Kan jeg hente straffe attest for en anden ?

  • Hey


    Har ikke helt kunne finde noget via google omkring dette :)
    men er det muligt at hente en kopi af en straffe attest for en anden på nogen måde ?


    er sikkert ikke muligt, men ville lige høre det fra andre end mit eget hoved :)
    grunden til jeg spørger er at mine forældre bor i sverige, som jeg selv og da min Mor har fået nyt arbejde skal hun bruge en kopi af sin straffe attest, og da jeg alligevel skal til Danmark på arbejde på mandag, så ville det jo være fint hvis jeg kunne hente den for hende, da de kommer forbi mig Tirsdag alligevel :)


    Eller er det kun til personen selv at de udlevere det.

  • I teorien ville en fuldmagt kunne, men er ikke sikker når det drejer sig om en straffe attest.
    Men der er rettet meget op på den slags de sidste 10 år, så tvivler på, at andre end en selv kan få lov til at få den udleveret.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Man kan vel lave et hurtigt opkald til den lokale politi station og forhøre sig? :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • http://www.politi.dk/da/borgerservice/straffeattest/



    Straffeattest
    Har du brug for din private straffeattest, f.eks. i forbindelse med et nyt arbejde, kan du her læse nærmere om, hvordan du får den udleveret hos politiet.


    Hvilke straffeattester kan politiet udlevere?
    Kriminalregisteret kan udlevere tre forskellige former for straffeattester: Den private straffeattest, straffeattesten til politi og offentlige myndigheder og børneattester. Du kan læse nærmere om alle tre former for straffeattester under emnet "Om straffeattester" .


    Hvilken straffeattest kan du som privatperson få udleveret?
    Hvis du som privatperson skal bruge en straffeattest, kan du kun få udleveret den private straffeattest.


    Hvor kan du få udleveret den private straffeattest?
    Hvis du har brug for at få udleveret din private straffeattest, skal du møde op på din lokale politistation.


    Hvad skal du medbringe?
    For at få udleveret din straffeattest skal du medbringe legitimation udstedt af en offentlig myndighed. Dit personnummer skal fremgå af legitimationen. Hvis du er under 18 år, skal du desuden have samtykke fra dine forældre for at få udleveret din straffeattest.


    Hvor hurtigt kan du få udleveret din straffeattest?
    Straffeattesten er gratis, og er den "ren", vil den normalt blive udleveret med det samme. I alle andre tilfælde sendes straffeattesten med posten inden for én uge.