Baconsnaps? Ja tak, meget gerne. Men hvordan?

  • Hejsa


    Jeg håber på at der sidder en eller anden erfaren stodder derude og læser med. Problemet er at jeg skal en tur i sommerhus med nogle kammerater i oktober og i den forbindelse skal vi ud og bade. Når man bader og det er så koldt skal man have som bekendt snaps når man kommer op. Før har vi lavet appelsin/kaffe eller jordbær snaps, men det er sgu ikke særligt mandigt at blande grøntsager og frugt i sin snaps så i år skal det være baconsnaps. Jeg har søgt en del på nettet og kun fundet opskrifter hvor folk siger at det smager enten for salt eller for lidt af bacon så jeg tænkte at jeg ville prøve at udvande baconen før den blev stegt og lagt i snaps. Er der nogen der har cooking skills nok til at gætte hvordan resultatet bliver?


    Hilsen Lauge

  • Det lyder da ikke specielt lækkert....


    Men, hvis det skal smage bare af lidt, så køb rigtigt bacon og ikke det der tulip skiveskåret! Du ved sådan en af de der orderntlige stykker røget bacon du selv skal skære op. Der er langt mere smag og mindre salt i dem.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Try-this


    Damn det er et styks griner blog iøvrigt, nogle sorte ting den mand går og laver :D


    Ja, der er nogle godter imellem :D
    Elsker alle hans sære forsøg med de mest simple og billige ting man kan købe i butikker, men som alligevel lige skal prøves at lave selv!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn


    Ja, der er nogle godter imellem :D
    Elsker alle hans sære forsøg med de mest simple og billige ting man kan købe i butikker, men som alligevel lige skal prøves at lave selv!


    læst hans post hvor han er i holland og ryge bønne? totalt grineren, tror jeg skal prøve at lave skumfiduser en dag, sårn for shits and giggles.


    kender en ven der prøvede at lave baconsnaps, en med tulip bacon og en med bacon fra slagteren. den med bacon fra slagteren smagte en del bedre, men det skyldes nok også at slagterens bacon næppe er pumpet med alt muligt bras som tulips er.


    baconsnaps smager skam ganske fornuftigt når man først har vænnet sig til det, men prøv alligevel først med en lille portion og se om i kan lide det ;)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200