Jeg vil sælge mel, kan i hjælpe :)

  • Vi er nogle gutter der har fået en idé til en ny indpakning af mel.
    Idéen går ud på at melet pakkes i rør á 200 gram. Hvert rør kan opmåle mel ned til 50 grams nøjagtighed med en skala på røret.
    Der kommer 5 rør i en melpakke á 1 kg.


    1 kg mel kommer til at koste 20 kr.
    I må meget gerne svare på ét enkelt spørgsmål her, hvis i vil hjælpe os.
    Din egen kommentar på sagen er også meget velkommen.


    http://www.askpeople.dk?i3=a9462c069e124a8

  • Så er der svaret. Jeg svarede nej. I bund og grund fordi jeg ikke ser det store problem i at opmåle mel selv. Det er desuden også mere præcist da man ikke er afhængig af at måle 50 gram ad gangen. Det vil også give mere emballage. Alle disse ting, der i hverdagen skal gøre det lettere synes jeg ofte bare gør tingene anderledes men ikke lettere. Derudover er der prisen. Hvorfor skulle jeg betale 5-7 gange så meget for et produkt som i bund og grund er mindre fleksibelt.


    En lille anekdote fra det virkelige liv:
    I gamle dage (for ca. 12-15 år siden) arbejdede jeg ind imellem hos en kartoffelavler, Viggo. De små kartofler som man bruger til brunkartofler var et affaldsprodukt (undtagen op til jul) som blev solgt til landmænd som foder til kvæg for næsten ingen penge. Viggo fik så den ide at pakke kartoflerne i små bakker med 250 gram i hver, kaldte dem Delikatessekartofler (eller noget i den stil) og satte prisen 10-15 gange op i forhold til den almindelige kg-pris. Så ville folk lige pludselig godt købe dem. Med andre ord: Folk vil snydes!


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • det skulle ikke være noget problem at fkse et maskineri som kunne opveje ordentligt. 50gram fra er jo rigtig meget og jeg er sikker på at det kunne fikses med noget automation.


    Udover det er jeg modstander af emballage. Plast især.

  • Jeg kan simpelt hen ikke se hvorfor det skulle være smart. En røvfuld ekstra embalage uden nogen synderlig virkning. Ofte skal man bruge ~500g og det er ret nemt at måle op "på slum" eller med et måleglas.


    Jeg er også generelt meget imod al den overflødege embalage, hvorfor er de lige at mange produkter pakkes så meget ind, at der faktisk er mere affald end reel vare?


    /ask

  • Må sgu indrømme at min bagevægt klarer opgaven fint uden "portionspakkede" poser mel - jeg blander ofte meltyper så portioner af f.eks. 50g ville ikke være til megen nytte i mit hjem. :rolleyes:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Herligt at jeg ikke er den eneste der er imod sådan et produkt. Jeg frygtede at jeg bare var ved at blive gammel og bitter.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Det svarer lidt til når delikatesse afdelinger smider remoulade eller italiensk salat fra en spand til bæger, og at prisen stiger 200% ad den vej, det er en OM'er.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • I stedet for at pakke mel mere end end nødvendigt, ville jeg nu rettere udskifte emballagen.... de poser går i stykker for et godt ord, især hvis man ikke har et glas eller en beholder selv X(

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    I stedet for at pakke mel mere end end nødvendigt, ville jeg nu rettere udskifte emballagen.... de poser går i stykker for et godt ord, især hvis man ikke har et glas eller en beholder selv X(


    Det har jeg nu aldrig oplevet. Kaster du rundt med det?


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Vil medgive Foxx at de ofte går i stykker - specielt dem Super Best selv "laver" :roller:


    Men jeg vil hellere se et godt papir/pap alternativ end at producenterne begynder at pakke lortet i plastik ligesom f.eks spaghetti eller lign.. Vi sviner sgu nok til som det er :P

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    En lille anekdote fra det virkelige liv:
    I gamle dage (for ca. 12-15 år siden) arbejdede jeg ind imellem hos en kartoffelavler, Viggo. De små kartofler som man bruger til brunkartofler var et affaldsprodukt (undtagen op til jul) som blev solgt til landmænd som foder til kvæg for næsten ingen penge. Viggo fik så den ide at pakke kartoflerne i små bakker med 250 gram i hver, kaldte dem Delikatessekartofler (eller noget i den stil) og satte prisen 10-15 gange op i forhold til den almindelige kg-pris. Så ville folk lige pludselig godt købe dem. Med andre ord: Folk vil snydes!


