OS information

  • heey tweak :D


    jeg har et lille problem, jeg sidder og er ved at lave eksamens forberedelse, om microsoft :D
    og jeg skal ha fundet alle microsofts OS systemer de har lavet, alt fra MS-DOS til win 7.
    jeg havd eom nogenunde det samme i 9. kl og der fandt jeg en hjemme side hvor der stod stort set alt, både Navn, hvornår det blev lavet, hvor meget der blev solgt og alt sådan noget :D
    nogen der tilfældigvis kender den side.
    har lavet reseach på google, men sys ikk jeg kan finde siden...


    håber i kan hjælpe ;)


    Erland3000 ;)

    Asus - Crosshair IV Formula
    AMD - Phenom II X4 @ 4.0 Ghz
    Club 3d gtx 560
    80 GB Sata2
    320 GB Sata2
    Corsair - Corsair 8 GB DDR3 1333MHz (2x4)
    Coolermaster V6

  • som jeg skrev ovenover, så havde jeg lavet noget research på google. men kunne ikke finde siden jeg søgte efter,, og det er ikk wiki, for der havde jeg kigget, der står hvad det er for nogen OS microsoft har lavet, men ikk hvor mange der er blevet solgt og såden ;)

    Asus - Crosshair IV Formula
    AMD - Phenom II X4 @ 4.0 Ghz
    Club 3d gtx 560
    80 GB Sata2
    320 GB Sata2
    Corsair - Corsair 8 GB DDR3 1333MHz (2x4)
    Coolermaster V6

  • hvis du kan tysk, er winhistory.de også et godt sted at kigge hen... der har de i hvert fald info om alt fra DOS 1.0 til win 7.


    hvis det har interesse, så kører de løbende med at få en given version af windows til at køre på langsomst muligt hardware.... fx. Win XP på en pentium 1 clocked ned til 8 MHz og med 20 mb RAM


    desuden skal du tage en kigger på Xenix... noget UNIX halløj MS også har lavet tilbage i 80'erne, og du kan evt. komme ind på nogle af deres igangværende projekter (fx. singularity og midori)


    hvis du ønsker at gå lidt mere i bredden, så kan du endeligt tjekke ReactOS ud. ReactOS er et open source projekt der har til mål at lave et OS der er kompatibelt med windows XP...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200