Verden er af lave?!

  • god morgen alle sammen.


    Jeg vil gerne stille jer et spørgsmål, som jeg håber kan virke afklarende for mig når svaret kommer.


    Hvorfor regner det så meget i August?


    Det regner og regner. Det har faktisk regnet hver dag siden d. 2 August. DMI mener at vi har haft det samme vejr i både August 2008 og 2006, og vi ikke når op på de 165mm som er rekorden for nedbørsmængde for August. Men vi har regnmålere ude som fastslår nedbør på 46mm nogle dage. Derfor kan jeg ikke se hvorfor vi ikke allerede har rundet de 165mm.


    Vi bor på landet, ergo behøver vi godt vejr for at... Ja, høste, presse baller og forberede jorden på ny. Vores raps ligger i siloen, men både vores byg og hvede begynder efterhånden at hænge, eller nærmere, vælte ned mod jorden. Derfor er det kraftigt tiltrængt med solskinds vejr og noget blæst. Idag, d. 22, ser det ud til at blive vindstille, overskyet men tørt.


    Tror i regnen fortsætter? Er det en del af konsekvenserne ved Global opvarmning (hvorfor hører vi ikke noget om det?) eller er det bare en "almindelig" Ausgust?


    //Stefan


    Vejrkort DMI

  • Uden at gøre mig klog på det eller noget, vil jeg tro det er en naturlig konsekvens af den varme sommer uden meget regn der har fået fordampet en masse vand, det vand/damp skal jo ned fra skyerne igen det logiske svar vil vel være at de falder når sommeren er ved at komme til ende i august-september.


    Der er sikkert også masser andre bud, men det er mit :D

  • Det er meget normalt for august. Men ja, det bliver også sagt meget i nyhederne at det skyldes global opvarmning. Problemet er bare, at det altid er sådan et vejr i August.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Det er meget normalt for august. Men ja, det bliver også sagt meget i nyhederne at det skyldes global opvarmning. Problemet er bare, at det altid er sådan et vejr i August.


    heh, næsten alle "unormale" vejrforhold sættes i forbindelse med global opvarmning, om det rent faktisk forholder sig sådan må guderne vide, men hvad nyhederne glemmer at fortælle, er at det er sket før... mange gange endda...


    Ssteo: for at en rekord skal sættes for nedbørsmængde, så er det et eller andet med at det skal være en mere eller mindre landsdækkende begivenhed, altså ikke bare der hvor du bor. nedbøren skal falde over x procent af landet, lige som den officielle hvide jul = 2mm sne i hele DK juleaften.


    Om regnen forsætter vil jeg ikke sætte ord på, men tror næppe det er pga global opvarmning. Desuden hører man ikke meget mere om det da det er et emne der er blever rimeligt gennemdiskuteret og andre såkaldte nyheder får prioritet. Se hellere at købe noget ikke-økologisk mad, hjælp de små børn i afrika og kom videre ;)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200