Lille 4 benet/polet stik?

  • Står og skal bruge et lille stik der er 4 benet/polet og det må IKKE være USB eller FW har selv tænkt på RJ11 er der andre forslag?..


    Grunden til at jeg har valgt RJ11 er at det er til at skaffe rimelig let og stikket sidder solidt sammen når det er samlet, men samtidigt er det super let og klikke fra og så er det lille.


    Men som sagt tager jeg gerne imod andre forslag.. =)
    Har selv tænkt på noget Fono 2,5 mm/mini jack, men har ikke lige kunne finde 4 polet af dem i løskøb..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Marquis
    Hvad skal du bruge det til ? RJ11 lyder umiddelbart som et godt bud. Du kan også få dem med sådan en speciel tap på, så du ikke risikerer at nogen sætter en utilsigtet komponent med RJ11 i dit stik, har jeg bla. set på en strømforsyning til et modem.


    Jeg er igang med at lave et lille projekt hvor jeg skal have strøm til 2 stk diode ringe, vi snakker 4w per "kanal"(4 ben = 2 kanaler) ideen med RJ11 var netop at jeg ikke ved en fejl kom til at smide stikket i noget forkert da det vil være 12v strøm som jo på sekunder vil dræbe alle normale USB ting fx.
    Men har du link til den specialudgave af RJ11 og kan det samles med den normale tang til at samle RJ-stik?

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho


    Jeg er igang med at lave et lille projekt hvor jeg skal have strøm til 2 stk diode ringe, vi snakker 4w per "kanal"(4 ben = 2 kanaler) ideen med RJ11 var netop at jeg ikke ved en fejl kom til at smide stikket i noget forkert da det vil være 12v strøm som jo på sekunder vil dræbe alle normale USB ting fx.
    Men har du link til den specialudgave af RJ11 og kan det samles med den normale tang til at samle RJ-stik?


    Nej desværre, og det kræver nok egentlig også en speciel tang. Men helt ærligt, så aner jeg det ikke. Brinck eller RS-Components kan sikkert hjælpe dig.


    Det værste der kan ske er vel også at du sætter en tlf. til, og hvorfor skulle du også gøre det :P Så almindelig RJ11 må være fint.


    Kan være du skal undersøge hvor stor en belastning sådan et RJ11 stik kan holde til, bare for at være sikker.

  • Det er 350mW det drejer sig om per ben så lille en belastning tror jeg nu sagtens at den kan klarer, som du selv siger bruger de det til strømstik på et modem og det er sikkert 12v og 0,5A altså 600mW. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW