21

lørdag, 17. april 2010, 16:25

Til at starte med vil jeg sige at jeg er opdraget i et 'halv kristent hjem'... Altså, at jeg er opdraget til at følge mange af de budskaber som kritendommen gir, samt at jeg er døbt, konfirmeret osv. selvom det nok mest er pga. traditionenerne..

Jeg har stemt nej, da jeg ikke mener det hører til i en folkekirke.. 'ritualet' bygger vel i bund og grund op omkring ægteskabet mellem en mand og en kvinde, og at de ønsker guds velsignelse for deres liv sammen...

Jeg kan heller ikke se hvorfor man som homosoksuel, overhovedet kan ønske sig, at få bekræftelse af en religion der mener det de gør/er, er forkert..

22

lørdag, 17. april 2010, 18:10

Der blander du jo tingene lidt sammen, kan du ikke selv se det ?.

Kirken er en folkekirke hvilket vil sige for alle, det er vi vel enige om. Jeg er osse opvokset i et kristent hjem, og det har bestemt ikke ført noget godt med sig, da vi alle( 5 børn) ikke vil have noget som helt med den at gøre mere.

Tro er hvad folk gør den til og længere er den potte ikke, kan du leve med det så er det fint for mig og det respekterer jeg, så må du osse se min side hvilket er, at for mig er og bliver det en tradition og intet som helst andet, i min verden er det kun svage mennesker der behøver og kigge i en gammel 2000 årig bestseller for at finde indhold i deres liv, finder de folk som vil den vej lyset så for min skyld ingen alarm, det er deres sag, men så længe jeg betaler til det så vil jeg osse have lov til at bruge det uandet min seksuelle overbevisning eller den måde som jeg har valgt at leve mit liv på, det skal ingen blande sig og slet ikke kirken.

Kirken har bare ikke forstået at komme ind i det 20 århundrede, der er den reduceret til en tradition, vi har alle gang i ting som betyder mere og har mere at sige, end den nogensinde vil få igen og heldigvis for det.

Kirken er en service funktion, og sådan skal den være hvis den skal være for alle uanset hvordan du så end har valgt at leve dit liv.

Mvh
Sam

Intel I7-5820K, MSI X99S gaming7 Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,Crucial 4x4GB Sport 24ooMhz DDR4 ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, Win 10 64 bit.

23

tirsdag, 4. maj 2010, 12:03

Jeg ser ingen grund til de ikke skulle have lov. Alt andet får ordet ligeret til at lyde som en dårlig vittighed.
Uden at have sat mig særlig meget ind i det, så lader det da til, at homosexualitet er udbredt i de katolske kirker - gansk vidst ikke frivilligt fra begge parter. Men man skal måske være kardinal for at kunne se logikken i det hele?
Personligt syntes jeg det er underligt, at nogen i dagens danmark mener vi bør leve efter en flere tusinde år gammel bog, der ikke har megen hold i virkeligheden

27" iMac / i5 2500s / 16GB DDR3 / HD 6770M / 2560x1440 IPS
275GB Crucial MX300 / Airport Extreme / iSight / Apple Magic Keyboard @ Magic Mouse2

12" MacBook / Core m5 / 8GB DDR3L / HD 515 / 2304x1440 Retina/IPS
512GB Apple PCI-e SSD / AirPort Extreme (ac) / iSight

24

torsdag, 6. maj 2010, 08:09

Citeret

Oprindeligt indlæg af Maverick
Jeg ser ingen grund til de ikke skulle have lov. Alt andet får ordet ligeret til at lyde som en dårlig vittighed.
Uden at have sat mig særlig meget ind i det, så lader det da til, at homosexualitet er udbredt i de katolske kirker - gansk vidst ikke frivilligt fra begge parter. Men man skal måske være kardinal for at kunne se logikken i det hele?
Personligt syntes jeg det er underligt, at nogen i dagens danmark mener vi bør leve efter en flere tusinde år gammel bog, der ikke har megen hold i virkeligheden

Helt enig Brian. :9xo

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
Gigabyte GA-Z77X-UD3H
Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
1000gb Seagate 7200.10 (lager)
Gigabyte GV-R797OC-3GD
T&T 850watt
LG GGWH20L Super Multi Blue
Windows 7 Ultimate

25

lørdag, 8. maj 2010, 10:42

Citeret

Er meget enig med dig..

