pedofil svin - hvad gør man?

  • heysa tweakers


    jeg har en kollega som har 2 piger hvor den ene af dem har været i kontakt med en pedofil. de har kun snakket via messenger og det er åbenbart en de kender privat.
    han har haft sendt pigen nogle billeder af sig selv og ville gerne have at hun gjorde det samme og ville presse hende til at mødes...


    det har min kollega jo så fundet ud af og vil jo selfølgelig gerne gøre noget ved det. og har i den forbindelse kontaktet mig for at se om jeg kan finde nogle beviser på pigens computer.


    men pigebarnet har selvfølgelig slettet billederne.


    her er hvad jeg har kigget efter og gjort:


    kigget i modtage filer mappen.... alt er væk
    kigget efter samtale logs... de har ikke været aktiveret. så der er ikke nogle :(
    kigget i msn cachen (temp mappen for msn midlertidige filer)... der er ikke nogle da de filer der kommer der bliver slette enten ved incomplete transfer eller flyttet til modtagne filer mappen.
    tjekket IE midlertidige filer mappen... ingen resultat
    brugt Getdataback for at scanne efter slettede filer.... kan ikke finde dem med det program :(




    hvad har jeg glemt? nogle forslag.


    hvis nu det ikke lykkedes mig at finde noget på svinet er min kollega klar til lidt selvtægt. dog bare ikke vold.


    nogle gode forslag hertil`?

  • kommer billeder via msn ikke ned i en speciel folder for modtagne filer? Mener ikke de kommer ned i standard folderen for modtagne filer.


    Ellers søg c: drevet efter for .jpg filer og sorter dem efter dato. Og så er det bare at kigge efter, med mindre hun har slettet dem og der efter tømt papirkurven er de der jo et sted.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky
    kommer billeder via msn ikke ned i en speciel folder for modtagne filer? Mener ikke de kommer ned i standard folderen for modtagne filer.


    Ellers søg c: drevet efter for .jpg filer og sorter dem efter dato. Og så er det bare at kigge efter, med mindre hun har slettet dem og der efter tømt papirkurven er de der jo et sted.


    ups glemte at skrive at jeg har lavet en søgning på hele computeren efter jpeg filer. men ellers tak for input

  • Er samtalen heller ikke gemt.?


    Hvis det er et slemt et af tilfældene, kan man jo lige nævne det for politiet.
    Hvis de har flere tilfælde stående på manden, kan de jo til sidst gøre noget ved det.


    Hvor gammel er han og hun?

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bit Phreak


    hvis nu det ikke lykkedes mig at finde noget på svinet er min kollega klar til lidt selvtægt. dog bare ikke vold.


    nogle gode forslag hertil`?


    Det er ikke noget vi vil se på Tweak.dk, så folk bør venligst undlade at komme med "forslag" uanset om det er vold eller ej.
    Man bør anmelde den pågældende til politiet, og lade dem klare sagen - også selvom man som fader er rasende.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Mit forslag ville være at konfrontere manden, gerne mens hans familie er hjemme, sige det direkte til ham hvad man synes (understreger lige: ingen vold).. Give ham ren besked på at det var sidste gang han nogensinde gør sådan noget og hvis det bliver opdaget igen, så vanker der (igen igen, siger ikke at man egentlig skal gøre det!).. Tror skrækken/frygten ved at blive opdaget (i første omgang) kan være nok til at han stopper.. Nu er i jo så "heldige" at det åbenbart er en person i kender


    Det er da ihvertfald en mulighed?

  • Nu har jeg ikke børn, men må indrømme at jeg som far nok også i første omgang ville være klar til og slå hovedet ned i maven på manden eller det som er værre.
    Men tror egentlig det mest effektive er og konfontere ham med det, ikk overfor hans familie, men alene face 2 face og så tage det stille og roligt, i denne situations lyve og sige man har alle beviserne. men fortælle ham at gentager dette sig, eller hører du på nogen måde om det andet steds fra så kan han være sikker på at politiet bliver inddraget og at han vil blive hængt ud i byen/hans lokal samfund med billed på samtlige lygtepæle.
    Hvis han ikk er totalt afsporet burde dette være nok da en sådan afsløring jo ville knuse hele hans liv.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sukkerfar
    Men man skal nok også passe på med at dukke op på mandens bopæl og fortælle hele hans familie om hvad han MÅSKE har gjort.


    lige netop, ved godt det er dybt forkert det han har gjord, men tro mest på at det er en lyst han har som han egentlig ikke tør udleve når det kommer til stykket, og da slet ikke vil risikere hans familie kommer til at kende til..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho


    lige netop, ved godt det er dybt forkert det han har gjord, men tro mest på at det er en lyst han har som han egentlig ikke tør udleve når det kommer til stykket, og da slet ikke vil risikere hans familie kommer til at kende til..


    Ændrer ikke så meget - det bliver en klokkeklar injuriesag..


    Er mest tilbøjelig til at nævne noget om 'Forældrekontrol' ift. computere.. :ph34r:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xt0m


    Ændrer ikke så meget - det bliver en klokkeklar injuriesag..


    Er mest tilbøjelig til at nævne noget om 'Forældrekontrol' ift. computere.. :ph34r:


    Ja det er en han sagde - hun sagde sag jo, men tror du ikke det ville skræmme ham nok til at stoppe ved at han bliver konfonteret med det?.


    Og ja forældrekontrol/logning af børnscomputere er aldrig en dårlig ting, ja det er indgreb i deres privatliv på sin vis, men er jo kun for at beskyldte dem mod alt ondt, som fx pædofile.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Det kan også være et skrig om opmærksomhed hun måske ikke har fået og nu bringer en anden i fedtefadet som hun måske har set sig sur på, du skriver selv det er en bekendt.


    Jeg har set det sket før, i min egen familie til og med, min faders bror havde en steddatter som anmeldte ham for voldtægt han ikke havde begået, det blev så til 6 mdr's varetægsfængsling osv. og personen arbejdede i flåden, han blev jo nød til og flytte ud af byen og arbejde andetsteds efter det her.


    Det har virkelige nogle alvorlige konsekvenser, så vær sikker i din sag.


    Men hvis personen tilgengæld har gjort det, er der ikke nogen vej udenom hvad der skal ske.

  • Helt enig, man skal være 100% sikker på han er skyldig, før man foretager sig noget som helst.


    Sådan en anklage kan ødelægge en mands liv.

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xt0m


    Det han MÅSKE har gjort? ;)


    Korrekt og jeg skal bestemt ikke dømme han på forhånd, også derfor at jeg foreslår en face 2 face snak kun faderen til pigen og ham som pigen mener har sendt billeder til ham omkring dette og ikke noget med bål og brand fra start af jo

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW