Hvad vil du spørge en snart pladeaktuel musiker om?

  • Hey rødder! ;)


    Jeg har fået en lidt speciel opgave der bl.a. inkluderer et interview med en musiker/sangerinde der snart skal udkomme med sin første cd. I den forbindelse vil jeg selvfølgelig gerne finde på nogle geniale spørgsmål der kan give mig noget godt materiale at arbejde med når jeg skal forsøge at udfolde mine journalistiske evner.


    Der er selvfølgelig de sædvanlige spørgsmål omkring hvad der inspirerer personen m.v. men jeg vil godt være lidt mere end standard forberedt - og det er så her I kommer ind i billedet ;)


    Hvilke spørgsmål ville I stille en kunstner der - så vidt jeg ved - er på vej til at udgive sin første cd? Det må gerne være spørgsmål der giver anledning til lidt længere svar - jeg har lånt en diktafon, så jeg ikke skal bekymre mig om at skrive nogle lange svar ned, og kan derfor bruge tiden på det vigtigste - at stille de rigtige spørgsmål.


    Jeg ser frem til alle de interessante forslag jeg er overbevist om I indeholder, og jeg vil selvfølgelig sætte pris på nogle seriøse forslag ;)

  • Et par af de klassiske må næsten være :


    Har du tænkt over hvordan du vil holde din musik ren, og ikke sælge ud og begynde at lyde som alt andet der er på markedet lige nu?


    Har du nogen speciel inspiration som har skabt et af dine numre - hvorfor/hvordan? :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Bruger du auto- tune?


    hvis svaret er ja, så skal "kunstneren" have en over nakken og forbydes nogenside at lave noget som helst der har med musik at gøre.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Jeg vil da påstå at en teknologi som kan få Hugo Chavez til at lyde sådan hér kan kvalificeres som et mindre mirakel :))

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |