• har ledt overalt uden held


    Skal bruge en pris på jern. Dvs flg:


    6m - 50x50x8mm firkantet profil
    5m - 0x8 fladjern


    Evt. bare en ca. pris.


    Har fået et tilbud på knap 5000kr for de 11meter. Er det ikke totalt vildt???

  • Er det Jern eller stål du skal bruge??


    Men ellers smut ind på Sanistål.dk de har et katalog med priser på alle mulige udformninger. Så må du lige selv kikke det igennem. :razz:


    http://www.sanistaal.dk/da/pro…l_og_metal/kataloger.html

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Det er måske en smule i overkanten.


    50x50x8 vejer 10 kg/m og koster 443 kr/m ifølge det sanistål katalog. Grunden til den høje pris her, tror jeg er at det ikke er en "normal" størrelse. Altså... Det er jo MEGA tykt i gods i forhold til normale profiler :D


    Fx koster koster en 50x50x5 kun 30 kr/kg, hvor 50x50x8 koster 44 kr/kg.


    Men lad os tage de priser fra kataloget:


    6 meter x 443 kr = 2658 kr + moms = 3322 kr.
    5 meter x 3,206 kg/m = 16,03 kg fladstål til 949 kr/100kg = 152 kr + moms = 190 kr.


    Her har jeg lige antaget at det er 50x8 fladstål og ikke 0x8 :))


    Totalt cirka 3500 kr.


    Priserne her er fra 2008, men kigger man på prisudviklingen på saniståls hjemmeside, så kan man se at priserne er omtrent det samme i dag. Så hvis du har et tilbud på knap 5000, så ville jeg bare ringe og få sanistål til at levere i stedet for. Bare lige regn efter at det nu også er nødvendigt med 8mm gods, da de 6 meter rørprofil i 5 mm gods koster 1500 kr mindre ;)


    BTW. jern/stål er altså sådan lidt kartoffel kartoffel :D Ingen ting er lavet af ren jern, da det altid er en legering af en art. Fx støbejern, smedejern og ja så stål. :) Og når du så snakker stål er der nok cirka 7 milliarder forskellige typer :P Og hvis du har tænkt dig at bearbejde de 6 meter profil, så vil jeg da anbefale at få det i stål frem for støbejern da støbejern ikke er særlig nemt at arbejde med :))


  • Tak for det, og tak for regnestykket. Rent faktisk er produktet fremstillet, og det er til en udendørs terrasse trappe. derfor den dimension på profilerne. Problemet er, at trappe endte i knap 9.000kr hvilket i min verden er sindsygt.
    Hans forklarede, at prisen fra de 0.5-6mm og til 0,8 er vild - derfor de høje pris.


    IDIOTEN forklarede dog INDEN produktet gik igang, at trappen ikke ville koste meget. Da han er smed må han da ha´kendt jern prisen inden.

  • ja det må man da bestemt gå ud fra at han skulle vide. men desværre får selv håndværkere til tider et chok over at prisen er løbet totalt fra dem. og så prøver de at tørre den af på køberen.
    du kan nu prøve at handle ham ned, så du får en pris der passer med din ide om "ikke ret meget"


    jeg får aldrig nogen til at lave noget for mig uden på forhånd at vide hvad det koster... jeg gidder ikke de diskutioner det giver bagefter.


    og har man først en aftale med manden om en pris og det så bliver dyrere i materialer end de havde regnet med så er det deres problem.

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak
    Tak for det, og tak for regnestykket. Rent faktisk er produktet fremstillet, og det er til en udendørs terrasse trappe. derfor den dimension på profilerne. Problemet er, at trappe endte i knap 9.000kr hvilket i min verden er sindsygt.
    Hans forklarede, at prisen fra de 0.5-6mm og til 0,8 er vild - derfor de høje pris.


    IDIOTEN forklarede dog INDEN produktet gik igang, at trappen ikke ville koste meget. Da han er smed må han da ha´kendt jern prisen inden.


    Ja når produktet er lavet er der jo ikke muligt at ændre noget :D Men stadig... Hehe... Det er en trappe? Den skal INGENTING bære, så hvorfor den vilde dimensionering :crazyeyes: Men nå... Sådan er det med en smed - de laver ting så de er 150% sikre på at de kan holde - selv hvis et 2-3 tons monster skulle finde på at bevæge sig ud på trappen :)) Set på den lyse side, så er du også sikker på det holder til alt og forskellen mellem 5 og 8 mm gods er ikke det som har gjort prisen "vild" i dine øjne alligevel. :)


    Men selve prisen... 9k for en trappe. Synes ikke det er så vildt igen. Fx gav mine forældre for nylig 6-7k kun for nye sten/fliser til en trappe - de har selv pillet de gamle sten af og monteret de nye.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Frankovic


    Ja når produktet er lavet er der jo ikke muligt at ændre noget :D Men stadig... Hehe... Det er en trappe? Den skal INGENTING bære, så hvorfor den vilde dimensionering :crazyeyes: Men nå... Sådan er det med en smed - de laver ting så de er 150% sikre på at de kan holde - selv hvis et 2-3 tons monster skulle finde på at bevæge sig ud på trappen :)) Set på den lyse side, så er du også sikker på det holder til alt og forskellen mellem 5 og 8 mm gods er ikke det som har gjort prisen "vild" i dine øjne alligevel. :)


    Men selve prisen... 9k for en trappe. Synes ikke det er så vildt igen. Fx gav mine forældre for nylig 6-7k kun for nye sten/fliser til en trappe - de har selv pillet de gamle sten af og monteret de nye.


    4 trins trappe til 9.000 er i mine øjne meget. Her til skal vi selv sørge for galvanisering og trætrin.
    Ja, måske overkill, men rådførte mig med smeden, så kan ikke helt se noget forkert i min beslutning

  • Fair :) Og ja, kan godt se det løber lidt op med det hele så... Men så må du bare se det på den lyse side at du har fået en fin ny trappe og så lukke øjnene for prisen :) Der er jo ikke meget at ændre nu... Er vel kun de omkring 1k du måske har givet "for meget" for jernet der er at forhandle om..?