Tweak.dk test flytning til ny server

  • Da den nuværende server er ved at være for lille til Tweak.dk, skal siden flyttes over på en ny og større dual processor server med mere hukommelse.


    Tirsdag den 23. februar omkring klokken 15 sker der en test, hvor vi prøver at rulle over på den nye server for at se om alt virker som det skal.


    Testen forventes maksimalt at tage 20 til 30 minutter, og her efter vil siden køre videre som tidligere.


    Den rigtige flytning kommer til at ske fra fredag aften til lørdag middag i denne uge.


    http://www.tweak.dk/nyheder2.php?id=23224


    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/uploads/1002/tweak.dk_side.jpg]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cola
    Nice :D
    Bliver TWEAK så hurtigere?
    Og har i fået denne smarte idé på hol.dk som også lige har flyttet server? ;)


    Det har været under vejs de sidste par måneder, hvor den nye server er blevet installeret og sat op 100% magen til den nuværende.


    Nu skal der så testes om det virker med data der blev kopieret over i sidste uge.


    Hvis det ser fint ud sker den endelige flytning fredag til lørdag.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cola
    Nice :D
    Bliver TWEAK så hurtigere?
    Og har i fået denne smarte idé på hol.dk som også lige har flyttet server? ;)


    skal vi så ikke krydse fingre for det går mere smertefrit end nogle af HWT's mange flytninger :D

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af martinta


    skal vi så ikke krydse fingre for det går mere smertefrit end nogle af HWT's mange flytninger :D


    Ellers kører vi videre lidt endnu på den gamle server ;)


    Vi har allerede flyttet en gang tidligere uden de store problemer.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af martinta


    skal vi så ikke krydse fingre for det går mere smertefrit end nogle af HWT's mange flytninger :D


    Jo det må vi da godt nok håbe, men mon ikke?


    Har endnu aldrig været ude for at TWEAK var nede, så knæk og bræk med det.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70


  • hehe stol på mig.. der er ikke noget som 100% magen til en anden server :p det kender jeg alt for godt fra mit arbejde. Men held og lykke med det

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    hehe stol på mig.. der er ikke noget som 100% magen til en anden server :p det kender jeg alt for godt fra mit arbejde. Men held og lykke med det


    Nej men Apache settings, MySQL settings og kontrol panelet er ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky
    hehe stol på mig.. der er ikke noget som 100% magen til en anden server :p det kender jeg alt for godt fra mit arbejde. Men held og lykke med det


    Nej men Apache settings og MySQL settings er ;)[/quote]


    der er altid et eller andet selv om man tror de er 100% ens :) they just never are
    vi har en del gange prøvet at sætte to "ens" Win2k3 servere op, men det går ikke altid godt hver gang hehe

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Held og lykke med det. Jeg vidste ikke det var nødvendigt.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Det gik da smertefrit.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Det gik da smertefrit.


    Ja det må man sige :9xo

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Har denne flytning noget at gøre ned at en del tråde og replies forsvandt tidligere idag? Lagde mærke til at angel-lover's bryllupstråd skrumpede til 4 sider, men igen er på de rigtige 8. :crazyeyes:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |