Uddannelse - multimediedesigner?

  • Hej Tweak.


    Jeg går pt. i 2.g, men er selvfølgelig begyndt at overveje uddannelser. Jeg har længe ønsket mig at blive noget indenfor multimedieverdenen, og faldt så over uddannelsen Multimediedesigner.
    Er der nogen herinde der er igang med den uddannelse, eller har været? Og hvor gik I? Der er jo et par steder man kan tage den, så er i gang med at høre mig omkring
    Oprettede et lignende topic på et andet forum, hvor jeg fik dette svar:


    Er der noget sandt i ovenstående quote overhovedet? Kunne forestille mig nogle herinde har taget denne uddannelse.


    En sidste ting, hvis jeg gerne vil igang med at lære CSS og HTML, hvordan foregår det? Aner ikke hvor jeg skal starte overhovedet.


    Kom frisk!


    Mvh. EsMr.

  • Med hensyn til citatet så skal jeg ikke kunne sige om det første er rigtigt, men de sidste 3 linjer har i hvert fald meget sandhed i sig. Skolernes eget materiale skal tages med et gran salt (ikke ment at du ikke skal læse materialerne, du skal bare have en vis portion skepsis), og derfor er det jo som sådan godt at du undersøger det først, f.eks. herinde.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • du kan jo altid låne html for dummies, mener de fleste biblioteker har den, ellers google det så finder du hurtigt en guide som kan lærer dig det grundliggende så start med at lave en simpel side lær lidt CSS og smæk det sammen, når du kan det så bygger du bare videre på din viden.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • http://www.html.dk er der hvor jeg har lært HTML og CSS. så den ville jeg kikke på.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Nu ved jeg ikke hvor i landet du er fra, men jeg kan anbefale DTU Åbent Hus - der kan du få rigtig meget god viden og vejledning.


    Hvis du godt kan li' at programmere, så er IT ingeniør måske noget for dig.


    Tak - men jeg ved ikke endnu om det er programmeringsdelen jeg er vild med. Det er mere forestillingen om at lære lidt af hvert, og så bygge videre på det jeg nu finder spændende.


    HTML.dk - tak for den, den ser rigtig brugbar ud.

  • Du skal starte med at gøre dig selv rimeligt klart hvad det er du gerne vil lave (resten af dit liv!?), og så finde ud af hvad det er for en uddannelse det kræver...
    Jeg ved at det lyder lidt vandvittigt, men du skal ihvertfald bruge noget tid på at finde ud af hvad det er du godt kan tænke dig at arbejde med når du engang er færdig med din uddannelse. Derefter kan du så finde ud af hvilken uddannelse det kræver.


    Det er også en god ide at tage forbi de forskellige uddannelsesmesser og åbent hus arrangementer på de forskellig uddannelsesinstitutioner.


    Mht til gode tutorial-hjemmesider, se også http://www.w3schools.com/


    /ask

  • Jacobask - Ja det er jeg klar over, tak for rådet. Jeg har desværre ikke mulighed for at deltage i nogle åbent hus arrangementer da jeg har ret travlt med skolen, desuden har de fleste også været. Men da jeg kun går i 2.g kan jeg jo planlægge det bedre næste år.
    Det er netop derfor jeg opretter topics som dette, for at få hjælp fra dem der selv har stået i min situation :)