Hvad sker der for ungdommen?

  • Havde en uheldig oplevelse lørdag nat, havde en kammerat på besøg og vi var faldet i søvn, han i stolen og jeg på sofaen. Omkring ved 2 tiden vækkede han mig og fortalte at begge vores scootere var væk, der var stor fest i gang hos min underbo så mistanken blev straks rettet mod deltagerne. De stod begge omme i en gårdsplads som ikke kan ses fra vejen.


    Gad ikke konfrontere dem midt om natten hvor de var stang stive, så ringede blot til politiet, men de havde travlt så ville ikke tage imod anmeldelsen, fik besked på at ringe næste formiddag. Ringede næste formiddag og anmeldte tyveriet mens jeg ventede på der skulle komme liv hos underboen.


    Da jeg hørte liv, gik jeg nedenunder og sagde at vores scootere var blevet stjålet og at jeg var sikker på det var nogle af festdeltagerne, så bad dem om at skaffe dem til veje igen og det kunne ikke gå for hurtigt, der var et par af fest deltagerne der så meget skyldige ud og kunne ikke kigge mig i øjnene.


    En time efter stod min underbos storebror + et par andre gutter og bankede på min dør, de havde sgu fundet scooterne, var lykkelig over at de var blevet fundet, havde lige fået lavet min scooter om lørdagen efter 4 måneders stilstand.


    Men blev slemt skuffet da vi kom hen til hvor de stod, min fine kasse var totalt smadret, nummer plade revet af, fronten smadret, ratlås og tænding smadret, og ikke nok med det havde de klippet vakum og bensin slangerne over :evil: Min kammerats var sluppet mere heldig der var det "kun" ratlåsen og tændingen det var gået ud over.


    Hvorfor helvede kan de ikke bare nøjes med at stjæle lortet og ikke smadrer den, hvad sker der oven i hovederne på sådan nogle fjolser?


    Men hvad hulen skal man gøre, har jo ikke direkte beviser på præcist hvem der har gjort det, så kommer sgu selv til at punge ud for reparationerne.


    Bare lidt galde og frustration jeg skulle ud med.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Dækker forsikringen ikke? Så er det deres problem at finde en betaler..


    Men noget siger mig at de scootere ikke var blevet smadret til festen? Med mindre din underbos venner er helt forskruede, så gør man jo ikke sådan noget i fuldskab.. Det skal der vel bevidsthed til for at gøre?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Karga
    Dækker forsikringen ikke? Så er det deres problem at finde en betaler..


    Men noget siger mig at de scootere ikke var blevet smadret til festen? Med mindre din underbos venner er helt forskruede, så gør man jo ikke sådan noget i fuldskab.. Det skal der vel bevidsthed til for at gøre?


    Har kun den lovpligtige forsikring, ved ikke om den dækker hærværk? Tror den blev smadret da de ikke kunne starte den, den er lidt speciel på det område, desværre er der mange forskruede unge mennesker her i Høng, vi har mange problem med hærværk, tyveri osv.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Sidder her og bliver helt harm! Kan slet ikke klare sådan nogle møgunger...
    Og jeg forstår ikke den "trend" med at skulle smadre alt hvad man kommer i nærheden af. De skulle ha en kindhest og så en ordentlig tur på søen -det skulle nok rette dem lidt af! :)

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SpRoX
    Sidder her og bliver helt harm! Kan slet ikke klare sådan nogle møgunger...
    Og jeg forstår ikke den "trend" med at skulle smadre alt hvad man kommer i nærheden af. De skulle ha en kindhest og så en ordentlig tur på søen -det skulle nok rette dem lidt af! :)


    Nej fatter heller ikke den der ødelæg og smadr mentalitet?


    Har lige undersøgt hvad min forsikring dækker og den dækker desværre kun ved ulykker og ikke hærværk :rolleyes:

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Unge mennesker er desværre meget forskruet nu om dage, de har ikke styr på hvad der er deres og hvad der ikke er deres,


    Men du kunne evt. snakke med min underbo's storebror, da han tydeligvis kunne stille med et par venner som fandt din og makkers scooter, så ja enten ved de hvem som tog dem eller så er det dem selv, så må du jo kunne fortælle ham at det der skal betales.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Kazed
    Unge mennesker er desværre meget forskruet nu om dage, de har ikke styr på hvad der er deres og hvad der ikke er deres,


    Men du kunne evt. snakke med min underbo's storebror, da han tydeligvis kunne stille med et par venner som fandt din og makkers scooter, så ja enten ved de hvem som tog dem eller så er det dem selv, så må du jo kunne fortælle ham at det der skal betales.


    Har også tænkt mig at tale med ham, de påstod godt nok noget med at det var nogen der var kommet udefra, men den køber jeg ikke.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap


    Har også tænkt mig at tale med ham, de påstod godt nok noget med at det var nogen der var kommet udefra, men den køber jeg ikke.


    Fornuftigt, ellers må du jo anmelde sagen til politiet, selvom de nok ikke gør meget ud af det er det bedre end ingenting.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Kazed


    Fornuftigt, ellers må du jo anmelde sagen til politiet, selvom de nok ikke gør meget ud af det er det bedre end ingenting.


