Dell i Kontant

  • Var der nogle af jer der så Kontant i går omkring Dell (Programmet kan evt. ses her)?


    Jeg var godt nok ret chokeret over deres kundeservice. De behandlede jo deres kunder direkte elendigt. Jeg har egentlig haft en ide om at Dell bl.a. levede af god service, men det er åbenbart ikke tilfældet. Det er da ikke lige der jeg skal handle eller anbefale andre at handle.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Jeg har nu kun haft gode erfaringer med deres service :ohmy:


    Havde for 4-5 år siden en gammel Dell computer, og da den ikke virkede sendte de første gang tekniker med det samme, og anden gang kom der en ny harddisk inden for få dage!

  • Det må være gået ned af bakke siden. Når man ser hvordan de behandler kunderne nu er det da nok til at jeg ikke vil have noget som helst med dem at gøre. Det er jo ikke fordi der sker en menneskelig fejl eller lignende. Det er jo fuldt bevist at de handler som de gør.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Jeg vil sgu' stadig købe noget hos Dell hvis jeg en dag kommer til det.
    Har haft en Dell skærm hvor der var pixelfejl på, den kom de dagen efter og hentede, samtidig med at fragtmanden havde en ny med.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Må også sige at jeg er kommet til en dansk service medarbejder på få min de gange jeg har ringet inden for deres normale service tid og ellers har jeg fået fat på kompetente engelske medarbejdere der kunne afhjælpe mine problemer så kan slet ikke genkende de problemer kontakt der fortæller om.. :S


    men synes dog at det er for galt den måde som dell behandler folk på som vi ser her i programmet, men igen Fona, elgiganten og alle de danske kæder er jo ikke rigtig bedre efter min mening, de fucker jo også op i det og behandler nogle gange kunder som lort.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Må også sige at jeg er kommet til en dansk service medarbejder på få min de gange jeg har ringet inden for deres normale service tid og ellers har jeg fået fat på kompetente engelske medarbejdere der kunne afhjælpe mine problemer så kan slet ikke genkende de problemer kontakt der fortæller om.. :S


    men synes dog at det er for galt den måde som dell behandler folk på som vi ser her i programmet, men igen Fona, elgiganten og alle de danske kæder er jo ikke rigtig bedre efter min mening, de fucker jo også op i det og behandler nogle gange kunder som lort.


    Det er godt det er gået godt for dig, men alene det at de opfører sig på den måde over for nogle kunder er nok til at jeg af principielle årsager ikke har løst til at handle med dem. Jeg vil ikke handle med nogle som gang på gang forsætligt bryder købeloven. Desuden har jeg ikke lyst til at blive viklet ind i en sag hvor man venter flere måneder på at få en ordentlig computer eller pengene tilbage. Så hellere købe et andet sted, hvor man får den service man ønsker.


    Jeg kiggede lige på trustpilot og der er mange lignende sager med elendig kundeservice. Og det er rent faktisk et firma, der får en noget lavere score end Pixmania som jo er i ret dårlig kurs herinde. Nu ved jeg godt at trustpilot.dk og lignende sider ikke nødvendigvis viser den totale sandhed, men det viser stadig en tendens.


    Med hensyn til Elgiganten og Fona er det nu heller ikke firmaer jeg ønsker at handle med medmindre jeg akut mangler en blækpatron eller lignende. Det eneste de har at konkurrere på fremfor f.eks. internetfirmaer er personlig kundeservice og det har de ikke ligefrem kunnet præstere de gange jeg har været hos dem.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Tjah. Jeg har også kun stødt på god service fra dem de tre år jeg havde en Dell :) og man kan jo så sige, at de kun har en 3-4 dårlige "eksempler" på deres kundeservice. Alle har dårlige dage og tror sagtens man kunne finde præcist ligeså dårlige eksempler på alle andre pc/bærbar-firmaer.

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky
    En af mine venner fik at vide at da den defekte harddisk i hans Dell PC var mere end 6 måneder gammel kunne de ikke hjælpe ham ifølge købeloven.


    mon ikke det er en medarbejder der ikke ved hvad han snakker om der har givet ham dette svar....man skal jo ikke ha en IQ på mere end 20 for at sidde i sådan en "help" desk....

