DJ'S og knapper???

  • Når man ser djs, som holder "koncerter", så står de konstant og piller ved knapperne på pulten. Er det virkelig nødvendigt at skrue på den heletiden. Jeg ved godt at man skal gøre den næste plade klar osv. Men det andet ser sgu for dumt. Lidt nørdet efter min mening. Som om publikum kan høre, at du lige finindstilling lyden heletiden.

  • Tja kommer an på om man er old fashion eller ny hip. Jeg har prøvet og være DJ, og det var med en gammel mixer, der skulle man indstille meget hele tiden, for at ændre på lyden. Men der er jo os nogle DJ's som mixer hjemmefra og har lavet remix'es, de står bare og piller for at ligne de har travlt. Men står man live og mixer, så skal man pille ved meget.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Nu kender jeg en af danmarks bedste DJ's, og det er ikke kun spil for galleriet, det er tit nødvendigt, evt pga lyd forskel i sangene volume osv.

  • Det er når man beatmixer, så prøver man typisk få beatet i samme pitch, tone, osv så overgangen er så flydende som muligt. Den anden sang skal i samme tempo, tonen skal ramme og man skal helst få den ene hihat væk eller hvordan man nu har tænkt sig det skal være. Og derfor ligner det man bare står og piller.

    "There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af betaboy
    Det er når man beatmixer, så prøver man typisk få beatet i samme pitch, tone, osv så overgangen er så flydende som muligt. Den anden sang skal i samme tempo, tonen skal ramme og man skal helst få den ene hihat væk eller hvordan man nu har tænkt sig det skal være. Og derfor ligner det man bare står og piller.


    Nu var det mere til koncerter og lign. han mente, når DJ'en står i baggrunden og "faker"...



    Selvfølgelig beatmixer man rigtigt på natklubber (i hvert fald i de fleste tilfælde).

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af betaboy
    Det er når man beatmixer, så prøver man typisk få beatet i samme pitch, tone, osv så overgangen er så flydende som muligt. Den anden sang skal i samme tempo, tonen skal ramme og man skal helst få den ene hihat væk eller hvordan man nu har tænkt sig det skal være. Og derfor ligner det man bare står og piller.


    Beat matching ;)