Men nu er vores samfund bygget op om kristendommen. De fleste af os er døbt og konfirmeret i kirken, fordi at det er det "alle de andre" gør.. Så jeg tvivler stærkt på at man bare lige kan skrotte kristendommen uden nogen videre konsekvenser.

Men nu er jeg selv en heteroseksuel mand og for at være ærlig (hvilket jeg jo godt må være fordi at vi har ytringsfrihed (lille note til moderatorerne)), så væmmes jeg når jeg ser 2 homoseksuelle mænd fordi jeg finder det unaturligt.
MEN, hvis deres kærlighed til hinanden (både bøsser og lesbiske) er så stor at de føler en familiesammenførelse er det rette for dem, skal de bestemt have lov til det! Men hvis kirken ikke vil have det, så må de leve med det. Kirken er trods alt ikke et demokratisk samfund, hvor man kan stemme om det tingene.

Til sidst synes jeg dog ærlig talt at vi alle ville være bedre tjent uden kristendommen i sær, men også islam. Det er trods alt de 2 religioner der har været de mest voldelige igennem tiderne, i følge historiebøgerne i hvert fald.
Om ikke andet burde folk lade være med at tage det så bogstaveligt og undlade at acceptere andres fortolkning frem for deres egen.

Shuttle SG45H7 :: Asus VW22U
Intel Core 2 Quad Q9550
4x1 gb A-data PC6400 DDR2
XFX Radeon HD 5850 Black Edition
500W Cooled x Fractal Design
WD VelociRaptor @ SQD2.5

26

lørdag, 8. maj 2010, 11:01

Citeret

Oprindeligt indlæg af dasjap
Det handler vel i bund og grund ikke om tro, men om at have de samme rettigheder som alle andre. Ellers skulle ateister med hang til traditioner og romantik også selv oprette deres egen "kirke".

Ja, det hedder "trosretning" hvilket ateisme er. Eller hedninge, som den kristen kirke sikkert ville kalde jer. :))

Ateisme er jo en levevej, ligesom kristen- og jødedommen, paganisme, satanisme og f.eks. Islam er ment til at være (dog noget mere konsekvent) end ateisme.
Så det er jo mere eller mindre det samme alt sammen, bare med andre (eller flere) "spilleregler". :)

Intel Core 2 Quad Q9550
WD VelociRaptor @ SQD2.5

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Mr. White" (08.05.2010, 11:04)

27

lørdag, 8. maj 2010, 11:03

Citeret

Oprindeligt indlæg af Mr. White

Citeret

Er meget enig med dig..

Men nu er vores samfund bygget op om kristendommen. De fleste af os er døbt og konfirmeret i kirken, fordi at det er det "alle de andre" gør.. Så jeg tvivler stærkt på at man bare lige kan skrotte kristendommen uden nogen videre konsekvenser.

Men nu er jeg selv en heteroseksuel mand og for at være ærlig (hvilket jeg jo godt må være fordi at vi har ytringsfrihed (lille note til moderatorerne)), så væmmes jeg når jeg ser 2 homoseksuelle mænd fordi jeg finder det unaturligt.
MEN, hvis deres kærlighed til hinanden (både bøsser og lesbiske) er så stor at de føler en familiesammenførelse er det rette for dem, skal de bestemt have lov til det! Men hvis kirken ikke vil have det, så må de leve med det. Kirken er trods alt ikke et demokratisk samfund, hvor man kan stemme om det tingene.

Til sidst synes jeg dog ærlig talt at vi alle ville være bedre tjent uden kristendommen i sær, men også islam. Det er trods alt de 2 religioner der har været de mest voldelige igennem tiderne, i følge historiebøgerne i hvert fald.
Om ikke andet burde folk lade være med at tage det så bogstaveligt og undlade at acceptere andres fortolkning frem for deres egen.

kirken er og skal blive en tradition og ikke andet, det er længe siden den var meningsdanner og heldigvis for det.