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dyas


    mon ikke det er en medarbejder der ikke ved hvad han snakker om der har givet ham dette svar....man skal jo ikke ha en IQ på mere end 20 for at sidde i sådan en "help" desk....


    nææ, og alligevel er det ikke et krav at deres IQ er højere end de 20 :$



    Quote

    Oprindeligt indlæg af Spixe
    Tjah. Jeg har også kun stødt på god service fra dem de tre år jeg havde en Dell og man kan jo så sige, at de kun har en 3-4 dårlige "eksempler" på deres kundeservice. Alle har dårlige dage og tror sagtens man kunne finde præcist ligeså dårlige eksempler på alle andre pc/bærbar-firmaer.


    der er i hvert fald lige 135 +- ekstra til samlingen på trustpilot

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • har ikk handlet med dell før, og har aldrig haft planer om at gøre det, er jeg sgu for glad for mine penge til at vil købe et samlet pc-system hos dem... kunne måske overveje det mht til skærm eller lign. men almindelig pc har jeg altid selv købt stumper og samlet, så får man hvad man vil ha, (ved godt ikk alle mennesker selv samler deres com og siger heller ikke folk ikk må handle hos dell, men kontants program har blot bekræftet at jeg ikke har lyst til at handle hos dem)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af martinta
    der er i hvert fald lige 135 +- ekstra til samlingen på trustpilot


    Tror ikke helt man kan stole på sådanne tal... Hvor mange går ud og spreder budskabet om at man er blevet behandlet som man burde? Jeg gør det meget sjældent, men hvis jeg bliver dårligt behandlet, så vil jeg da gøre alt hvad jeg kan for at få fortalt folk om det.


    Har på fornemmelsen jeg ikke er den eneste der gør det samme...



    Jeg har selv handlet med Dell et par gange, og har aldrig haft problemer med noget. Eneste "problem" var at jeg fik en bærbar leveret en time for tidligt (kl 7) hvor jeg havde fået at vide at den ville ankomme omkring kl 8, men det er nu ikke noget jeg vil klage over, så havde den en time til at komme op i temperatur, og var så klar til at blive tændt kl 8 :D

  • jeg giver ikke særlig meget for kontant generelt, da man skal lede MEGET længe efter så dårlig journalistisk, som de nu engang levere:) men vi kan da godt tage det punkt for punkt, nu hvor vi skal pille deres historie fra hinanden.


    kunden skal selv reppe :) det er jo så et spørgsmål på definition af, hvad der er tilbehør i computeren og hvad der ikke er. dell kræver, at man selv udskifter drev(regnes som tilbehør) det er det eneste. det er ikke ulovligt, men ja en smule dårligt, men der er altid utrolig god hjælp vha. manual, og at du samtidig kan snakke med en dellsupporter samtidig :D hvis man gør det sidste så påtager dellsupporteren sig ethvert ansvar for forkert montage:)


    ventede over 13 timer i røret:) JEG HAR NÆSTEN ALDRIG GRINT SÅ MEGET OVER DÅRLIG JOURNALISTISK:D det er jo fuldkommen ligegyldigt, hvem fanden der havde leveret den, så bliver man nødsaget til at vente på fragtselskabets afgørelse:D det har jo intet med den ventetid at gøre


    returret :) synes man skal smadre hele itbranchen så:) det er generelt svært at få handlen til at gå tilbage, lige meget hvem det er...

  • Har aldrig været meget for DELLs maskiner. Renoverede forleden en gammel DELL Dimension for en ven der ville have en low low low end spillemaskine. Jeg skilte den af og .... hov! ingen AGP port - de var sgu for nærige til at smide sådan en fætter på, selv om man sagtens kan se printet hvor det skulle havde været. X(


    Er desuden heller ikke meget for deres forretningsmetoder. Har flere gange lagt mærke til at deres priser på bærbare fks. kun gælder standardfarven Sort, og at man skal betale en 4-500kr mere for at få den i fks. rød eller grøn. Bullshit siger jeg - de sælger den jo for fanden på det argument at man kan få den i mange farver. (I kan nok huske deres Lollipop reklame fra TV... :ohmy:)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |


  • Men som der allerede er sagt, er det de mindste mennesker der anmelder et firma når et købt er gået godt eller de har fået god service.
    Og så igen, hvis man kigger på Trustpilot for Dell for omkring et år siden, gik det da noget bedre for dem dengang.. Så der må vel være noget om, at deres service er blevet ringere her det sidste stykke tid.

