Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

28

lørdag, 30. januar 2010, 17:46

Citeret

Oprindeligt indlæg af Mr. White

Citeret

Oprindeligt indlæg af Zalam
Den vil jeg gerne havde uddybet tak! Har trænet i over 3 år og Bodylab whey 95 har gjort sit job til UG!

Citeret

Den vil jeg gerne havde uddybet tak! Har trænet i over 3 år og Bodylab whey 95 har gjort sit job til UG!

Man skal købe proteinpulver fra østlandene - der er det ikke ualmindelig de tilsætter "forstadiet / steroide lignede stoffer i (små mængder) i for at få noget som virker lidt bedre.

Jeg har selv prøvet flere forskellige whey produkter uden det bedste resultat og har hørt det samme fra flere venner og bekendte.. Nogle tidligere kolleger talte om noget de bestilte fra USA som skulle være utrolig effektivt, men fik aldrig fat i navnet på det, desværre! Men det er i hvert fald noget der ikke sælges i DK.

Mht. Viking så prøvede jeg dem kort, men kom aldrig rigtig i gang da jeg var midt i en flytning - vil dog sige, at (vanilje) smager rædselsfuldt efter min mening.

Nu er spørgsmålet igen, hvad succes kriteriet er med proteinpulveret og hvorledes det skal måles.

Hvis succes kriteriet er at opnå øget muskelmasse, ja så er det ufattelig mange som vil være utrolig skuffede over, hvor lidt man opnår af det.
Dette kan man finde mange årsager til, men den primære er i høj grad mange, som "drømmer om at blive stor og pumpet", overhovedet ikke har generne, og eller de fysiologiske forudsætninger til at opnå det (på lovligvis).
De fleste kan få en pæn krop og selvfølgelig få større muskler, men så store som mange drømmer om er bare ufattelig få som kan blive rigtig store på lovligvis.

Hvis succes kriteriet derimod er bedre restitution og lignende, tja så er resultatet vel egentlig meget godt.

For langt de fleste mennesker er jeg af den holdning proteinpulver og kreatin primært er en motivationsfaktor, som kan hjælpe dem til at holde ved træningen. Det deciderede præstationsfremmede er af begrænset karakter.

Jeg har selv brugt proteinpulver, men aldrig fordi jeg skulle blive stor - jeg har svømmet på højt niveau og kørte en kort periode triathlon, der var jeg nød til det for at få mad nok.

29

lørdag, 30. januar 2010, 21:44

Citeret

Nedbryde/ødelægge, same difference. Forkert ordvalg - beklager, men du har alligevel bekræftet det jeg siger.

Uhm... Men når du forklar det til en nybegynder kan han misforstå det! Så tænk før du skriver! Hvis han lytter til dit råd kan det resultere i at han ødelægger sin krop!

Citeret

Musklerne genopbygges om man indtager ekstra protein og/eller kreatin.

Musklerne opbygges hvis du for den rette mængde energi! Hvis du ligger i kalorier underskud nedbryder du dine muskleren! Igen... Kroppen tager energi fra musklerne først derefter fedtdepoterne!

Citeret

Styrke og størrelse hænger på ingen måde sammen, det burde du vide hvis du er så "klog" på emnet.

Hvonår har jeg nogensinde sagt at styrke og størrelse hænger sammen!?

30

søndag, 31. januar 2010, 11:02

Vil lige komme med et input til denne tråd.. nu er Protein pulver jo ikke et vidunder middel der bare få musklerne til at bule ud alle steder bare fordi man indtager 3 scoops af det om dagen og det er der faktisk ingen midler der gør..

Alt afhænger af den måde du spiser,træner og sover på.. Hvis disse tre ting bare spiller så er der god chance for at man vokser..

Jeg ville personligt anbefale dig at få proteiner gennem mad også kun et enkelt scoop protein pulver i løbet af dagen...

31

søndag, 31. januar 2010, 16:42

er der nogle der ved hvor jeg kan købe billigt druesukker til mit styrketræning ?

