Spørgeskema - Indeklima

  • Hey Tweakers. Jeg er igang med et eksamensprojekt i faget Teknologi på HTX i Randers. Vores overtema har allesammen noget med ungdom at gøre, og i den forbindelse har vi valgt at fokusere på dårligt indeklima i uddannelsesinstitutioner, som således begrænser koncentrations- og indlæringsevnen. I den forbindelse vil jeg gerne bede jer om at besvare et meget lille spørgeskema for os, så vi har et bedre overblik over hvor stort problemets omfang er.


    Bemærk at vi hovedsageligt tænker på uddannelsesinstitutioner, og hvis det således er mange år siden du sidst gik i skole, og blot svagt erindrer indeklimaet, bør du overveje hvor relevant din besvarelse bliver for vores projekt. Hvis du derimod går i folkeskole, gymnasium eller universitet eller på anden måde ofte bevæger dig i undervisningsmiljøer, vil vi være meget beærede over at modtage din besvarelse.


    http://www.askpeople.dk/?i3=spoergeskema-indeklima


    Tak på forhånd!

    AMD Athlon 64 Processor 3400+
    2048MB DDR PC3200 RAM
    ATI HD4850 512MB DDR3

  • Done :9xo

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Syntes du/I mangler et kapitel om larm og forstyrrelser fra andre elever. Det "luftige" indeklima er der intet galt med i min klasse men halvdelen af eleverne tager ikke undervisningen seriøst og sidder på youtube, og snakker i timerne. Dét forstyrrer derimod :ph34r:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hvilken utrolig stor fornærmelse det er det dér... Du har glemt Fyn / Syddanmark på "Hvilken region bor du i?".


    Men har valgt sydjydeland i stedet :P

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Ja os på Fyn er blevet sparet væk. Jeg regnede også med at I med Sydjylland mente region Syddanmark. Det svarede jeg i hvertfald.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Done :)

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Kender nogen på HTX i nordjylland der skriver om præcis samme emne, lidt sjovt når man tænker over det - kan vel ikke være helt tilfældigt at der er flere der kommer på emnet :$


    Udover at have besvaret spørgeskemaet, kan jeg da sige lidt om hvordan klimaet på min skole har været gennem mine 3 år, som nu er ved at være ovre.
    Jeg går på HTX i Hjørring, de to første år havde vi klasseværelse i nogle 'barakker', et skur næsten, som skolen havde sat op "midlertidigt" da der ikke var nok plads inde på skolen. Nå, men da vi startede fik vi i starten af 1.g at vide at vi ville få andre klasse næste år, og skolen ville bygge til, i 2.g.


    Det skete så ikke, og sidst i 1.g fik vi besøg af noget arbejdstilsyn tror jeg det var, som endte med den konklusion at alle vinduerne skulle stå pivåbent hver gang vi havde frikvarter for at lufte ud for at vi måtte opholde os deri. Hvilket så selvfølgelig ikke skete mange gange da det var pisse koldt midt om vinteren..


    Så endelig i 3.g blev vi flyttet ud, men endte så i skolens fælles rum der normalt husede sofa hjørne osv. hvor inventaret blev skiftet ud med borde, stole og tavle.
    Come on! Har ikke haft et "normalt" klasse værelse gennem min gymnasie tid :ph34r: Hvilket så selvfølgelig har påvirket udluftningen, da ingen af de rum vi havde klasse i var designet til at så mange mennesker skulle opholde sig deri en hel dag.
    Men jeg kan da 'glæde' mig over skolen begyndte at bygge til her i slutningen af 3.g så de næste der skal læse der har bedre lokaler, men EUC-nord scorer da godt dumpe karakter herfra

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Spixe
    Hvilken utrolig stor fornærmelse det er det dér... Du har glemt Fyn / Syddanmark på "Hvilken region bor du i?".


    Men har valgt sydjydeland i stedet :P


    Det skal selvfølgelig være Syddanmark, jeg beklager fejlen, den er rettet nu.
    Tak for hjælpen :)

    AMD Athlon 64 Processor 3400+
    2048MB DDR PC3200 RAM
    ATI HD4850 512MB DDR3

  • done


    det lokale jeg var i fra 2.g til 3.g på HTX var også noget lort. Det var nær umuligt at få luftet ud, siden klasseværelset lå ud til en meget trafikeret vej (Silkeborgvej), så det larmede en hel del, plus det blev herre varmt om sommeren derinde.


    på min nuværende uddannelse kan luften også blive rimelig tyk inde i klassen, men der er heldigvis gode muligheder for at lufte ud, det bliver bare ikke gjort særligt tit.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200