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB


  • Hvad mener du med dårlig journalistik? Hvad ville være god journalistik? At de ikke gik til angreb på Dell?


    Jeg synes da at det bliver vist temmelig godt hvordan Dell opererer. Dell får også rigelig mulighed for at forsvare sig selv, men det ønsker de ikke. Faktisk har værten en aftale med direktøren, men han aflyser samme dag som mødet skulle finde sted. Derefter prøver værten flere gange at få fat i både direktøren og pressechefen uden held.


    Det som Kontant viser er selvfølgelig ikke et billede af hvordan alle handler foregår hos Dell, men det viser da et billede som er meget lig det folk klager over på f.eks. Trustpilot.
    I nogle af sagerne kan man i bedste fald sige at Dell er dybt inkompetente til kundeservice. Men ved flere ting virker det ret klart at de bevidst bryder gældende lovgivning.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

    Rettet en gang, sidst af dna ().

  • Fejlindlæg!

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

    Rettet en gang, sidst af dna ().


  • nu har jeg ikke set showet, men kun læst DR/kontants artikler, og dårlig journalistik er i mine øjne den halve sandhed. Det er i sandelig grad lykkedes dem at ødelægge dells image og få potentielle købere til at løbe andetssted ( som alene bare kan ses i denne tråd ). Som sagt ændre det ikke på det faktum, at der ingen problemer er i den måde dell for eksempel håndtere udskiftning af drev, da det reelt sænker reptiden, hvorimod hvis eksempelvis en acer eller asuscomputer skal laves, skal den til udlandet, der er ingen tvivl om, hvem der får den hurtigste rmabehandling. derudover påtager de sig alt ansvar, hvis du smadre noget under installationen... om du så tog en hammer...


    og du må fandme styre dig, når du synes det er fint at bringe et emne som forkert levering på banen, som intet har med sagen at gøre PLUS at journalisten derefter appellerer til patos, ved at sige BUHUUU kunden ventede 13 timer.. COME ON! køber du det bræk?! jeg ville da hellere skære begge ben af, æde dem, og bagefter skide dem udigen, end at høre på det lort...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer


    nu har jeg ikke set showet, men kun læst DR/kontants artikler, og dårlig journalistik er i mine øjne den halve sandhed. Det er i sandelig grad lykkedes dem at ødelægge dells image og få potentielle købere til at løbe andetssted ( som alene bare kan ses i denne tråd ). Som sagt ændre det ikke på det faktum, at der ingen problemer er i den måde dell for eksempel håndtere udskiftning af drev, da det reelt sænker reptiden, hvorimod hvis eksempelvis en acer eller asuscomputer skal laves, skal den til udlandet, der er ingen tvivl om, hvem der får den hurtigste rmabehandling. derudover påtager de sig alt ansvar, hvis du smadre noget under installationen... om du så tog en hammer...


    og du må fandme styre dig, når du synes det er fint at bringe et emne som forkert levering på banen, som intet har med sagen at gøre PLUS at journalisten derefter appellerer til patos, ved at sige BUHUUU kunden ventede 13 timer.. COME ON! køber du det bræk?! jeg ville da hellere skære begge ben af, æde dem, og bagefter skide dem udigen, end at høre på det lort...


    jeg må nu give helmer ret, de gange jeg har set kontakt, så er det ikke fordi jeg er skubbet helt væk fra en bestemt butik.. Mange gange er det også den specifikke situation, hvordan en kunde har opført sig, og det samme den anden vej..
    Men jeg syns nu ikke dells support er så ringe at man ikke skal købe deres produkter, den er lige gal nok syns jeg..
    Jeg har flere af mine venner der købte Dell's XPS og da også Alienware, og ja der var lidt besværlig fremgangs måde, men det var også ram der problemet, så de skulle jo teste en masse selv inden. Og guides, og hjælp over telefonen var sgu lækkert nok!


    Vente tid på kundeservice kan man så også snakke om, der er mange gange du venter hos næsten alle kundeservice'er lige meget hva branche.. at man lige er uheldig og ramme nogle af de lange ventetider er jo bare nitten :P


    Jeg går i hvert fald ikke rundt og siger deres support er så skod at i ikke skal købe der..
    Så det program gjorde egentligt ikke så meget ved mit blik på dell..