    Anders


    Nu er jeg godt nok ikke nogen mad-guru, men skal man ikke bruge det der hedder aspargeskartofler til brune kartofler?


    Til topic: Jeg kan absolut ikke se nogen idé i jeres produkt, og tror desværre det bliver en fiasko..

  • Jeg kan sagtens se en fremtid i jeres produkt. Men i må sørge for at markedsføre det som en delikatesse/specialitet. Og tag mere end 20kr. måske 30kr.


    For med jeres produkt handler det om at "snyde" flere penge ud af kunden. Evt snak med nogen som laver noget specielt mel og på den måde lav en specielt produkt som vil tiltrække kunder af en lidt anden art. Som det bliver nævnt vil "almindelige" ikke købe dette produkt.


    Altså jeg ville ikke købe jeres produkt, men der skal sikkert være nogen som vil :9xo

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Schultz


    Nu er jeg godt nok ikke nogen mad-guru, men skal man ikke bruge det der hedder aspargeskartofler til brune kartofler?


    Den "rigtige" måde er med de små runde kartofler. Der er mange der laver det med aspargeskartofler og smagsmæssigt foretrækker jeg det også med aspargeskartofler. Normalt sorterer man kartofler i 4 størrelser: Bagekartofler, skrællekartofler, pillekartofler og brunkartofler. Endelig et felt jeg er ekspert på :roller:


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Det sidste fjols er ikke født endnu, men ifølge statstikken på jeres lille spørgeskema ser det da sort ud. Og hvad dælen skal man også bruge 50 gram mel til? Jævne sovs?
    Forstår absolut ikke pointen, man skal vel have melet i en form for beholder for at arbejde med det alligevel - så hvorfor ikke bruge en køkkenvægt?
    Desuden vil jeres rørmålingstekning også blive meget upræcis hvis ikke i deler det op i 4 rum med hver 50 gram i (hvilket bare vil koste jer mere, og gøre det ekstra besværligt for forbrugeren), da køkkenmel kan klemmes utroligt meget sammen og næsten blive hårdt. Det er derfor amerikanerne er dumme når de bruger "cup" systemet til at måle opskrifter med. Det ender for oftest med at der bliver brugt for lidt eller for meget mel, og man ødelægger i princippet en opskrift. Men ok, du forklarer så heller ikke hvordan det fungerer med målesystemet.


    En video til eftertanke: http://www.youtube.com/watch?v=6rvz0WKanGU

  • Jeg tager en klat smør eller en håndfuld mel. Jeg kan ikke stikke mine labber ned i et tyndt rør. jeg vil røre/føle ved det. jeg gider ikke kigge på de der vægt mærker der er på en pakke smør. skal jeg bruge ca. 25g så afvejer jeg det. skal jeg bruge nøjagtigt 25g afvejer jeg det.
    Men jeg kan se fordelen hvis man pakker vaske pulver ind på den måde. for der har man ikke lige en køkken vægt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn
    Det er derfor amerikanerne er dumme når de bruger "cup" systemet til at måle opskrifter med. Det ender for oftest med at der bliver brugt for lidt eller for meget mel, og man ødelægger i princippet en opskrift.


    Det er godtnok sjældent at man kan bruge en "dej"-opskrift til andet end guideline alligevel. Hvor meget mel der skal bruges afhænger rigtigt meget af hvilken mel du bruger. Den eneste måde at lave en dej ordentligt er at have fat i den og tilsætte mel til den har den rigtige konsistens.


    /ask

  • Egentligt ret sjovt hvor stærke meninger folkene på et IT forum har om bagning - bare til eftertanke 8)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask


    Det er godtnok sjældent at man kan bruge en "dej"-opskrift til andet end guideline alligevel. Hvor meget mel der skal bruges afhænger rigtigt meget af hvilken mel du bruger. Den eneste måde at lave en dej ordentligt er at have fat i den og tilsætte mel til den har den rigtige konsistens.


    /ask


    Det er ikke så galt med brød fx, men med kager er det utroligt surt at have brugt for meget mel, og så stå med en tør kage bagefter. Og jeg er enig i konsistens er den rigtige måde at føle på, der er bare opskrifter hvor det bare ikke virker ;)