1

lørdag, 22. maj 2010, 19:31

Hej mates

Jeg skal afslutte 3.g til sommer og har derfor valgt at læse på DTU , Produktion og Konstruktion. Jeg har tidligere set på dette forum, at der var mange studerende fra DTU.

Jeg har dog nogle spørgsmål, som jeg gerne ville have afklaret. Har nemlig hørt diverse rygter om at det skulle være meget selvstændigt og ikke gruppearbejde baseret, hvilket især chokerer mig - hvis det skulle vise sig at være sandt :O

Kan nogle jer bekræfte dette?

Derudover vil gerne høre om I er glad for at læse derude, hvordan studiemiljøet er, og om det virkelig er et "max geeket miljø" dernede ?

Håber I kan hjælpe mig. Btw, skal det siges, at jeg har læst alt hvad der står på DTU's hjemmeside, men det kunne altid være rart at få nogle af jeres mening?

Tak for jeres hjælp :)

d

2

søndag, 23. maj 2010, 00:26

Hey,

Jeg vil mene at det er hvad man gør det til. Jeg læser godt nok ikke den pågældende retning, og retningerne er da efter min opfattelse også meget forskellige. På IT linjen er de fleste fag gruppe baseret, men hvis du virkelig vil, kan du da nemt være alene om det.

Studiemiljøet er okay, dem der vil være en del af det, har rig mulighed for at deltage i diverse arrangementer, fester osv.

Med hensyn til om det er et "max geeket miljø", så vil jeg da mene at der da findes en del mennesker herude(både piger og drenge) som kan gå ind under den kategori, nogen værre end andre. Men man kommer vel også herud for at finde andre med samme interesser, om det så er kemi, biologi eller fysik du interessere dig for. Det bliver indimellem til nogle ret fede samtaler hen over aftensmaden, der er mange folk der har noget at byde ind med, men for udenforstående kan samtalen da måske godt virke lidt "nørdet".

3

søndag, 23. maj 2010, 01:01

Jeg læser elektro, og langt de fleste kurser (det er ikke fag man tager, men kurser..) har grupperegning og projekter.

Til grupperegning kan man enten sidde selv og løse opgaver, eller i mindre grupper - gør man sidstenævnte, så er det tit at man får diskuteret problemstillinger godt igennem.
Projekter foregår primært i grupper - størrelsen af grupperne varierer, men er oftest af størrelsesordnen 2-3 personer.

Kan klart anbefale at du bor på kollegie - ikke mindst reducerer det rejsetiden til et minimum, men det får dig også godt ind i det sociale miljø omkring DTU.

"max geeket miljø"? Nogle gange, andre gange langt fra.

4

søndag, 23. maj 2010, 08:26

Tusind tak for jeres 2 svar. Det hjælper sku en del for mit vedkommende at få det bekræftet fra andre studenter.

Jeg hører meget gerne fra jer andre studenter på DTU på dette fora , kom gerne med indputs

Tak på forhånd :)

d

5

søndag, 23. maj 2010, 12:10

Citeret

Oprindeligt indlæg af Kumar29
Tusind tak for jeres 2 svar. Det hjælper sku en del for mit vedkommende at få det bekræftet fra andre studenter.

Jeg hører meget gerne fra jer andre studenter på DTU på dette fora , kom gerne med indputs

Tak på forhånd :)

Jeg læser også elektro og kan vist ikke sige andet end 2 andre har ret:) Selvom stortset alle fag afsluttes med en skriftelig/mundtlig eksamen (indivduel) er der stadig masser af gruppearbejde (hvis man vil....).

Mht om det er et nørdet miljø så er det jo et sted folk med samme interesser er samlet så det kan vel ikke undgås.... men det er absolut ikke på en negativ måde og synes heller ikke det er overdrevet på nogen måde. Men man kan godt finde folk derude der er "max geeket" hvis det er det man søger. Der er så mange mennesker derude at man næsten er sikker på at finde nogen som man går i spænd med.

/Steffen

IBM T60
Intel T7200@2.0 GHz
Intel X25-M - 160 GB
2 GB Ram

6

søndag, 23. maj 2010, 16:53

Jeg læser på P&K den retning du har kig på. Selvom mange af dine spørgsmål er blevet besvaret så vil jeg da lige give mit besyn med.