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16838&sid=[/IMG]

32

søndag, 31. januar 2010, 19:56

Citeret

Oprindeligt indlæg af ZYBER GAMER
er der nogle der ved hvor jeg kan købe billigt druesukker til mit styrketræning ?

Mener matas sælger et kilo for 29,95 hvis jeg ikke husker helt galt

33

søndag, 31. januar 2010, 19:58

TAK

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16838&sid=[/IMG]

34

tirsdag, 2. februar 2010, 10:35

Kæft hvor i vrøvler, alle sammen. Shit :)

For at svare på topicstarters spørgsmål:

Mht. kreatin skal du bare følge anvisningen på bøtten med loading periode osv.
Mht. protein skal du have 2x 'KROPSVÆGT I KILO' = Protein indtag i gram per dag.

Ex. jeg vejer 80kg dvs. at jeg skal have 2x80 = 160g / dagen.
Så skal du ligge i kcal overskud, have dine vitaminer og søvn og så skulle du meget gerne se resultater :)

www.myprotein.co.uk - Billigt, uden tilsætningsstoffer og kunstig smag, servicemindede, hurtig levering.
Har selv købt derfra før.

EDIT:

Derudover er kreatin ikke et vidundermiddel, det binder blot væske i dine muskler og du kan presse dig selv mere.
Det er så, hvis du ikke har opfyldte kreatindepoter. Det kan sagtens være du intet får ud af at tage kreatin.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Braindead" (02.02.2010, 10:37)

35

tirsdag, 2. februar 2010, 22:28

Citeret

Oprindeligt indlæg af Braindead

Mht. protein skal du have 2x 'KROPSVÆGT I KILO' = Protein indtag i gram per dag.

Så skal du ligge i kcal overskud, have dine vitaminer og søvn og så skulle du meget gerne se resultater :)

www.myprotein.co.uk - Billigt, uden tilsætningsstoffer og kunstig smag, servicemindede, hurtig levering.

EDIT:

Derudover er kreatin ikke et vidundermiddel, det binder blot væske i dine muskler og du kan presse dig selv mere.
Det er så, hvis du ikke har opfyldte kreatindepoter. Det kan sagtens være du intet får ud af at tage kreatin.

Når du nu mener du er så meget klogere end diverse andre deltagere i dette topic, hvorfor deler du så ikke ud af den ekspertviden, som du må mene at du selv besidder siden du kan kalde alle andres argumenter for vrøvl?

Nu må du ikke forstå dette som et angreb på dig, - jeg synes bare det er utrolig tamt at kalde andres argumenter for vrøvl - uden hverken at argumentere for, eller imod selv.

Jeg selv gider ikke diskutere denne type emner, da meget af den viden, som folk argumentere for, eller imod er fundet på diverse bobybulilding fora, eller artikler hvor den videnskabelige baggrund er af begrænset kvalitet og det er ganske let at finde både forum tråde, eller artikler som argumentere for lige netop det "man gerne vil høre" og ikke, hvad der ligger regulær viden bag.

Sådanne forum tråde, som denne ender Derfor hurtigt med at bliver enormt sure, eller latterliggøre hinanden, fordi den ene har læst et på nettet og den anden har læst noget andet - hvor af begge ting måske reelt kun er halvt rigtigt, eller måske endda helt forkert.

36

tirsdag, 2. februar 2010, 22:35

Citeret

Oprindeligt indlæg af Zalam

Citeret

EDIT:

Når du nu mener du er så meget klogere end diverse andre deltagere i dette topic, hvorfor deler du så ikke ud af den ekspertviden, som du må mene at du selv besidder siden du kan kalde alle andres argumenter for vrøvl?

Nu må du ikke forstå dette som et angreb på dig, - jeg synes bare det er utrolig tamt at kalde andres argumenter for vrøvl - uden hverken at argumentere for, eller imod selv.

