ASP.NET bøger/websites

  • Jeg skal til at i gang med at lære ASP.NET og selvom W3Schools altid er god på det punkt, vil jeg gerne have fat i en bog til det.. Meget gerne med nogle brugbare opslagsværker, men tips og tricks er nok det vigtigste.. Som jeg har forstået det, så er det ikke ligesom at lære ASP classic fra bunden, men nærmere en ny måde at skrive ASP på


    Kan I anbefale nogen? :) det gør ikke noget at det er engelsksproget.. Foretrækker det egentlig.. Fyr gerne løs med brugbare hjemmesider også :)


    Det må meget gerne være om de nyere .NET versioner.. Kan se der sker en rimelig stor udvikling fra gang til gang..


    Ved ikke lige om tråden hører til her eller i hjemmeside-delen, men det handler jo om bøger og ikke om selve udviklingen :crazyeyes:

  • Wrox laver et par ASP.Net bøger, ellers er ... for dummies bøger også gode at starte med.


    hvilket programmeringssprog vil du udnytte ASP.NET komponenterne med?
    (anbefaler C#... det der VB giver dig bare dårlig kodeskik :P)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Havde lige glemt tråden.. Tak for svaret :) Jeg har udviklet ASP classic i mange år og har rodet lidt med VB, så VB ville da være det oplagte valg.. Hvad mener du med dårlig kodeskik? Der er en verden til forskel på måden at kode på i VB og C synes jeg, men der er jeg "opvokset" med VB, så den hælder jeg til..


    Hvis nu jeg skulle bruge C#, ville det så ikke kræve kendskab til sproget eller kender du nogle bøger der tager den helt fra bunden, så prins knud her også kan følge med? :$

  • Forresten det jeg søger er et komplet opslagsværk til ASP.NET.. Læser utroligt mange steder at det er vildt smart med hændelsesbaseret programmering og kontroller, men så kommer der max to eksempler.. Savner en komplet liste over hvad man helt præcist kan med .NET :) men måske det står i den SDK jeg er blevet anbefalet at hente?

  • den slags plejer også at være med i programmeringsreferencer til de forskellige sprog sammen med diverse metoder og kodeblokke man kan lege med...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200