Du siger godt nok at man burde skippe religionen og alligevel ligger du selv under for det, ved din udtalelse om at vi er "unaturlige", well det er din mening, den må du da så gerne have for min skyld, jeg respekterer din måde at leve på, så er det vel ikke for meget forlangt at du respekterer min, selvom du ikke finder det i orden med din livsopfattelse ?, gensidig respekt gælder begge veje.

Mvh
Sam

Intel I7-5820K, MSI X99S gaming7 Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,Crucial 4x4GB Sport 24ooMhz DDR4 ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, Win 10 64 bit.

28

lørdag, 8. maj 2010, 11:11

Citeret

Oprindeligt indlæg af Ebo
kirken er og skal blive en tradition og ikke andet, det er længe siden den var meningsdanner og heldigvis for det.

Du siger godt nok at man burde skippe religionen og alligevel ligger du selv under for det, ved din udtalelse om at vi er "unaturlige", well det er din mening, den må du da så gerne have for min skyld, jeg respekterer din måde at leve på, så er det vel ikke for meget forlangt at du respekterer min, selvom du ikke finder det i orden med din livsopfattelse ?, gensidig respekt gælder begge veje.

Mvh
Sam

Kirken er heldigvis rigtig godt på vej til ikke at være andet end en tradition, korrekt. Men derfor bør man stadig respektere deres regler hvis man vil optages i deres trosretning.

Kan du fortælle mig, hvor der står at jeg er kristen? Eller at jeg er troende generelt? Jeg har kun udtrykt min holdning, hvilken er at jeg netop respekterer andre præcis som de er født. "Livsopfattelse" har intet med sagen at gøre, kvalme er bare den fornemmelse jeg får i maven når jeg ser 2 mænd snave midt på Torvet. Men som jeg nu har skrevet flere gange, respekterer jeg andre og føler de at familiesammenførelse er det rigtige for dem i for at fejre deres kærlighed, så er det da bare med at komme i gang!

For at fortælle dig det på en lidt mere objektiv facon, så værsgo: Fra en anatomisk korrekt vinkel er det unaturligt for 2 mænd eller 2 kvinder at være sammen.

Noget helt andet er så, hvorfor er det så vigtigt at det skal være i kirken? Få dog en til at vie jer i naturen - det er en så meget mere unik, fed og romantisk måde at gøre det på, i min mening!

Intel Core 2 Quad Q9550
WD VelociRaptor @ SQD2.5

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Mr. White" (08.05.2010, 11:15)

29

lørdag, 8. maj 2010, 11:18

jamen det betyder ikke noget for mig eller min partner overhovedet, vi er fuldstændig ligeglade med kirken og især alt hvad den står for, nemlig diskrimination.

For det andet er jeg af den opfattelse, at snave midt på torvet er ulækkert uanset køn, det kan man da vente med til man kommer hjem hvor man ikke træder nogen over tæerne ved det.

Det ændrer ikke ved essensen i det hele, nemlig at kirken er for alle , det er altså en statskirke vi har her i landet, vil de have mine penge, så vil jeg have samme ydelse som alle andre, ellers må de betale selv, så får det da en ende hurtigt.

Mvh
Sam

30

lørdag, 8. maj 2010, 11:29

Citeret

jamen det betyder ikke noget for mig eller min partner overhovedet, vi er fuldstændig ligeglade med kirken og især alt hvad den står for, nemlig diskrimination.

For det andet er jeg af den opfattelse, at snave midt på torvet er ulækkert uanset køn, det kan man da vente med til man kommer hjem hvor man ikke træder nogen over tæerne ved det.

Det ændrer ikke ved essensen i det hele, nemlig at kirken er for alle , det er altså en statskirke vi har her i landet, vil de have mine penge, så vil jeg have samme ydelse som alle andre, ellers må de betale selv, så får det da en ende hurtigt.

Mvh
Sam

Ganske forståeligt og jeg har det selv på nøjagtig samme måde mht. kirken, ganske enkelt.

