Køb af smartphone i USA

  • Efter planen skulle jeg meget gerne tage en tur til USA engang i august måned og i den sammenhæng har jeg overvejet at få mig en ny mobiltelefon :) At smide 5-6k efter en ny mobiltelefon er lige lovlig meget for en studerende, så det kunne være utrolig rart, at spare et par tusinde kroner på det.


    Jeg har kigget lidt rundt og er blevet fanget af denne lille sag:


    http://www.samsung.com/dk/curr…/galaxy_s/site/index.html


    Nu har jeg ikke særlig meget erfaring med køb af elektronik uden for EUs grænser, så derfor ville jeg lige forhøre mig herinde på Tweak :) Jeg har prøvet at søge lidt på Google, men for det meste handler det om køb af iPhone i USA.
    Nå, men mit spørgsmål er i bund og grund: kan jeg købe denne Samsung mobil i USA uden abonnement, for efterfølgende bruge den i Danmark? Eller skal det stadig "jailbreakes" eller noget ala det? Er der evt. andre ting jeg skal overveje, før jeg foretager sådant et køb?

  • Undersøg om den understøtter GSM900/1800. Hvis den gør, så skulle den gerne virke herhjemme ;)
    Men vær opmærksom på at du ingen garanti har (medmindre der er fabriksgaranti), og at du skal bruge en konverter til opladeren (medmindre der følger en USB oplader med).
    Derudover er det ikke sikkert at du kan få dansk menu osv. på telefonen.


    Kommer så til at tænke på om 3 netværk også kører over GSM900/1800. Det ved jeg faktisk ikke. Det kan godt være at du lige skal have det bekræftet.

  • Udover det der allerede er nævnt, så skal du være opmærksom på at du nok skal lede rigtigt godt efter et sted hvor du kan komme til at købe uden 12 eller 24 måneders binding!


    /ask

  • Jeg ville ihvertfald sikre mig at det der bliver købt er noget der kan unlockes, da de amerikanske teleselskaber stort set tjener alle deres penge på binding. Men hvis du køber helt uden abonnement er det jo så måske et mindre problem.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slacker
    Jeg ville ihvertfald sikre mig at det der bliver købt er noget der kan unlockes, da de amerikanske, europæiske og asiatiske teleselskaber stort set tjener alle deres penge på binding. Men hvis du køber helt uden abonnement er det jo så måske et mindre problem.


    fixxed. 8)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen


    fixxed. 8)


    Hehe, det kunne man jo mene. I det mindste må man i Danmark ikke binde for 24 måneder. En almindelig god smartphone i USA har som regel kostet ca 2000 usd (hvis man altså ikke regner med at man får "noget" for de penge man lægger hver måned), hvis jeg ikke husker galt. Det er immervæk en pæn snas :)