1

tirsdag, 8. juni 2010, 00:30

Efter planen skulle jeg meget gerne tage en tur til USA engang i august måned og i den sammenhæng har jeg overvejet at få mig en ny mobiltelefon :) At smide 5-6k efter en ny mobiltelefon er lige lovlig meget for en studerende, så det kunne være utrolig rart, at spare et par tusinde kroner på det.

Jeg har kigget lidt rundt og er blevet fanget af denne lille sag:

http://www.samsung.com/dk/current/campai…site/index.html

Nu har jeg ikke særlig meget erfaring med køb af elektronik uden for EUs grænser, så derfor ville jeg lige forhøre mig herinde på Tweak :) Jeg har prøvet at søge lidt på Google, men for det meste handler det om køb af iPhone i USA.
Nå, men mit spørgsmål er i bund og grund: kan jeg købe denne Samsung mobil i USA uden abonnement, for efterfølgende bruge den i Danmark? Eller skal det stadig "jailbreakes" eller noget ala det? Er der evt. andre ting jeg skal overveje, før jeg foretager sådant et køb?

"Play like it's your last play!"

2

tirsdag, 8. juni 2010, 00:45

Undersøg om den understøtter GSM900/1800. Hvis den gør, så skulle den gerne virke herhjemme ;)
Men vær opmærksom på at du ingen garanti har (medmindre der er fabriksgaranti), og at du skal bruge en konverter til opladeren (medmindre der følger en USB oplader med).
Derudover er det ikke sikkert at du kan få dansk menu osv. på telefonen.

Kommer så til at tænke på om 3 netværk også kører over GSM900/1800. Det ved jeg faktisk ikke. Det kan godt være at du lige skal have det bekræftet.

Intel i5 2500K @ CM Hyper TX 3
Gainward GF GTX 560 Ti "Phantom" 2
Corsair 4x2 GB DDR3 1600MHz
ASUS P8P67 Pro B3
Corsair CX600

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Brtlsn" (08.06.2010, 00:47)

3

tirsdag, 8. juni 2010, 07:24

Udover det der allerede er nævnt, så skal du være opmærksom på at du nok skal lede rigtigt godt efter et sted hvor du kan komme til at købe uden 12 eller 24 måneders binding!

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

4

onsdag, 9. juni 2010, 18:55

Heldigvis kan man sige, er der nok er lidt færre problemer ved køb af en Android-telefon end iPhone. Men nu har jeg prøvet at kigge lidt rundt og er stødt ind på følgende side:

http://www.licotronic.com/product.asp?product=6655

Umiddelbart virker det da som et godt tilbud?

"Play like it's your last play!"

5

onsdag, 9. juni 2010, 21:10

Jeg ville ihvertfald sikre mig at det der bliver købt er noget der kan unlockes, da de amerikanske teleselskaber stort set tjener alle deres penge på binding. Men hvis du køber helt uden abonnement er det jo så måske et mindre problem.

6

onsdag, 9. juni 2010, 21:50

Citeret

Oprindeligt indlæg af Slacker
Jeg ville ihvertfald sikre mig at det der bliver købt er noget der kan unlockes, da de amerikanske, europæiske og asiatiske teleselskaber stort set tjener alle deres penge på binding. Men hvis du køber helt uden abonnement er det jo så måske et mindre problem.

fixxed. 8)

The Hoff - Mansens 80er Retro PC
| NZXT H700i| Gigabyte Aorus X370 Gaming 5 | Ryzen 1700 @4.0GHZ | 4x8GB Trident RGB 3200Mhz @2933 Mhz RGB | MSI 1080 Armor OC 8GB | Be Quiet Dark Power Pro 11 650W | 1x256GB, 1x512GB SSD | 6TB NAS Harddisk | Vandkøling fra EK, Hardwarelabs og Enermax |

7

onsdag, 9. juni 2010, 22:23

Citeret

Oprindeligt indlæg af HerrMansen

Citeret

Oprindeligt indlæg af Slacker
Jeg ville ihvertfald sikre mig at det der bliver købt er noget der kan unlockes, da de amerikanske, europæiske og asiatiske teleselskaber stort set tjener alle deres penge på binding. Men hvis du køber helt uden abonnement er det jo så måske et mindre problem.

fixxed. 8)

Hehe, det kunne man jo mene. I det mindste må man i Danmark ikke binde for 24 måneder. En almindelig god smartphone i USA har som regel kostet ca 2000 usd (hvis man altså ikke regner med at man får "noget" for de penge man lægger hver måned), hvis jeg ikke husker galt. Det er immervæk en pæn snas :)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.