Jeg selv gider ikke diskutere denne type emner, da meget af den viden, som folk argumentere for, eller imod er fundet på diverse bobybulilding fora, eller artikler hvor den videnskabelige baggrund er af begrænset kvalitet og det er ganske let at finde både forum tråde, eller artikler som argumentere for lige netop det "man gerne vil høre" og ikke, hvad der ligger regulær viden bag.

Sådanne forum tråde, som denne ender Derfor hurtigt med at bliver enormt sure, eller latterliggøre hinanden, fordi den ene har læst et på nettet og den anden har læst noget andet - hvor af begge ting måske reelt kun er halvt rigtigt, eller måske endda helt forkert.

Hørt!

---------------------------------------------------------------
Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne

37

tirsdag, 2. februar 2010, 23:04

Kan godt se din pointe, det er ikke alle der vrøvler, men jeg holder stadig fast i at der blev fyret meget bullshit af.
Nævne ingen navne, men bare i de 10 sidste indlæg kan jeg se udtalelser der ikke passer :)

Og jeg er hverken bodybuilder eller mener jeg er ekspert på området, jeg har bare sat mig ind i det basale og har egen erfaring med det.

38

tirsdag, 2. februar 2010, 23:14

Citeret

Kan godt se din pointe, det er ikke alle der vrøvler, men jeg holder stadig fast i at der blev fyret meget bullshit af.
Nævne ingen navne, men bare i de 10 sidste indlæg kan jeg se udtalelser der ikke passer :)

Og jeg er hverken bodybuilder eller mener jeg er ekspert på området, jeg har bare sat mig ind i det basale og har egen erfaring med det.

Men hvis ikke du påpeger, hvor det er du mener der bliver vrøvlet så kan resten ikke blive klogere, og personerne har ikke mulighed for at forsvare/modargumentere. Derved bliver dit indslag sådan set komplet overflødigt.

Anders

Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne

39

tirsdag, 2. februar 2010, 23:38

Og det er også rigtigt, men som Zalam skriver så bliver diskussioner på det her område hurtigt sure og ender i tilsvininger. Jeg orker heller ikke til at tage alle diskussioner op her, igen igen igen.
Men bare for at nævne et, kan jeg tage dit første indlæg i tråden som eksempel, DNA.

Citeret

Jeg har ikke nogen erfaring med proteinpulver, men jeg har efterhånden hørt en hel del gange, bl.a. i forbrugermagasiner, at det er spild af penge. Man får reelt ikke noget ud af det som man ikke ville få ud af en kakaomælk eller andet med lidt proteiner i. Anders

Du starter med at skrive du ingen erfaring har med proteinpulver. Du skriver ud fra hvad du har hørt i forbrugermagasiner.

Det er en myte at kakao er lige så godt som proteinpulver efter træning. Det kræver ikke mere end et kig på varedeklarationen at aflive den. Kakao inderholder ikke mere protein end der er i mælk - noget lignende 3.5g per 100ml. I 30g proteinpulver (det afhænger selvfølgelig af om det er 80 eller 90) er 25g af det typisk ren protein, resten er kulhydrat og fedt.

Man kan selvfølgelig også vælge at bælle massere af kakao...

40

onsdag, 3. februar 2010, 10:06

Citeret

Og det er også rigtigt, men som Zalam skriver så bliver diskussioner på det her område hurtigt sure og ender i tilsvininger. Jeg orker heller ikke til at tage alle diskussioner op her, igen igen igen.
Men bare for at nævne et, kan jeg tage dit første indlæg i tråden som eksempel, DNA.

Citeret

Jeg har ikke nogen erfaring med proteinpulver, men jeg har efterhånden hørt en hel del gange, bl.a. i forbrugermagasiner, at det er spild af penge. Man får reelt ikke noget ud af det som man ikke ville få ud af en kakaomælk eller andet med lidt proteiner i. Anders

Du starter med at skrive du ingen erfaring har med proteinpulver. Du skriver ud fra hvad du har hørt i forbrugermagasiner.

