Min bæbar....

  • Hej hej..


    Jeg har købt en bærbar... ECS iBuddie A907 for godt et halvt år siden nu.. Men jeg har aldrig rigtig brugt den.. For den kører direkte af lort.. Den er utrolig langsom i for hold til af hvad den burde være...


    CPU = 1 gigapro.. (?!) (Nok 1000 MHz ;) )
    Ram = 256 mb..


    Men når man så højre klikker på denne computer og egenskaber siger den


    CPU = 532 MHz ;(
    Ram = 256 Mb, men den kører som en med 32mb kun ;(


    Hvad kan jeg gøre for at få dette op at køre ?? Jeg har kigget i bios men der er ikke noget med CPU'ens frekvens eller noget...


    Hjælp mig !!! Jeg synes det ville være synd at jeg aldrig for gjort noget ved den.... ;(;(;(

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Hey...


    Hvilket styresystem har du installeret..? Hvis du f.eks. kører XP, vil det føles som om man har en "skod spand" da det suger en del ressourcer, og fordi at de fleste harddiske (i bærbare) kun kører med 4200Rpm...


    Men til processoren... Jeg ved at hvis man f.eks. kører på batteri, så neddrosler mange bærbare deres processor med 50%... det gør min i hvert fald (ASUS) men dette kan slås fra..! Måske din stadig "tror" den kører på batteri..!


    Håber det kan hjælpe...

  • hmm jeg kører win98 lige nu.. Men det kører også af lort.. Jeg har haft xp og det kørede faktisk ikke dårligere.. Men aligevel dårligt nok til at jeg valgte at prøve win98 da det jo som sagt ikke kræver så meget.. Men det hjalp næsten ikke.. Den føles stadig langsom...


    Men med hensyn til det med at det er en 1 gigapro.. Burde cpuen så ikke køre med 1000 MHz ?? For den kører kun med 532 mhz

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Okay kom nu !!! Hjælp mig !! Godt nok er det ikke særlig lang tid siden jeg skrev men jeg er bare så pisse træt af det lort ikke kan virke !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet


  • Ahh, XP kører ikke dårligt, måske på en dårlig bærbar, så er det klart .. Men på min er det fint nok ...


    Men hvis det er en Mobile udgave så går det med strømmen, ganske smart ting, imo :]


    Men ja, kan være den ikke forstår den sidder til strøm ? ..

  • Tror jeg ikke.. For batteriet er eksternt og sættes til på samme måde som almendelig strøm fra sin stikkontakt.. Der er ikke noget software til at måle batteri med.. Så den tror at den kører på stikkontakt konstant..

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Jeg kender godt de ECS maskiner der. Det er ikke noget at råbe hurra for!


    Dem som bare er lidt gode er deres Centrino serie.


    Den version du har valgt, med den 1 GHz, er nok noget af det dårligste køb, da den er, som du har bemærket, ret langsom.


    Byt den til en dyere model hvis du har muligheden!