Alternativ til Yousee tv

  • Kæresten og jeg overvejer seriøst at klippe kabeltv ledningen over, da der aldrig er noget værd at se alligevel.. Kiggede så lige på Yousee's grundpakke og tænkte at de kanaler kunne vi godt undvære, men hvis vi kobler det helt fra, kan vi så stadig modtage de frie kanaler?


    Vi har ikke digital tuner i tv'et og jeg aner ikke om der overhovedet er forbindelse til nogen antenne i tv-stikket :))


    Hvilke alternativer findes der forresten til Yousee? Har kigget på Boxer og vil ikke have Stofa

  • Alle online spillers "hadehund" TDC hometrio :crazyeyes:, ellers har TDC osse adgang for alle abonnenter til alle kanaler direkte på webtv.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg kunne forestille mig at boxer ville være en ok løsning for dig. Der har du da en rimelig grad af valgfrihed. Jeg har selv overvejet at gå fra tdc-trio til boxer, netop fordi vi gang på gang sidder og zapper uden at finde noget som helst interessant.

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Vi er faktisk blevet mere og mere enige om helt at kappe kablet, men hvordan fungerer det så med kanalerne i luften? Som sagt tror jeg ikke vi har nogen (fungerende) antenne og tv'et tager ikke digitale kanaler


    Synes 170 kr hos Yousee for grundpakken er det rene tyveri, når det kun er 3 af kanalerne vi egentlig vil have og de er gratis..


    Der er en gammel antenne på en af tagspærrene i loftrummet, men aner ikke om den er koblet til eller om den overhovedet virker under eternitpladerne? Den skal jo selvfølgelig også virke på de regnfulde vinteraftener, hvor der nok bliver mest brug for den :)


    Men tror valget falder på Boxer hvis vi skal have noget kabeltv, Canal Digital og Yousee er vist bedst til de store pakkeløsninger.. Og når vi er ligeglade med TV3 og 3+ så er Boxer jo selvvalgt

  • Nej vi har ikke internet gennem Yousee..


    Jeg har undersøgt det lidt og Boxer er røget af bordet igen.. De har nogle ret ubehagelige kommentarer på Trustpilot, 12 måneders bindingsperioder og med deres kortgebyr, så bliver prisen kun 10 kr. billigere end Yousee's grundpakke (tilfælde?)

  • Korrekt, Boxer er slet ikke så billig som folk tror.


    De gør som parabol-firmaerne og sætter en forholdsvis billig pris,
    men smider derimod en hulens masse kortafgifter og andre underlige afgifter oven i.


    Jeg har dog haft Canal Digital parabol, som jeg egentlig var glad nok for pga. deres mange HD kanaler.


    Nu er jeg så flyttet i en anden lejlighed, og har nu YouSee fuldpakke og deres YouSee Plus som
    indeholder alle deres HD kanaler.


    Det er lige som Canal Digital ikke super billigt, men det kører godt.

  • Jeg er nu godt tilfreds med Stofa. Skiftede internet til dem også, da jeg skulle have digitalt tv (da min stueantenne ikke var kraftig nok efter alle begyndte at bruge det digitale signal).


    Jeg har så heller ikke andre valg end Stofa, der hvor jeg bor, men det taget i betragtning, er det faktisk ganske udemærket. Med internet og tv er prisen ikke så hulens høj og internettet alene koster 40kr mindre end jeg gav hos Fullrate (og ca. 10mbit hurtigere) :)


    De digitale stueantenner har visse begrænsninger, hvis man bor i lejlighed på en af de lavere etager og ikke har altan.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Har lige læst lidt om de der stueantenner og kom til at tænke på, at hvis vi bruger sådan en eller en "rigtig" tagantenne, skal vi så også bruge tunerboks? Vores tv har ikke digitaltuner desværre


    Kan man få nogle der er integreret inde i tv'et? Så man slipper for at skulle skifte kanal på en separat boks/fjernbetjening..

  • Ja du skal have en digital tuner boks af en art. Der blev jo slukket for det analoge signal sidste år. Men de koster jo ikke alverden hvis du vil se "stue" fjernsyn.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Det er heller ikke så meget prisen jeg ikke bryder mig om, men de ekstra bokse, fjernbetjeninger og besvær.. På det punkt er jeg meget pernitten


    Synes godt nok det er frækt at Yousee forlanger 170 kr om måneden for at sende gratiskanaler ind i mit kabel.. Og 300 kr. for at gå ned i pakkestørrelse :boxed: hvis vi går ned i pakkestørrelse sparer vi ikke noget før efter 2. måned og derefter kun 230 kr, men hvis nu vi køber et splinternyt tv til 4.000 kr med digital tuner og annullerer kabel-tv, så ville vi have tjent det ind på 10 måneder og derefter spare 400 kr om måneden og så kan vi endda se de digitale kanaler :boxed:

  • Velkommen til kapitalismen min ven. Men ja - du skal ud og investere i et TV med indbygget tuner til antenne (DVB-T?) hvis du (ligesom jeg selv) ikke gider makke med en ekstra fjernbetjening. ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg har lånt en stueantenne af svigerfar og koblet den til.. Det virker faktisk utroligt godt, men kun på DR1, TV2 og DR2.. Ved Update og de andre gratiskanaler får jeg at vide at kanalerne ikke er tilgængelige


    Jeg har vendt antennen mod den sender der er nærmest, hvis det har noget at sige.. men er det et problem med dækningen eller mangler jeg at gøre noget? Går ud fra at man kan se Update, når man kan se DR1.. Vel kun DR HD vi ikke kan se før vi får et nyt tv

  • Doooh...! Ved ikke hvorfor jeg gik og troede det kun var DR HD.. Men ja, fandt også svar her: http://www.detnyetv-signal.dk/…alerne-skifter-plads.aspx


    Quote

    Problemer med at finde de nye DR-kanaler? Kan du ikke se de nye DR Ramasjang, DR K, DR HD og DR Update? Det kan skyldes, at du har en MPEG2 modtager - og ikke en MPEG4 modtager. Netop disse fire kanaler kræver MPEG4 standarden.


    I det mindste er signalet perfekt

  • Jeg har også droppet Yousee fra d. 1. af, til fordel for tagantenne, grundet at vi også kun ser de kanaler man har med i Multimedie-license. Men vi har jo så også Mpeg 4-tuner.
    Dejligt at kunne spare så meget om året, bare på det.


    Og så ADSL igennem telmore..


    -Tror vi sparer over 3K om året.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb