Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

HeavyClaus

Gæst

1

tirsdag, 20. januar 2004, 16:40

Hejsa

Er der nogen der ved hvor man kan
få fat i en NTSC -> PAL converter ?
Den skal bruges til en Sony DVP NS410 dvd !
HJÆLP ;(

2

tirsdag, 20. januar 2004, 16:57

Hm. I har vel en radio-shack eller ligende et sted... ;)

Har du købt en DVD´er i USA eller erobret AirForce1 ? :))

HeavyClaus

Gæst

3

tirsdag, 20. januar 2004, 17:03

Citeret

Originally posted by GrillRotten
Hm. I har vel en radio-shack eller ligende et sted... ;)

Har du købt en DVD´er i USA eller erobret AirForce1 ? :))

england ;)

Nogen der ved om det kan gøres på andre måder, end ved at købe en converter ?

4

onsdag, 21. januar 2004, 12:38

Man bruger da ikke ntsc på dvd´er? Man bruger da regionskoder, og derfor skal du bare have en keymasterchip i.

Jeg har kontrolleret om din afspiller er understøtter keymasterchips. Det gør den! Men installationen er meget svær på din Sony, så jeg har smidt et link hvor forhandlere gør det for dig! Så har du en kodefri dvdafspiller. Vupti, så kan du afspille alle de udenlandske dvd´er du har lyst til.

http://www.codefree.dk/da/dealers.html

tankabbot

Forskellen på mænd og drenge er prisen på deres legetøj!

5

onsdag, 21. januar 2004, 12:50

Citeret

Originally posted by tankabbot
Man bruger da ikke ntsc på dvd´er? Man bruger da regionskoder, og derfor skal du bare have en keymasterchip i.

Jeg har kontrolleret om din afspiller er understøtter keymasterchips. Det gør den! Men installationen er meget svær på din Sony, så jeg har smidt et link hvor forhandlere gør det for dig! Så har du en kodefri dvdafspiller. Vupti, så kan du afspille alle de udenlandske dvd´er du har lyst til.

http://www.codefree.dk/da/dealers.html

tankabbot

Mener da at man bruger NTSC på dvd også
http://www.dvdvideoplanet.com/product_in…roducts_id=2381

Abit AA8XE, 3Ghz@4,2Ghz, Leadtek 6600GT Extreme, 2 X 512Mb Corsair XMS PC5400,
2 X WD 160Gb Raid Edition, OCZ Powerstream 520

6

onsdag, 21. januar 2004, 12:54

Der findes da NTSC DVD'er såvel som PAL - det har intet med regions koderne at gøre...

Hva brokker din DVD afspiller sig over? Den burde sagtens kunne nakke en ntsc dvd med mindre den er R1 hvilke de sådan set altid er :)

Få dig en kodefri dvd afspiller eller et nyere fjernsyn (de gamle fjernsyn viser ofte ntsc i sort/hvid)

Det kan ikke betale sig at konvertere NTSC til PAL....blir noget rod :P

HeavyClaus

Gæst

7

onsdag, 21. januar 2004, 13:00

Citeret

Originally posted by DarkhorZe
Der findes da NTSC DVD'er såvel som PAL - det har intet med regions koderne at gøre...

Hva brokker din DVD afspiller sig over? Den burde sagtens kunne nakke en ntsc dvd med mindre den er R1 hvilke de sådan set altid er :)

Få dig en kodefri dvd afspiller eller et nyere fjernsyn (de gamle fjernsyn viser ofte ntsc i sort/hvid)

Min DVD er kodefri!
Men NTSC blir sort/hvid, ligesom på playstation. Man
kan jo få ntsc -> pal til bl.a. plasystation så man ikke
også det kan fås til en DVD ?

TIL Tankabott: Selvfølgelig findes der NTSC ellers spurgte jeg jo ike :P ;)

8

onsdag, 21. januar 2004, 13:14

Citeret

Originally posted by HeavyClaus

Citeret

Originally posted by DarkhorZe

Min DVD er kodefri!
Men NTSC blir sort/hvid, ligesom på playstation. Man
kan jo få ntsc -> pal til bl.a. plasystation så man ikke
også det kan fås til en DVD ?

TIL Tankabott: Selvfølgelig findes der NTSC ellers spurgte jeg jo ike :P ;)

Ja jeg ved godt man kan få noget rgb-kabel til Playstation...Men jeg ved ikke om det kan lade sig gøre med en DVD-afspiller

Jeg har selv et gammelt B&O fjernsyn hvor NTSC er sort/hvid - så jeg har spurgt lidt omkring sådan et kabel, men jeg fik aldrig noget svar.

I mellemtiden gik min dvd afspiller dog i stykker så jeg sendte den ind til reperation - og da jeg fik den tilbage så kunne jeg godt se ntsc dvd'er og vcd'er i farver - Aner ikke hvorfor :boxed:

Gå din DVD afspillers settings igennem evt. - eller køb dig et nyt fjernsyn ;)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.