Vil jeg i og for sig godt give dig ret i.. :)) Det bliver lynhurtig for meget.

Igen, helt enig. Jeg er også halvt om halvt i gang med en udmeldelse af folkekirken (det er jo ikke ligefrem en logisk fremgangsmåde), dog af den enkle årsag at kristendommen generelt er for grotesk til at den er noget jeg kan acceptere uden at lyve og med god samvittighed. :)

Intel Core 2 Quad Q9550
WD VelociRaptor @ SQD2.5

31

lørdag, 8. maj 2010, 11:40

Citeret

Oprindeligt indlæg af Mr. White

Citeret

Mvh
Sam

Ganske forståeligt og jeg har det selv på nøjagtig samme måde mht. kirken, ganske enkelt.

Vil jeg i og for sig godt give dig ret i.. :)) Det bliver lynhurtig for meget.

Igen, helt enig. Jeg er også halvt om halvt i gang med en udmeldelse af folkekirken (det er jo ikke ligefrem en logisk fremgangsmåde), dog af den enkle årsag at kristendommen generelt er for grotesk til at den er noget jeg kan acceptere uden at lyve og med god samvittighed. :)

Se det her kan jeg godt lide, endelig en som vil se det hele uden forbehold og ikke gøre det til mere end det er, nemlig lige rettigheder for alle, det skal osse gælde indenfor kirken hvis vi alle betaler til den, så må den sgu bøje sig uanset hvad, siger vi hop, skal den svare hvor højt, det er en tradition.

Som sagt betyder det ikke en disse for mig, men i min verden som jeg tror, du ikke rigtig kender ret meget til er vi vant til at stå i anden eller 5 række, altid være dem som de andre ikke må lege med, om du vil, eller vil kendes ved. Sådan er det, men du kan nu engang ikke lave om på hvordan du fungerer, er vi ikke enige ?.
Jeg går så lang en vej hver eneste dag for at respektere "almindelige" mennesker, så er det vel ikke for meget for langt at de respekterer min levemåde uanset om de er enige eller ikke, det er da demokrati i sin fineste form ;).

Mvh
Sam

32

lørdag, 8. maj 2010, 12:13

Citeret

Oprindeligt indlæg af Cyclups
Er ateist, men mener dog at en religion selv skal styre hvilken spilleregler den har og ikke skal topstyres af politikere, dette må vel være en del af den religionsfrihed vi har i Danmark, nemlig at religioner kan leve uden at politikere skal bestemme over dem.
Men bestemmer den Danske Folkekirke at homoseksuelle har ret/lov til at blive at gift i en kirke, så har religionen jo sagt ok til det og så er der ikke noget problem.

Må skrive mig enig med dig her, men ja som det står nu ønsker flere præster jo ikke og vie homoseksuelle , hvilket jo er et klart tegn på de følger biblen og den lov der står skrevet der.

Kan godt være de betaler kirkeskat og dets lignende ja, men iflg. biblen er det stadig forkert det de gør og derfor synes jeg det er helt ok præster nægter og vie dem.

Der er heller ikke noget mere klamt end 2 mænd der står og oversnaver hinanden nede i byen så kommer jeg gående med min gud søn på 6 år og han ligner et spørgsmål tegn og spørger hvorfor 2 mænd står og kysser er det ikke kun mor og far der gør det, knægten er jo ikke helt dum, og de gør jo det i ren provokation de fleste gange.

33

lørdag, 8. maj 2010, 23:35

Citeret

Oprindeligt indlæg af Kazed

Citeret

Er ateist, men mener dog at en religion selv skal styre hvilken spilleregler den har og ikke skal topstyres af politikere, dette må vel være en del af den religionsfrihed vi har i Danmark, nemlig at religioner kan leve uden at politikere skal bestemme over dem.
Men bestemmer den Danske Folkekirke at homoseksuelle har ret/lov til at blive at gift i en kirke, så har religionen jo sagt ok til det og så er der ikke noget problem.

