Erfaring med Oister Mobil?

  • Jeg har nu set Oisters reklame for deres nye Mobil abb. et par gange i tv og overvejer om jeg burde slå til, de tilbyder jo fri sms og "fri data" (1gb @ 1mbit og herefter begrænset hastighed) for kun 69kr om måneden.


    Pt har jeg Telia Flex med fri sms, og 300mb til 120kr :/ Og jeg er ikke helt vild med telias internet dækning.


    Men jeg har ingen erfaring med Oister som selskab ? Kan forstå at 3 ejer det og det er deres netværk man bruger, så det må jo være ganske udemærket, men ellers ved jeg faktisk intet?


    Er der nogen her der har erfaring med Oister eller har hørt om negative ting?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Er træt af at alle mobilselskaber siger "Fri data". 1Gb er jo ikke fri!. Ved godt man skal kører meget igennem for at komme op på det, på en mobil. Men alligevel. Og 1mbit. tja, det er vel os fint nok. Men synes stadig godt de kunne lave det hurtigere..



    Men nå, prisen er fin. Det eneste jeg lige kan komme i tanke jeg ville sætte op mod, er Bibob. Der får man os 1000mb (~1Gb) på 1Mbit forbindelse til 50kr. Men så koster gratis sms 50kr oveni. (med mindre man kan holde sig på 237sms'er om måneden (da vi så ender på de 69kr som Oister koster)(1 sms koster nemlig 8øre ved Bibob).
    Men Bibob benytter Telenors netværk, og 3's er altså bedre.


    Men husk lige og læs det med småt hvis du skal have Oister. Det kan jo være der står noget skummelt ;)

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650


  • Undskyld, men hvor meget forventer du for 69 kroner om måneden? hvis du ikke er tilfreds med den begrænsede hastighed, så tag da Telia eller tdc. efter hvad jeg husker giver de max gas på deres mobilabo. hvis selvfølgelig der er 3g dækning :)

  • Oister har nu fri data efter som du ikke betaler efter de 1gb, du får bare lavere hastighed :)


    Det eneste minus jeg kan komme på selv er at jeg ikke kan ringe gratis til kæresten mere (vi har sat det der telia fri familie op hehe), men måske jeg kan overtale hende til skype hehe.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Det kan godt ske. Der findes sim-kort som ikke virker i 2g mobiler. Så vidt jeg ved.


    Men DXC. Prøv da og kik på Bibob. Hvis det er SMS'erne du går efter. De koster 8øre stykket, eller os kan man få 2500sms for 50kr om måneden (hvilket svare til 2øre pr. sms)

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Det kan godt ske. Der findes sim-kort som ikke virker i 2g mobiler. Så vidt jeg ved.


    Men DXC. Prøv da og kik på Bibob. Hvis det er SMS'erne du går efter. De koster 8øre stykket, eller os kan man få 2500sms for 50kr om måneden (hvilket svare til 2øre pr. sms)


    Der findes ikke simkort, som er begrænset til 3G mobiler.


    Derimod er der nogle udbydere, som kun har et 3g netværk :) OISTER som kører vi 3. 3 har kun et 3gnetværk, og kan derfor ikke bruges af 2gmobiler :) derfor kan du ikke bruge oister medmindre du har en 3g mobil

  • Jeg har Oister, og er meget tilfreds. Det er tilknyttet min Iphone, og en gammel Nokia 3210.
    Super god service. Et stort plus i mit regnskab, er de ikke har opkaldsafgift som Telelort har. Denne post alene kostede mig op imod 100kr hver eneste måned på et aab. til 149kr!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak
    Jeg har Oister, og er meget tilfreds. Det er tilknyttet min Iphone, og en gammel Nokia 3210.
    Super god service. Et stort plus i mit regnskab, er de ikke har opkaldsafgift som Telelort har. Denne post alene kostede mig op imod 100kr hver eneste måned på et aab. til 149kr!



    Så det virker godt til mobiler der ikke har 3g?



    For sender omkring 2000 smser om måneden, ringer højst 30min om måneden og har et abb. ved telenor til 299/måneden, og tror dælme godt det kan gøres billigere...


