Hmm.. Peecee.dk nogle mystiske billeder i blandt.

  • Hello Tweak.


    Jeg vil nok først erkende jeg er ikke nogen super bruger af Peecee.dk, men nøj hvor er der altså nogle ting som man bare ikke burde dele..


    f.eks.


    I henhold til http://newz.dk/apg-slaar-kloeerne-i-dansk-fildeler


    hvor APG siger:

    Quote

    Det er en meget stor sag. Det viser omfanget af harddiske. Og vi går ud fra, at de er fyldt med filer, der er beskyttet af ophavsretten. Det kommer til at tage noget tid at gå det hele igennem.


    Også finder man sådan et billede på Peecee.dk
    http://peecee.dk/upload/view/224789/


    Måske lidt mindre suspekt :)


    Også noget andet mindre smart at dele måske...


    http://peecee.dk/upload/view/224783
    http://peecee.dk/upload/view/224784
    http://peecee.dk/upload/view/224786


    .... Gotta love the internet sometimes :)

  • ja folk er sku ikke for smarte :9xo :$

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • hehe ja, nogle mennesker er sq ikke for smarte...


    Quote

    Oprindeligt indlæg af dwmc
    det minder lidt om ham hatten der delte sit kortnummer osv. på facebook....


    hehe ham kan jeg stadig grine af :razz:

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Well jeg så en på peecee der havde taget et billede af hans kørekort og dankort og smidt op..


    jeg kunne ikke dy mig andet end at hive billedet ind i Paint.. og i købet af 2min havde jeg alle oplysningerne på ham og hans dankort.. jeg googlede lidt og fandt frem til knægtens bank.. jeg smed banken en lille mail med link til billedet.. og der gik ikke 1min efter så havde jeg svar fra en bankdame.. der skrev at de ville lukke kortet med det samme og kontakte kunden.


    :) gør han nok ikke en anden gang.. :pokey:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gurk
    Well jeg så en på peecee der havde taget et billede af hans kørekort og dankort og smidt op..


    jeg kunne ikke dy mig andet end at hive billedet ind i Paint.. og i købet af 2min havde jeg alle oplysningerne på ham og hans dankort.. jeg googlede lidt og fandt frem til knægtens bank.. jeg smed banken en lille mail med link til billedet.. og der gik ikke 1min efter så havde jeg svar fra en bankdame.. der skrev at de ville lukke kortet med det samme og kontakte kunden.


    :) gør han nok ikke en anden gang.. :pokey:


    haha synes loven skulle ændres, er man så dum burde banken ikke skulle stå inde for tabet på kundens konto, der er forskel på tyveri og at invitere tyven indenfor

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Ja de burde egentlig havde lov til at hæve et heftigt gebyr eller nægte al dækning i tilfælde af tyveri i hans tilfælde. :roller:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Men jo - helt klart en script kiddie som har fundet et hul i en af siderne, siden at han kan angribe et enkelt billede. Måske vi lige skulle nævne det for deres webadmin? 8)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hør rasmussen - gider du lige sende det link du har fået slettet i en PM? Det er sgu lidt svært at skrive til Peecee.dk og informere dem om problemet når man ikke kan referere med et link X(

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Illanair
    Hør rasmussen - gider du lige sende det link du har fået slettet i en PM? Det er sgu lidt svært at skrive til Peecee.dk og informere dem om problemet når man ikke kan referere med et link X(


    Jeg fandt det lidt mere vigtigt at få slettet linket inden flere trykkede på det.


    Udover det, så er det voldsom dårlig stil ikke at komme med en advarsel når man poster sådan et link.

  • Jo selvfølgelig skulle det væk, men det er jo ligesåvigtigt at sende det videre til de rigtige, så at det ikke sker igen :cheers:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Tror ikke det var et enkelt billede der var blevet angrebet.. Hvis i lægger mærke til linket, så var der et flertals-s på uploads og et 022010 mærkat, der formentlig betyder februar 2010, dvs. en liste over uploads fra februar i år


    Kan huske linket, så poster det lige.. Lad nu være med at kopiere det og åbne det, hvis folk ikke har forstået at det potentielt kan skade ens pc :crazyeyes:


    peecee.dk/uploads/022010

  • Du behøver vist ikke være så bekymret - linket sender bare browseren tilbage til forsiden. Kan desuden fortælle at Chrome kan ignorere popup'sne - Der er en "stop siden fra at starte yderlige bokse" mulighed når den første dukker op. ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Er skam ikke bekymret, der er tilsyneladende ikke noget skadeligt på siden.. Men man kan aldrig være alt for sikker, det er ihvertfald dumt at friste skæbnen hehe..


    Da jeg åbnede den ledte den godt nok ikke videre til forsiden.. Kan være de har fået ryddet lidt op.. Kører heller ikke med Chrome, så ellers tak for tippet :))


    Tror det er en script kiddie der har opdaget et ligegyldigt hul i systemet.. Det er jo ikke noget gennemtestet system de bruger så vidt jeg ved.. Hjemmebryg kan vist altid knækkes på en eller anden måde, specielt når der er uploads inde i billedet