    Jeg har anmeldt det til politiet, men har jo ikke nogen sikre beviser på hvem det er, selvom man har sine mistanker. Men må lige tage en snak med dem og høre hvad de har at sige.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • ja jeg har os prøvet at få nakket min daværende knallert en gang. En meget pæn og original Suzuki Samurai DM50. Havde tabt mine nøgle lige ved knallerten så den var nem at tage, men havde heldigvis et par venner som kunne genkende den, og det var to 12 årige som havde nappet den. De er kendt i byen for at stjæle. Men mig hurtigt ned og ha fat i dem og fortælle dem at de ikk må gøre sådan noget. På en hård måde. (nej, ikke fysisk, kun verbalt.)


    men nå så kom deres forældre og de mente jo ikke drengene havde gjort noget galt. Fuck en fucked familie! Helt klart opdragelsen der er gået gal! X(

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • tja jeg kan kun gi dig ret i at det er en fucked verden vi lever i.... (hvad moral og unge angår)


    her ude hvor jeg bor var der to 14 årige der hoppede på en af dem der lufter sin hund her ude fordi han sagde de ikke måtte smadre et fodbold mål...
    han forsvarede sig selvfølgelig og slap væk fra dem .....
    derefter dukkede de op med forældre og truede bla med at voldtage hans datter... som går på samme skole som dem....


    men jeg må sige jeg håber sgu de er mandfolk nok til at krybe til korset og beta det de har smadret for...


    hygge vh dwmc

  • Tager en stille og rolig snak med dem og håber på de kryber til korset, nogle af mine "skumle" venner har allerede tilbudt at snakke med dem, men har pænt takket nej. Mener det burde kunne håndteres på anden måde, men man ved sgu aldrig med de afstumpede/uopdragne unge sataner. Vi har som sagt haft en del ballade her i byen, og det bliver kun værre, virker ikke som om politiet kan stille noget op.


    For et par måneder siden var min kammi blevet uvenner med sin kæreste og var parkeret på en rasteplads for lastbiler ude i industri kvarteret(han har en varevogn), sent om natten blev han vækket at to små 18-19 årige knægte der pegede på ham med en pistol og beordrede ham ud af bilen, han blev dog konsekvent ved at nægte og det fik dem åbenbart ud af flippen, så de skyndte sig bort stadig med pistolen rettet mod ham, hvor efter de affyrrede et skud henover bilen. Han ringede til politiet med det samme, men de valgte ikke at reagere på det.


    Det var bare lige en lille historie om hvordan det er her i byen, og det er sikkert ikke meget anderledes andre steder.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dwmc
    jeg har da været til familie tam tam i høng en gang for nogle år siden og det virkede da roligt??


    er de gået helt amok der ude ??


    Ja det er de desværre, det er mest de helt unge på 12 og op der er problemer med. Stationen og de forskellige skoler bliver tit hærget af hærværk og tyveri. De "voksne" er ikke det store problem.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Kazed
    Unge mennesker er desværre meget forskruet nu om dage, de har ikke styr på hvad der er deres og hvad der ikke er deres


    Quote

    Oprindeligt indlæg af dwmc
    tja jeg kan kun gi dig ret i at det er en fucked verden vi lever i.... (hvad moral og unge angår)


    Pas nu på med ikke at blive for fordomsfulde (;

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Triple1.6



    Pas nu på med ikke at blive for fordomsfulde (;


    Kan man undgå at blive andet, sådan som de opfører sig?

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Kan man undgå at blive andet, sådan som de opfører sig?


    Skærer man alle over en kam, så har dem der laver ballade jo netop "vundet". Selvom det er surt, at folk ikke kan lade andres ting være i fred, så er der jo altså stadig en ret stor gruppe mennesker der godt ved hvordan man bør opføre sig, og handler derefter.


    Det store problem er vel egentlig, at vi har fået flere generationer med de såkaldte curlingbørn. Altså en gruppe børn/unge der hele deres liv har været vant til, at deres forældre har fejet alle bekymringer væk for poderne, så de aldrig selv har skulle tage stilling til noget der vedrører andet end hvor mange forskellige slags sport de absolut skal gå til.


    Det er i høj grad et opdragelsesproblem som efterhånden er blevet et problem for resten af samfundet, så forhåbentlig vågner forældrene snart op og indser, at der absolut intet er i vejen med en ordentlig opdragelse og fornuftige grænser.

  • :goodpost:


    kan kun melde mig enig med dig burger
    men er dog selv en kende generaliserende i forhold til unge i det område jeg bor i...
    men det er så også bygget på dårlige erfaringer....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dwmc
    :goodpost:


    kan kun melde mig enig med dig burger
    men er dog selv en kende generaliserende i forhold til unge i det område jeg bor i...
    men det er så også bygget på dårlige erfaringer....


    Har det på samme måde, ved skam godt at der mange unge mennesker der ude i det ganske land sagtens magter at opføre sig ordentligt. Det er desværre bare dem der laver balladen der løber med alt opmærksomheden, og så er det man begynder at generaliserer en kende, ihvertfald i forhold til de unge man har i ens lokal område.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70