sætter flaget ned begynder det at rokke og eftersom der ikke er nogen modstand på månen ja så vil det jo stå og rokke et godt stykke tid:)


    Den med 1947 og derefter, tja tvivler sku nu på at en ufo er lavet af bla. transistorer osv hehe:)


    Men ud fra det her kan vi jo så konkludere at de aldrig når til mars, selvom vi endag skulle se det i tv, så må det jo være snyd for tænk på hvad man ikke kan lave om 20 år med computere osv.