Dells garanti på handler igennem netbutikker?

  • Overvejer at købe en Dell U2311H Ultrasharp via dustinhome.dk, men skal først være sikker på at Dells egen garanti og pixel garanti gælder i sådan et køb. Er der nogen der har et svar på det? :)
    Har skrevet til dustinhome, men har endnu ikke fået et svar, og vil jo gerne have skærmen ASAP!


    Skærmen:
    http://www.dustinhome.dk/pd_5010456532.aspx


    http://accessories.euro.dell.c…=dhs&cs=dkdhs1&sku=421258

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Juice


    Hvorfor skulle Dells egen garanti ikke gælde der ?, spørgsmålet er vel bare hvor du skal henvende dig. Ganske som om du har en HD med 5 års garanti, men forhandleren dækker kun de første 2 år, så skal du have fat i producenten direkte, samme burde være gældende i den situation, som du står i.


    Du skal jo osse ved direkte henvendelse, kunne dokumentere datoen for dit køb hvilket er det vigtigste, men producentens egen garanti kan en forhandler slet ikke røre ved eller ændre på.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Ja jeg vil jo også umiddelbart mene at garantien er den samme, men med f.eks. fladskærme skal man ved Samsung være sikker på at man har fat i en DK model for at få deres gode pixel garanti.
    Og det er ikke alle online shops der sælger DK modellerne, men andre til lavere pris i stedet.


    Tror nu jeg tager chancen, og så må vi se hvad der sker hvis jeg (7-9-13) skulle få brug for den garanti på et tidspunkt :crazyeyes:



    EDIT:


    Har fået svar fra dem:


    Hej David.


    Tak for din mail.


    Dustin er officiel Dell partner. Du opnår således de samme garantibestemmelser, som hvis du køber direkte hos Dell.


    Venlig hilsen
    Jacob Stenhaug

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2