Må skrive mig enig med dig her, men ja som det står nu ønsker flere præster jo ikke og vie homoseksuelle , hvilket jo er et klart tegn på de følger biblen og den lov der står skrevet der.
Kan godt være de betaler kirkeskat og dets lignende ja, men iflg. biblen er det stadig forkert det de gør og derfor synes jeg det er helt ok præster nægter og vie dem.

Der er heller ikke noget mere klamt end 2 mænd der står og oversnaver hinanden nede i byen så kommer jeg gående med min gud søn på 6 år og han ligner et spørgsmål tegn og spørger hvorfor 2 mænd står og kysser er det ikke kun mor og far der gør det, knægten er jo ikke helt dum, og de gør jo det i ren provokation de fleste gange.

Det er da diskiminitiation i sin fineste form, siger "deres" bog ikke at alle mennesker er lige måske, jeg spørger bare ?, den er jo så fyldt med selvmodsigelser at, den lyder som en fuld mands drøm på en dårlig dag.
DEN giver dig ikke svaret på hvordan du skal leve dit liv, vælger du at gøre det, så for mig ingen problem i det, men det giver dig stadigvæk ikke ret til at nægte mig samme ret som er sikret gennem lovgivning og ikke en gammel bestseller, som Dan Brown kunne have skrevet bedre.

Hvis kirken er så betydningsfuld og deres vej frem er den rigtig, så vis mig den gud ?, mere simpelt kan det ikke stilles op.

Jeg sad for 15 år siden nede på en bjergtop sammen med en anden dansker midt under en borgerkrig, en ung mand blev ramt ca 200 meter fra os i maven. Han havde ondt, og de næste timer råbte han først på sin mor, hun kom ikke, så begyndte han at råbe på gud, så ved man godt hvilken vej det her tager, og ved du hvad, han kom sgu heller ikke. Kenneth fik nok af hans råberi, rejste sig op og skød ham, så det kunne få en ende for både ham og os, og så fik vi en kop varm kaffe og der var ro i det lille hjem igen og vi kunne koncentrere os om vigtigere ting end lige hans liv, det var en dag på kontoret.

Jeg har boet i Israel og set alle de historiske steder, gået der og været der, men jeg fatter stadigvæk ikke hvorfor den satans bog betyder så meget for så mange, den er jo obsolete.

Mvh
Sam

34

lørdag, 8. maj 2010, 23:45

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af Kazed

Citeret

Det er da diskiminitiation i sin fineste form, siger "deres" bog ikke at alle mennesker er lige måske, jeg spørger bare ?, den er jo så fyldt med selvmodsigelser at, den lyder som en fuld mands drøm på en dårlig dag.
DEN giver dig ikke svaret på hvordan du skal leve dit liv, vælger du at gøre det, så for mig ingen problem i det, men det giver dig stadigvæk ikke ret til at nægte mig samme ret som er sikret gennem lovgivning og ikke en gammel bestseller, som Dan Brown kunne have skrevet bedre.

Hvis kirken er så betydningsfuld og deres vej frem er den rigtig, så vis mig den gud ?, mere simpelt kan det ikke stilles op.

Jeg sad for 15 år siden nede på en bjergtop sammen med en anden dansker midt under en borgerkrig, en ung mand blev ramt ca 200 meter fra os i maven. Han havde ondt, og de næste timer råbte han først på sin mor, hun kom ikke, så begyndte han at råbe på gud, så ved man godt hvilken vej det her tager, og ved du hvad, han kom sgu heller ikke. Kenneth fik nok af hans råberi, rejste sig op og skød ham, så det kunne få en ende for både ham og os, og så fik vi en kop varm kaffe og der var ro i det lille hjem igen og vi kunne koncentrere os om vigtigere ting end lige hans liv, det var en dag på kontoret, der døde min tro og jeg kunne møjes med at være kold og kynisk/kritisk.

Jeg har boet i Israel og set alle de historiske steder, gået der og været der, men jeg fatter stadigvæk ikke hvorfor den satans bog betyder så meget for så mange, den er jo obsolete.