Det er en myte at kakao er lige så godt som proteinpulver efter træning. Det kræver ikke mere end et kig på varedeklarationen at aflive den. Kakao inderholder ikke mere protein end der er i mælk - noget lignende 3.5g per 100ml. I 30g proteinpulver (det afhænger selvfølgelig af om det er 80 eller 90) er 25g af det typisk ren protein, resten er kulhydrat og fedt.

Javel ja, så du mener det eneste, at du har behov for efter træning er en masse proteiner? I givetfald kræver din "basale" viden om tingene en opgradering.

De kulhydrater er ret essentielle ifht muskelopbygning. Da kroppen først og fremmest har brug for disse. Desuden får indtagelse af kulhydrat kroppen til at producere insulin, som stimulere proteinsyntesen, hvilket i sidste ende hjælper på opbygningen af muskler efter de bliver "nedbrudt" efter træning.

Desuden nævner du selv i et tidligere indlæg, at man skal være i kcal overskud for at opnå muskelmasse, det er ganske rigtigt, hvorom alt de 500-600 kcal der er i en liter kakao egentligt er ganske udmærket.

Der er egentligt få punkter, hvor proteinpulveret er bedre end kakako'en, men kort kan nævnes:
- Den billigste måde at få protein på udregnet, som kr pr g protein.
- Indeholder ofte de essentielle aminosyrer (dem kroppen ikke selv kan producere), omend der er flere måeder at få disse på.
- lettere at have med end kakakoen.

41

onsdag, 3. februar 2010, 10:57

Citeret

Citeret

Nu melder jeg jo klart ud at det ikke er ud fra egne erfaringer og derfor må folk jo ligge i det hvad de vil. Men dem der blev interviewet omkring det var trods alt folk der havde en eller anden viden omkring emnet. Den ene kan jeg huske var fittnesstræner. Derfor går jeg som udgangspunkt ud fra at de må vide lidt om det og det giver jeg så videre.

Anders

Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne

42

onsdag, 3. februar 2010, 11:34

Zalman - Lad være med at putte ord i munden på mig, jeg har på intet tidspunkt sagt at man kun behøver protein efter træning. Det var hvorvidt kakao var lige så godt efter træning som proteinpulver.

Og du mener at 500-600kcal fra kakao (det er så sukker der udgør kalorierne) er specielt godt for kroppen?

43

onsdag, 3. februar 2010, 11:55

Citeret

Zalman - Lad være med at putte ord i munden på mig, jeg har på intet tidspunkt sagt at man kun behøver protein efter træning. Det var hvorvidt kakao var lige så godt efter træning som proteinpulver.

Og du mener at 500-600kcal fra kakao (det er så sukker der udgør kalorierne) er specielt godt for kroppen?

Når du i dit indlæg kun snakker om proteiner, hva skal man så tro? Dit indlæg et meget utydeligt, når du kun snakker om
proteiner.

hvis du vælger mathildes "orange" kakao, eller Cocio light er det begrænest hvor meget det er Hvidt sukker det indeholder og ikke noget der vil skade af betydning fra et sunhedsmæssigt synspunkt - hvis man endelig skal diskutere sundhed spiser de fleste som
kommer i træningscenteret nok mange ting som er langt dårligere.

Jeg er hverken for eller imod proteinpulver eller kakao - har brugt begge dele selv. Men hvis man ser på det fra "resultatmæssigt" udgangspunkt vil du (næppe) blive større bare fordi du taget en Shake fremfor kakao. Men kan godt se Mathilde kakaoen ser lidt 3 klasse i folkeskolen agtig ud i træningscenteret.

44

onsdag, 3. februar 2010, 13:25

Jeg skrev i et tidligere indlæg, at du skal ligge i kcal overskud. Så det er det man tror hvis du læser mine indlæg.
Og hvis du vælger light kakao så er der ikke alle de kcal du snakker om.

