Kreatin og protein pulver

  • Jeg har tænkt på at begynde at tage kreatin pulver og så ville jeg høre hvad der er godt at tage sammen med det som ikke er dyrt fx protein pulver og hvor meget skal man tage efter træning ? hvor kan man købe det billigt. syntes at protein pulver og kulhydrats pulver er dyrt er der ikke noget med at man kan erstatte kulhydraterne med druesukker ? og blande det sammen med kreatinet ?

  • Jeg har ikke nogen erfaring med proteinpulver, men jeg har efterhånden hørt en hel del gange, bl.a. i forbrugermagasiner, at det er spild af penge. Man får reelt ikke noget ud af det som man ikke ville få ud af en kakaomælk eller andet med lidt proteiner i.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Jeg har ikke nogen erfaring med proteinpulver, men jeg har efterhånden hørt en hel del gange, bl.a. i forbrugermagasiner, at det er spild af penge. Man får reelt ikke noget ud af det som man ikke ville få ud af en kakaomælk eller andet med lidt proteiner i.


    Anders


    Korrekt! Du kan få den samme protein gennem "Alm" mad, men det er alt for besværligt! Langt nemmer med protein pulver!


    Du SKAL indtage 1g kulhydrater og 0.25 protein pr. kg muskelmasse efter træning ellers nedbryder du dine muskler i stedet for at opbygge dem!


    Kulhydrater skal være med højt glykæmiske indeks... Druesukker! Skal dog lige siges at druesukker smadre dit blodsukker for hårdt!

  • Yep Protein pulveren hjælper langt mere end en kakao mælk, da du selv tilpasser mængden af protein, som skal måles op i forhold til dig selv..
    Jeg tog Protein pulver + Kreatin da jeg trænede, det hjalp meget.. bare husk a tage sådan en protein drink efter træning, det er der kroppen har brug for det..
    Jeg kender dog mange der gør det under træningen..

  • Jamen hvordan dælen ved man hvor meget man skal tage??

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Jamen hvordan dælen ved man hvor meget man skal tage??


    der står nogle beregner på forskellige hjemmesider :D


    men jeg købte mit fra http://www.bodylab.dk :) ved de har skrevet en masse om både kreatin og deres protein pulver, der står vel hvor meget man skal tage ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Jeg har ikke nogen erfaring med proteinpulver, men jeg har efterhånden hørt en hel del gange, bl.a. i forbrugermagasiner, at det er spild af penge. Man får reelt ikke noget ud af det som man ikke ville få ud af en kakaomælk eller andet med lidt proteiner i.


    Anders


    Ingen tvivl om, at der findes mange glimrende alternative proteinkilder, men fordelen ved proteinpulver er:


    1) Nemt at have med i tasken.


    2) Køber du kvalitets protein pulver indeholder det de essentielle aminosyrer, hvilket er dem kroppen har brug for, men ikke selv kan lave.


    3) Hvis du udregner prisen som kr pr gram protein er proteinpulver faktisk den billigste måde at få protein på, hvilket jo altid er positivt. Det skal dog bemærkes, at hvis du køber fx mathilde kakao mælk på tilbud til 5kr er prisen ca. det samme som ved proteinpulveret.



    Jeg vil anbefale at købe bodylab, da det smager godt (modsat flere andre mærker), samt det indeholder de essentielle aminosyrer. Desuden er prisen nogenlunde middel (du kan godt få billigere).

  • Jeg er lige begyndt at træne også..


    Et spørgsmål:


    hvor langt tid efter skal man have proteiner? Jeg træner normalt omkring 16-17 tiden, så tager jeg hjem og spiser ikke noget før aftensmad omkring 18:30.

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Da jeg i sin tid styrketrænede begyndte jeg på Weight Gainer.. På lidt under to måneder tog jeg 8 kilo på uden brug af kreatin, gik fra 77 kg til 85 kg..


    Det skal siges at jeg drak 3 shakes (de plastik drikke dunke med låg der følger med) på en træningsdag, og to shakes på en alm. dag..


    Mener jeg gav ca. 350 kr for en 5 kg spand.. Mener jeg kværnede to af de spande under den periode..


    PS: Lortet smagte ikke godt, men det virkede..


    EDIT: Spixe, kan anbefale at drikke halvdelen halvejs under træningen, og den anden halvdel lige efter træning.

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

    Rettet en gang, sidst af Lamajuice ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Spixe
    Jeg er lige begyndt at træne også..


    Et spørgsmål:


    hvor langt tid efter skal man have proteiner? Jeg træner normalt omkring 16-17 tiden, så tager jeg hjem og spiser ikke noget før aftensmad omkring 18:30.


    Bedst lige efter træning eller max. en time efter! Du tømmer dine sukkerdepoter i dine muskler når du træner, så du skal helst have fyldt dem op så hurtig som muligt igen! Ellers nedbryder du dem! :ohmy:


    Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Jamen hvordan dælen ved man hvor meget man skal tage??


    Udregn din fedtprocent, så du kan finde ud af hvor meget muskelmasse du har!


    Eksempel:


    Fedtprocent: 25%
    Vægt: 80kg.


    80 / 100 x 25 = 20kg Fedt.


    80 - 20 = 60kg Muskel.


    60 x 1g kulhydrater = 60g kulhydrater. (1g. pr. kg. muskelmasse.)


    60 x 0.25g protein = 15g protein. (0.25g pr. kg. muskelmasse.)


