Udlandet i længere tid og telefoni

  • Jeg har været så "heldig" at få en udvekslingsplads i forbindelse med mit uni studie og skal derfor læse i England 6 måneder efter sommerferien.


    Jeg har planlagt at skulle have ny telefon inden så længe (sidder med en gammel SE), men nu er det så spørgsmålet kommer.


    Jeg skal jo naturligvis ringe hjem til Danmark en gang eller tre i løbet af den periode, ligesom jeg (forhåbentligt) også får venner derovre, som er "rare" at kunne komme i kontakt med når jeg er i England.


    Min overvejele går så på følgende to alternativer:
    1) købe en mobil i DK med 6 måneders abboment og bruge den, evt. købe et taletidskort derovre og bare ha "skuffe" abboment.
    2) købe en telefon med abboment i England og bruge i de 6 måneder.


    Hvad vil umiddelbart være billigst? Og er der nogle problemer I at købe en telefon med abboment i england?

  • I hvert fald hos Virgin skal du betale for selve telefonen, men der kan du også opsige dit abo når du vil. Typisk er det sådan at du starter med dit abo, hvorefter du afbetaler på din tlf. (ligesom herhjemme under bindingsperioden), og når du stopper med abonnementet (når du rejser hjem), så kan du betale det du skylder. Cirka sådan det fungerer, men hæng mig ikke op på det.


    du kan så self. unlocke telefonen enten via Virgin, eller gøre det selv eller ved en unlock halløj herhjemme.


    http://www.virginmobile.com/vm/home.do


    aner ikke lige med roaming takster og den slags (mener de er sat standard inden for EU), men hvis du (kommer til at) ringe(r) til mange i UK, så er det klart den bedste løsning, da du ellers skal betale roaming eller dyrt taletidskort for at ringe til eventuelle kammis derovre.


    Problemet er bare, at køber du en mobil herhjemme med 6 mdr. binding, så kan du ikke få unlocket telefonen inden de 6 mdr. er omme, dvs. du skal have 2 telefoner, en med DK abonnement og en med UK abonnement.


    hvis din eksisterende telefon er unlocket, så kan du evt. bruge en dualsim adapter, hvor du har SIM til dit DK abonnement og SIM til dit engelske taletidskort.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Foxx ().


  • Jeg ved godt at jeg kommer til at være bundet og skal have unlocked osv, men det burde ikke være et problem.


    virginmobile ser ellers fornuftigt ud, men udvalget af mobiler hos dem er desværre ikke så stort :(

  • Jeg ville købe en telefon derovre og bruge den i hverdagen. Når der så skal ringes hjem, så bruger du skype. Du kan også få dig et skype-in nummer, så folk kan ringe til dig fra almendelige telefoner.


    /ask

  • Hvis det bare er et praktik ophold, uden permanent opholdstilladelse osv. tror jeg slet ikke du kan tegne et engelsk abonnement... Sådan er det i hvert fald i den biks jeg arbejder i her hjemme, så mon ikke de har nogle tilsvarende regler?


    Tror du er nødt til at bruge taletidskort..