Og hvis du ser det fra resultatmæssigt synspunkt, så er der vel ikke så meget at diskutere i, at proteinpulver har højere indhold af protein (Hello Captain Obvious) og smider du et par gram havegryn i har du dig en fin gainer.
Jeg kan virkelig ikke forstå at du ikke kan se forskellen på proteinpulver og kakaomælk. Det gør ikke hele arbejdet for dig nej, men det er da klart at foretrække frem for kakaopulver - siden du ikke har fået resultater med proteinpulver, har du så overvejet om resten af din kost, din træning og ikke mindst din søvn har været i orden?

45

onsdag, 3. februar 2010, 13:41

Citeret

Jeg skrev i et tidligere indlæg, at du skal ligge i kcal overskud. Så det er det man tror hvis du læser mine indlæg.
Og hvis du vælger light kakao så er der ikke alle de kcal du snakker om.

Og hvis du ser det fra resultatmæssigt synspunkt, så er der vel ikke så meget at diskutere i, at proteinpulver har højere indhold af protein (Hello Captain Obvious) og smider du et par gram havegryn i har du dig en fin gainer.
Jeg kan virkelig ikke forstå at du ikke kan se forskellen på proteinpulver og kakaomælk. Det gør ikke hele arbejdet for dig nej, men det er da klart at foretrække frem for kakaopulver - siden du ikke har fået resultater med proteinpulver, har du så overvejet om resten af din kost, din træning og ikke mindst din søvn har været i orden?

en Mathilde light indeholder 50kcal pr 100ml, en coccio light 42.

Nu kommer min træning ikke denne diskussion ved! Dels har jeg ikke nævnt manglende resultatet, og dels har jeg aldrig trænet for at blive stor idet jeg altid kun har styrketrænet som skadesforebyggelsr og styrke, aldrig blive stor da min sport ikke lever på størrelse!

Nu er essensen heller ikke jeg andet end du stortset intet vil få ud af proteinpulveret og kosttilskud generelt ifht hva du kan med "almindelig mad". Mange køber kosttilskud i dyre domme fordi de tror det hjælper på det hele, men i høj grad hjælper det nok primært på motivationen.

46

onsdag, 3. februar 2010, 15:24

Selvfølgelig er rigtig mad bedre, det er derfor det hedder et kosttilskud. Men for mange, inkl. mig selv, er det nemmere at få en del af de proteiner og kcal der behøves igennem en shake eller to kombineret med massere af god mad.

47

onsdag, 3. februar 2010, 17:15

Nu blev der skrevet lidt forskelligt om hvor meget man kan tage af protein og Kreatin pr. dag så jeg er lidt forvirret.

Jeg har modtaget disse 2 produkter, og har så prøvet det for første gang idag, men jeg er lidt usikker på om jeg tager nok eller for lidt.
http://shop.getbig.dk/index.php?main_pag…products_id=346
http://shop.getbig.dk/index.php?main_pag…products_id=334

På bøtterne står der følgende:
Kreatin: Anbefalet dosis: 3g dagligt
1 Måleske = 2g Kreatin.

Proteinpulver: 1-2 måleskeer hver dag.
På træningsdage 1 måleske 30-60min før og 1 måleske lige efter træningen.
På ikke træningsdage, indtag proteinen mellem dine måltider.
1 Portion/måleske = 30g.

Jeg skulle så træne idag og jeg tog de anbefalet 3g kreatin og blandet det med 1 måleske/30 g protein, og indtog det 30min før træning, hvorefter jeg tog yderligere 30g protein (selvfølgelig uden kreatin) lige efter endt træning.

1'Er det den optimale dosering?

2'På ikke træningsdage skal jeg så tage de 2 måleskeer protein og 3g kreatin en gang dagligt? - eller hvordan skal det forståes?

3'Er der et optimalt tidspunkt at tage det på, på ikke træningsdage?

(Træner som regl mandag, onsdag og fredag)

48

onsdag, 3. februar 2010, 17:22

Hellere den første shake en time før træning og en juice eller et stykke frugt 15min inden træning.
Det mere fordi at maven bruger energi til at fordøje din shake som du skal bruge på at træne.
Ellers er det fint.