- Jo det er til tider nørdet, men du har vel en interesse for faget ?
- Der virkelig meget socialt på DTU, så hvis man vil kan bruge al sin tid på diverse foreninger
- Alle eksamner er burde være individuelle, gruppe eksamner ikke tilladt mere ;)
- Man kan næsten altid arbejde i grupper, men afleveringer skal tit afleveres individuelt.
- Der er mange projekter og du for rig mulighed for at blive træt af projektarbejde og gruppe :)

hvis du har flere spørgsmål så sig endelig til.

Mvh Stubkier

ÍBM X200
Wii
Xbox 360 Elite
2* AMD 780g

7

søndag, 23. maj 2010, 19:41

Okay, lyder virkelig godt :) ..

- Jo, selvfølgelig er jeg meget interesseret i studiet, og føler virkelig det er det rette for mig, da det både udnytter min kompetencer og interesser til det yderste ;) !

- Selvom det godt kan virke en anelse irrelevant, så kan jeg ikke undgå at spørge, om det er udelukkende drenge på PogK studiet, eller om piger også læser på studiet?

- Jeg har læst mig frem på DTU, at Civil-uddannelse skulle være meget frit, så man følger ikke en bestemt klasse? Er det noget du/I Kan bekræfte.

Anyways, glæder mig 100% til at læse på DTU til efter sommer.

d

8

søndag, 23. maj 2010, 21:06

Generalt er studiet på DTU meget meget frit - der er ca 500 at vælge imellem hvert semester :) Men man kan ikke vælge helt frit da man skal opfylde nogle specfikke krav. Som det også blev nævnt tidligere følger man kurser.

Du har ikke en fast klasse du følges rundt med hele tiden. Men mange af dine fag, specielt i starten, vil være med de samme mennesker. Jo længere du kommer på dit studie jo færre fra det første semester vil du have fag med nu.

Vi startede 60 på min retning og lige nu har jeg kun fag med 6 af dem jeg startede med. Dette skyldes igen de mange valgfag og de forskellige overbygninger.

Bare rolig der er piger - og hvis du ikke kan lide dem på PogK kan du bare gå ned i det våde anden kvadrant hvor bio,kemi og sundhed læser :D Er lige ved at tro der faktisk totalt set er flere piger end drenge på DTU ;) til diverse fester mangler der ikke piger!

Mvh Stubkier

ÍBM X200
Wii
Xbox 360 Elite
2* AMD 780g

9

søndag, 23. maj 2010, 21:24

Haha , det lyder godt mate. Dit indlæg beroligede mig en del. Jeg har dog virkelig været irriteret på mig selv, at jeg ikke tog chancen for at se DTU for en dag i marts måned. Min skole/Studievejleder oplyste mig ikke om det, men jeg kan ligeså meget selv blames for at ikke at vide dette :)

- Men er dog stadig sikker på mit valg. Er ekstrem glad for de frie valgmuligheder, så jeg kan tilpasse min uddannelse efter mine behov og interesser

- Kan godt lide gruppearbejde, da diskussion og debat som regel fører til en mere lærerig oplevelse, i hvert fald for mit vedkommende.

Tak for jeres henvendelser :)!

d

10

mandag, 24. maj 2010, 01:03

Citeret

Haha , det lyder godt mate. Dit indlæg beroligede mig en del. Jeg har dog virkelig været irriteret på mig selv, at jeg ikke tog chancen for at se DTU for en dag i marts måned. Min skole/Studievejleder oplyste mig ikke om det, men jeg kan ligeså meget selv blames for at ikke at vide dette :)

- Men er dog stadig sikker på mit valg. Er ekstrem glad for de frie valgmuligheder, så jeg kan tilpasse min uddannelse efter mine behov og interesser

- Kan godt lide gruppearbejde, da diskussion og debat som regel fører til en mere lærerig oplevelse, i hvert fald for mit vedkommende.

Vi er nogle stykker som arbejder godt sammen - vi har flere gange lånt et grupperum på biblioteket, hvor vi så har diskuteret opgaver i 4-5 timer. Det er ekstremt effektivt når man har et whiteboard til rådighed.

11

mandag, 24. maj 2010, 12:09

Citeret

Der er en ordning hvor du kan følge en studerende for en dag, jeg ved ikke om den også tilbydes her op mod sommerferien men du kan sikkert finde information om ordningen på DTUS hjemmeside.

Så kan du få set hvad der forgår på en typisk studiedag samt snuse lidt til atmosfæren, måske endda i lidt højere grad end på åbent hus dagen....

/Steffen

IBM T60
Intel T7200@2.0 GHz
Intel X25-M - 160 GB
2 GB Ram

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.