Mvh
Sam

35

søndag, 9. maj 2010, 13:48

Det skal de vel have lov til. Men på den anden side støtter de noget, som har forsøgt at fordrive dem to årtusinder. Homoseksuelle burde på det punkt få noget bedre end vielse i traditionel forstand. Har dog intet imod homoseksuelle, der gifter sig i kirken. Alt andet er langt ude i et land, der officielt går ind for ligestilling. Så vidt jeg har forstået bryder det også Verdenserklæringen for menneskerettigheder. For i artikel 16 står der, at enhver har ret til at gifte sig, upåvirket af racemæssige, nationalitetsmæssige og religiøse grunde. På grund af Tyrkiets brud på menneskerettighederne og undetrykkelse af kurderne, kan de ikke komme ind i EU, men vi, som i realiteten også bryder dem, kan så heller være med i EU. (sagt på et meget lavt niveau)

(Ret mig, hvis jeg tager fejl :) )

36

mandag, 10. maj 2010, 17:24

Citeret

Oprindeligt indlæg af JokumS
Det skal de vel have lov til. Men på den anden side støtter de noget, som har forsøgt at fordrive dem to årtusinder. Homoseksuelle burde på det punkt få noget bedre end vielse i traditionel forstand. Har dog intet imod homoseksuelle, der gifter sig i kirken. Alt andet er langt ude i et land, der officielt går ind for ligestilling. Så vidt jeg har forstået bryder det også Verdenserklæringen for menneskerettigheder. For i artikel 16 står der, at enhver har ret til at gifte sig, upåvirket af racemæssige, nationalitetsmæssige og religiøse grunde. På grund af Tyrkiets brud på menneskerettighederne og undetrykkelse af kurderne, kan de ikke komme ind i EU, men vi, som i realiteten også bryder dem, kan så heller være med i EU. (sagt på et meget lavt niveau)

(Ret mig, hvis jeg tager fejl :) )

er man ikke også 'gift' hvis man går på rådhuset og får det gjort? Eller er jeg helt galt på den?

37

tirsdag, 11. maj 2010, 12:57

Jo, det har du egentlig ret i. Ja, så den pointe holder vidst ikke rigtig alligevel :oops:

38

lørdag, 15. maj 2010, 23:17

Citeret

Se det her kan jeg godt lide, endelig en som vil se det hele uden forbehold og ikke gøre det til mere end det er, nemlig lige rettigheder for alle, det skal osse gælde indenfor kirken hvis vi alle betaler til den, så må den sgu bøje sig uanset hvad, siger vi hop, skal den svare hvor højt, det er en tradition.

Som sagt betyder det ikke en disse for mig, men i min verden som jeg tror, du ikke rigtig kender ret meget til er vi vant til at stå i anden eller 5 række, altid være dem som de andre ikke må lege med, om du vil, eller vil kendes ved. Sådan er det, men du kan nu engang ikke lave om på hvordan du fungerer, er vi ikke enige ?.
Jeg går så lang en vej hver eneste dag for at respektere "almindelige" mennesker, så er det vel ikke for meget for langt at de respekterer min levemåde uanset om de er enige eller ikke, det er da demokrati i sin fineste form ;).

Mvh
Sam

Vi er bestemt helt enige og nej det er helt bestemt ikke for meget forlangt at andre respekterer den måde du vælger at leve dit liv på. Det vedrører jo ikke andre på nogen facon. :)

Vil da sige, sikkert som en af de få, at jeg ikke ville have det fjerneste problem med homoseksuelle i min vennekreds men slet ikke i min familie. Der er ikke nogen der skal bestemme hvordan andre skal leve deres liv.

Citeret

Oprindeligt indlæg af JokumS
Jo, det har du egentlig ret i. Ja, så den pointe holder vidst ikke rigtig alligevel :oops:

Det kommer vel an på hvordan den menes. Man behøver jo ikke velsignes af en præst, for at kalde sig for et ægtepar. :)
Heldigvis - hvis man går ind for ægteskab!

Intel Core 2 Quad Q9550
WD VelociRaptor @ SQD2.5

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Mr. White" (15.05.2010, 23:20)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.