Udover de tidspunkter i forbindelse med træning er der ikke noget der hedder optimalt tidspunkt, du skal bare have dækket dit protein og kcal behov igennem dagen. Der skal helst ikke gå mere end 2-3 timer imellem måltiderne.

Mht. til kreatin så læs nedenstående tråd, han beskriver det meget godt med metaforen om glasset.
http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php…kreatin+loading

49

onsdag, 3. februar 2010, 20:11

OKay tak, ang det link til kreatin. _ dvs. at han mener at man skal skære ned på kreatinen de dage man ikke træner?

50

onsdag, 3. februar 2010, 22:44

Nej.

Du skal først opfylde dine depoter, dernæst vedligeholder du bare din kreatinbeholdning. Sådan at den holder sig på et højt niveau.

51

onsdag, 3. februar 2010, 22:50

Citeret

Nej.

Du skal først opfylde dine depoter, dernæst vedligeholder du bare din kreatinbeholdning. Sådan at den holder sig på et højt niveau.

Arhh på den måde, tak skal du have :D

Pure Pop Mini FM/DAB radio

Pure, som laver lydudstyr af høj kvalitet i en klasse for sig selv, har denne gang tilsendt os en FM/DAB radio
Læs Mere

ADATA XPG Z1 2400 MHz DDR4 16GB kit

Endnu et 16 GB DDR4 kit har fundet vejen til Tweak.dks testbænk, og i denne omgang er der tale om ADATAs XPG Z
Læs Mere

TP-LINK 7-Port USB3.0 hub

TP-LINK, som ellers normalt laver ting til kommunikation, kommer denne gang lidt ud over deres eget sortiment
Læs Mere

Rapoo E9090P Wireless Illuminated Keyboard

Denne gang har Rapoo sendt os et af deres trådløse tastaturer. Dette tastatur er helt sit eget, da det har bel
Læs Mere

ASRock X99E-ITX/ac

Står du og overvejer at bygge et mITX system, men er du på samme tid interesseret i et lille vilddyr med masse
Læs Mere

ASUS Sabertooth X99

Sabertooth serien kender de fleste af os som toppen af poppen i ASUS TUF serie af bundkort, og de har i denne
Læs Mere

ASUS Strix Tactic Pro Gaming Keyboard

Det er igen blevet tid til at anmelde et produkt fra ASUS' Strix serien, og denne gang er det et tastatur, der
Læs Mere

Antec VSP5000

Man behøver ikke kaste tonsvis af penge efter et kabinet for at få fede features og gode muligheder. Det er An
Læs Mere

NVIDIA GTX 980 Ti bekræftet

Lanceringen af NVIDIA's næste store grafikkort GTX 980 Ti er lige om hjørnet, og i dag er specifikationer og b
Læs Mere

Google undskylder for brølere i Google Maps

Internetgiganten Google har om nogen været noget i vælten den seneste tid. Det skyldes, at der har været indti
Læs Mere

Pas på! NemID svindlere igen på spil

Det danske mobilselskab Call me har netop bragt nyheden om, at der er NemID svindlere på vej, og det vil vi se
Læs Mere

MSI verdens første med Windows 10 certificering

Vi ved alle, at Windows 10 er på vej, og med det kommer også en udfordring for især bundkortproducenterne at f
Læs Mere

Delta fylder pre-flight video med memes og katte

Det amerikanske flyselskab Delta er igen på banen med en noget utraditionel pre-flight video. De har før gjort
Læs Mere

GIVEAWAY! Vind en tur i biffen med Tweak.dk!

Vi er super glade for jeres engagement på både Tweak.dk og begge vores Facebook grupper, hvilket naturligvis o
Læs Mere

Netflix hyrer BitTorrent-medarbejder

Hvis man ikke kan slå dem, må man tilslutte sig dem. Sådan kunne en overskrift for dagens nyhed være, for den
Læs Mere

NVIDIA lukker igen for overclocking

Igen er der historier om, at NVIDIA lukker for overclocking af din GPU. Hvis du sidder derude med en laptop, d
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.