• Nogen der kender reglerne ang. valg af internet gennem sit tlf stik?


    Jeg vil gerne væk fra stofa, men der står i min lejekontrakt, der ikke kan fravælges stofa.


    Men nabo siger så at man kan frit vælge sit internet, igennem sit tlf stik.

  • Sålænge telefonstikket er tilsluttet TDCs kobbernet så kan du selv vælge hvilken udbyder du vil have på det.


    Det der formentligt menes i din lejekontrakt er at du er tvunget til at Stofa leverer TV til dig igennem coax stikkene.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • hvis du er tilmeldt stofa er det helt sikkert igennem dit antennekabel (med kabelmodem). Hvis du vil have internet over kabel, sp kan du ikke vælge andet end stofa.


    i B45 (Boligofrening af Grenaa 1945) kan man vælge stofa eller tlf. stik... og jeg har så fullrate igennem tlf stik, da jeg kender til hvor inkompetente stofa er ;)


    men prøv at få lejekontrakten tjekket ud af en der har mere erfaring med det.... dine forældre er et godt sted at starte, alternativt kan det være de mener TV-delen og ikke internet hvor man ikke kan fravælge stofa... forvent IKKE at boligforeningen har forstand på dette :P

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • RTM:


    Jeg ved ikke om tlf. er koblet på TDC eller stofa


    Foxx:


    Skal jeg prøve at ringe til udlejeren og spørge om de ved det?


    Lige nu har jeg Stofa TV og internet og der internet kører ikke specielt godt

  • Det er næppe Stofa, men det kan være noget internt i bygningen.


    Men den eneste reelle måde at finde ud af om stikket kan bruges, er at bestille en internet forbindelse f.eks. Fullrate, Telenor, Telia (ikke telia stofa), Perspektiv Bredbånd, dansk net osv der leverer xdsl linjer.


    Hvis TDC mener at der er en ledningsvej, så går bestillingen igennem, hvis ikke får du det at vide.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.