    Megen snak om protein, men kulhydrater er langt vigtiger efter træning! Begge er vigtig, men uden kulhydrater for du ikke fyldt dine sukkerdepoter, hvilket er... BAD!


    + Du skal finde ud af hvad du vil opnå med din træning... Vil du cutte eller bulke!?
    Cutte = trimme fedte væk! Bulke = tage muskelmasse på! Kan desværre ikke begge!


    Angående protein pulver og smag! Kan anbefale Bodylab med neutral smag... Smager af helvede til, men du vender dig til det! Efter et år eller to! :) Hold dig for næsen og slug lortet! Skal bare ned!

  • Protein pulver skal ikke købes i DK, der er nemlig meget få der rent faktisk har en virkning..


    Indtagelse af kreatin skal du følge hvad der står på den emballage du køber. Nogen mener at man godt kan indtage for meget, så pas derfor på og følg altid instruktionerne!!
    Yderligere skal du blande kreatinen med kulhydrat-holdig væske, kan være juice, kakao, sodavand etc.
    Kroppen optager nemlig kulhydrater meget hurtigt..



    Jeg vil nok ikke sige at kakao er dårligt til at træne med, men det er da ikke optimalt selvom jeg nok vil påstå det har flere ting kroppen behøver end de fleste proteinpulvere..
    Der er proteiner, kalk, kulhydrater etc. etc. Igen er kulhydraterne gode, både fordi at de optages hurtigt og derved også hvad drikken ellers indeholder, men også fordi at du forbrænder en del.




    Til sidst: Styrketræning går ud på at nedbryde sine muskler, så der frigives mælkesyre - det er derfor man føler ømhed når man er færdig, men i sær dagen efter. Her genopbygges musklerne, og de bliver større fordi at kroppen ved at den belastning de pågældende muskler oplevede var for hård og musklerne bliver derfor større. Her er kreatin godt, fordi at de øger styrken en smule samt hjælper genopbygningen af musklerne hurtigere så din ømhed også aftager hurtigere.


    Der uenigheder om hvor lang tid der må gå før protein og kreatin bør indtages. Kreatin menes at bør indtages før eller under træning og protein før, under eller maks. 20 minutter efter træning.


    Prøv dig frem og se hvad der virker for dig!

    Shuttle SG45H7 :: Asus VW22U
    Intel Core 2 Quad Q9550
    4x1 gb A-data PC6400 DDR2
    XFX Radeon HD 5850 Black Edition
    500W Cooled x Fractal Design
    WD VelociRaptor @ SQD2.5

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mr. White
    Protein pulver skal ikke købes i DK, der er nemlig meget få der rent faktisk har en virkning..


    Den vil jeg gerne havde uddybet tak! Har trænet i over 3 år og Bodylab whey 95 har gjort sit job til UG!


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Mr. White
    Til sidst: Styrketræning går ud på at nedbryde sine muskler, så der frigives mælkesyre - det er derfor man føler ømhed når man er færdig, men i sær dagen efter. Her genopbygges musklerne, og de bliver større fordi at kroppen ved at den belastning de pågældende muskler oplevede var for hård og musklerne bliver derfor større. Her er kreatin godt, fordi at de øger styrken en smule samt hjælper genopbygningen af musklerne hurtigere så din ømhed også aftager hurtigere.


    Undskyld, men du roder det hele sammen!


    Bare lige så der ikke er nogle der tager fejl... Nej det gælder ikke om at nedbryde sine muskler! Det gælder om at sprænge fibervævet i sine muskler! Derfor man er øm dagen efter sit første træning pass! Går væk når kroppen har vendet sig til det!


    Ja musklerne genopbygges dagen efter, men kun hvis du for denne rette mængde protein og kulhydrater! De bliver ikke magisk større bare fordi du har trænet, tværtimod nedbryder du dem, hvis du ikke for fyldt dine sukkerdepoter! Kroppen tager af musklerne først derefter fedtdepoterne!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fe4ture


    Den vil jeg gerne havde uddybet tak! Har trænet i over 3 år og Bodylab whey 95 har gjort sit job til UG!


    [quote][i]Den vil jeg gerne havde uddybet tak! Har trænet i over 3 år og Bodylab whey 95 har gjort sit job til UG!


    Man skal købe proteinpulver fra østlandene - der er det ikke ualmindelig de tilsætter "forstadiet / steroide lignede stoffer i (små mængder) i for at få noget som virker lidt bedre.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zalam


    Man skal købe proteinpulver fra østlandene - der er det ikke ualmindelig de tilsætter "forstadiet / steroide lignede stoffer i (små mængder) i for at få noget som virker lidt bedre.


    Så dit argument for at købe fra udlandet, er en slappere lovgivning med kosttilskud? :) Ej, det er pjat.


    Har selv brugt protein fra getbig.dk... Jeg spiste/drak 'kun' en enkelt spand, så nåede ikke at se nogen syg virkning, men det smagte helt sikkert godt. De hævder også selv det indeholder alt som den slags skal indeholde og så er det billigt!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zalam
    Man skal købe proteinpulver fra østlandene - der er det ikke ualmindelig de tilsætter "forstadiet / steroide lignede stoffer i (små mængder) i for at få noget som virker lidt bedre.


    Haha hvorfor så ikke bare købe noget krudt til at starte med! Giver ikke rigtig nogen mening, at bestille protein pulver fra østlandene, bare fordi der måske er en lille mængde krudt i deres produkter! Enten eller!


    Det "danske" protein pulver virker som det skal! - End of story! :boxing: