BSOD konstant

  • Hej alle sammen


    Jeg har en bærbar, HP 8530p, som BSODer konstant, og jeg kan ikke finde fejl kilden til det.


    Det sker mest når jeg spiller WoW og nogle gange når jeg bare sidder og surfer, men knap så tit, nogen der har en nem måde at finde fejlen på ?


    Jeg har brugt PerformanceTest og ladet den kører en masse gange i træk uden at den er gået ned, et mere aggressivt stress test program kunne måske bruges ? men hvilke ?


    Jeg har lige formateret den hvor den så var dejlig og glad at arbejde indtil for 3 dage siden så begyndte det igen.


    Håber i kan hjælpe mig :)


    Mvh Sleepy

  • Tja et mere agressivt bud på en bench vil nok være prime95 samtidigt med furmark, men vær opmærksom på at det kan blive meget varmt, så det er absolut på eget ansvar ;)


    Men vil umiddelbart skyde på at det er varme problemer du oplever, du kan evt. prøve at se din event viewer i kontrol panelet, der burde stå en log omtrent samme tidspunkt som den BSODer om hvad der skete.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • vi har haft mange HP 83xx, 82xx og 85xx serie bærbare på arbejde (ca 2-300 af hver) og mand seriøst noget bras :/ desværre


    Men de har følgende problemer


    1) de suger så meget støv op at man tror det er løgn
    2) de rister deres GPU
    3) skærmene er noget fis
    4) harddiske står af for et godt ord


    - Men som det første, køb noget tryk luft og få den blæst godt igennem dens blæser.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2