• Hej brugere''


    ved ikke om jeg har skrevet det rigtige sted


    men drejer sig om jailbreak på en iphone16 gb 3gs


    Den var jailbreaket med programmet blackra1n, men da jeg skulle overføre en mp3 så skrev itunes jeg skulle opdatere, det skrev jeg nej til og straks gik den igang med at opdatere


    Det kunne den så ikke det eneste jeg kunne gøre var at gendanne så tlf blev tom


    nu kommer mit spørgsmål, når jeg prøver jailbreake den igen som jeg gjorde sidst så skriver den at jeg skal gendanne iphone


    Hvad kan jeg gøre?

  • Som Origin skriver, burde det være nemt nok at gentage processen så længe at dit baseband ikke har rykket en version op - hvis dét er tilfældet kommer du til at hænge på dit standard iPhone setup indtil der findes en fejl i den. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hvis du vil gendanne en iPhone i iTunes uden at opdatere til 3.1.3, skal du bare hente
    3.1.2 her:
    http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/


    Inde i iTunes holder du så bare shift nede når du trykker restore..


    Derefter popper der et vindue op, hvor du så vælger ipsw filen.
    Husk at hente den rigtige fil.
    Der er forskellige filer til iPhone, iPhone 3G og iPhone 3GS.


    Derefter, når du har restoret den til 3.1.2 kan du jailbreake den med Blackra1n.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sunderland
    Man kan vel i realiteten heller ikke lave firmware 3.1.3 om til 3.1.2 bre lige såen?


    Har prøvet gendanne uden at vælge 3.1.2 firmware men den laver det sammen igen


    det burde være muligt at lave et Roll back til firmware 3.1.2 på den måde som Bubbi skriver..

  • Mén giver 3.1.3 updateringen ikke en eller anden form for baseband upgrade? Uanset om han rollbacker til 3.1.2 så giver det vel problemer med Jailbreak?

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Mén giver 3.1.3 updateringen ikke en eller anden form for baseband upgrade? Uanset om han rollbacker til 3.1.2 så giver det vel problemer med Jailbreak?


    jov men hvis den var jailbreaket før og han bare smed en upgrade til 3.1.3 på så burde den stadig kunne jailbreakes..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedogjov men hvis den var jailbreaket før og han bare smed en upgrade til 3.1.3 på så burde den stadig kunne jailbreakes..


    (Tag hvad jeg siger med et gran salt da jeg kun har jailbreaket en enkelt gang og ikke har 100% styr på udviklingen).


    Nej for hvis en Ipod/Phone opdateres overskrives det gamle indhold jo, inkluderet jailbreak softwaren. Så hvis der fulgte en baseband opgradering med i opdateringen er det jo ligemeget om den har været jailbreaket før - hullet er blevet lukket, så uanset hvor intelligent jailbreaket er så kommer det ikke ind igen - medmindre selvfølgelig at man som Bubbi skriver finder et nyt jailbreak som kan udnytte den nye udgave. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • I skal ha stor ros for hurtige svar¨¨


    Bubbi du skrev jeg skulle prøve sn0wbreeze


    men har ikke prøve at jailbreake med den slags før


    Jeg downloader og hvad gør jeg så skridt for skridt, hvis du er så venlig at skrive


    tak :-)

  • Fandt en guide inde på vildmedmac.dk til rollback, men det kræver man har taget noget backup inden man skiftede..


    Backup delen: Link


    Restore delen: Link


    Ved ikke om det evenduelt kan hjælpe fremtidige iphone users og folk der ikke har opgraderet til 3.1.3 endnu..


    Købte selv en ny 3GS for ikke så lang tid siden og den kører desværre både 3.1.3 og baseband 5.12.01, så det er lidt øv :(

  • Jeg var så heldig at købe en brugt iPhone 3GS med den gamle baseband, så den stadig kan jailbreakes..
    Men nu skal vi jo snart over på 4.0. :)


    4.0 indeholder stort set alt det man kan med en jailbroken iPhone.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Jeg var så heldig at købe en brugt iPhone 3GS med den gamle baseband, så den stadig kan jailbreakes..
    Men nu skal vi jo snart over på 4.0. :)


    4.0 indeholder stort set alt det man kan med en jailbroken iPhone.


    hvor læser du hvad 4.0 indeholder?? indeholder den multitasking?? som nok er det jeg mest ønsker fra et jailbreak.