  • 2000??
    Er du SMSOman :-)


    Det jeg sige rer, at det virke rpå begge vores mobiler. Min kones gamle lort, og min 3GS
    Jeg gav som sagt 2x149kr hos Telenor for fra SMS, fri MMS og 1 times tale tid på begge inkl.


    Mit problem er, at jeg ofte laver mange små opkald, og her takster Telenor 0,25 pr. opkald ligemeget om der er optaget eller ej. Langt de fleste regninger endte derfor på 250-300kr. Derfor skiftede jeg til Oister. De opfylder mine krav til fulde.



  • 2000 det jo std. :) alle de damer

  • Jeg har telenor hvor jeg giver 230 kr. pr/mdr


    150 kr for fri trafik efter 25gb sætter de måske hastigheden ned, men tilgengæld giver butikken hvor jeg købte mobilen kage hvis jeg når den grænse på en mdr.. =P


    60 kr for "fri" sms og mms (5000 sms & 500 mms)


    Kan ikk huske hva jeg giver i minuttet, men det er mere eller mindre standard og jeg ringer ikk så meget igen..


    Kan sige at 1 gb data kan hurtigt ryge hvis man skal bruge sin mobil til wifi til den bærbar på farten.. ;)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Hopper godt nok på 3's netværk når bindingperioden er ovre hos Telenor, det bliver sikkert Oister, lyder som et ret svedigt tilbud.


    Jeg har aldrig lagt mærke til det da jeg ikke har haft en datapakke før, men Telenors 3g dækning er virkelig deodorant. Der er kun 3g forbindelse i de større byer, og ligger man og triller på landevejene kan man også tit komme ud for der slet ikke er forbindelse overhovedet :boxed:


    Jeg må godt nok sige at 3's dækningskort ser noget mere fornuftigt ud end Telenors, og selvom Oister sætter en grænse på 1mbit, så er det stadig hurtigere end hvad jeg kan downloade med hos Telenor 90% af tiden pga. elendig dækning :pokey:

  • Hejsa, den tror jeg godt jeg kan være et godt svar på


    Jeg bor i Lyngby (Nord København)


    Jeg har haft
    Telmore (TDC net)
    Bibob (Telenor net)
    Oister (3 net)


    Alle 3 med data pakker


    Telmore var egentlig fint men bibob var billigere.



    bibobs net kører som du beskriver ikke super pisse godt men er til at leve med


    Så kom oister med endnu vildere pris (jeg bruger fri SMS og net)
    Og tænkte det kørte på 3's net så det ville jo være super


    Problemet er dog at jeg roamer pisse ofte (sågar når jeg sidder hjemme hos mig selv)
    Og når jeg roamer giver mine telefon ikke "lov" til at bruge 3g


    Så pludselig for du LANGSOMT net (dog betaler du ikke roaming pris)


    Og nettet er ikke mærkbart hurtigere end fx Telmore.


    Jeg bliver lidt her endnu, men tror snart jeg hopper tilbage på Telmore, for det er og bliver nu det bedste jeg har haft til dato.


    /Thomas

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Er rigtig glad for Oister. Har haft det et par år nu og beholder det. Kanon dækning til en rimelig pris.
    Kan klart anbefales :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak
    Jeg har Oister, og er meget tilfreds. Det er tilknyttet min Iphone, og en gammel Nokia 3210.
    Super god service. Et stort plus i mit regnskab, er de ikke har opkaldsafgift som Telelort har. Denne post alene kostede mig op imod 100kr hver eneste måned på et aab. til 149kr!


    vil du gøre mig en kæmpe tjeneste.


    tjek lige om det er tdc's netværk du kører på den 3210, da det absolut ikke giver nogen mening ellers?


  • Hvis du ikke bruger netværk så synes jeg da du skal kikke på Bibob. Der kan du jo få 2500kr sms'er for 50kr om måneden. Det er alligevel billigere end Oister. Og der er ingen afgift når du ringer. og så koster det kun 1øre pr sek. Dvs. du betaler ikke for hvert minut du starter på, som du gør ved mange andre selskaber..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650