Samsung og deres skod support

  • Jeg synes jeg er ved at have spottet en tendens med Samsung og deres support - eller mangel på samme!


    Min tidligere mobil: 1 år gammel, skærmen døde. Svar fra Samsung: Reperation skal jeg selv betale, det er slidtage (ganske almindeligt brug af mobilen). Det er da også for meget at forvente, at en mobil kan klare 1 års normalt brug.


    Min 244T skærm (24") til 8000kr.: Tordenflue kravler ind i skærmen. Svar fra Samsung: Reperation skal jeg selv betale - små 1500kr. For man kan jo ikke forvente at en skærm til 8000kr. er bygget ordenligt, eller at man får noget som helst god support.


    244T skærm igen: Skærmen er nu 1½ måned over garantien, og er begyndt at summe fra strømforsyningen. Svar fra Samsung: Bare ærgeligt, ingen hjælp. :$




    Det er åbenbart hvad man kan forvente af samsung-support - ca. ingenting. Ikke engang hvis man køber deres dyre "kvalitetsprodukter".


    Andre der har haft skod-oplevelser med skodsung ?

  • syntes godt nok ikke jeg har oplevet så dårlig support med Samsung



    købte en Blu-Ray afspiller og den begyndte virkelig at vise blå film og ikk andet :razz: men det blev byttet meget nemt og enkelt uden problemer da samsung selv anerkendte at de var for hurtig ude med den model uden den var testet ordenligt :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BPM
    syntes godt nok ikke jeg har oplevet så dårlig support med Samsung



    købte en Blu-Ray afspiller og den begyndte virkelig at vise blå film og ikk andet :razz: men det blev byttet meget nemt og enkelt uden problemer da samsung selv anerkendte at de var for hurtig ude med den model uden den var testet ordenligt :)


    Har et par skodsung diske rundt omkring.. går nok heller ikke så længe før de dør.


    Når man betaler 8000kr for en 24" skærm, så er det da klart at der er 0 service - at forvente andet ville være dumt..... :ph34r:

  • Happy vi er slet ikke enige der. Tordenfluer er ikke samsungs problem, og det vil ingen producenter tage på deres kappe:) lige meget, hvordan du vender det.


    Nu har jeg jo ikke set din telefon, men hvis der er det mindste ved selve lcddisplayet som er knækket eller lignende, er der heller ikke nogen producenter, som vil betale for et nyt display.

  • Mobiltelefonen skal da kunne holde til normalt slid i 1 år og da også længere end det. Jeg vil dæleme brokke mig i et væk.


    Med hensyn til skærmen og torden fluen, det ved jeg ikke hvad jeg skal sige til. Men at de ikke vil dække din skærm 1½ måned efter garantien er udløbet, det kan jeg sagtens forstå.

  • Selvfølgelig vil Samsung ikke dække noget, der ikke hører ind under reklamationen. Det er der sgu heller ikke andre der vil. Så er vi tilbage til telefonen, som jo egentlig er en påstand fra din side. Du skal bevise, at du det er en fejl på produktet. Hvis ikke, er det bare ærgeligt. Samsung kan jo ikke se, om telefonen har fået et lille klem fra din fede røv, hvilket nok er sandsynligt at den har over en periode på et års tid.

  • Har også kun gode erfaringer med Samsung, mit 32" LCD Tv begyndte at opfører sig mærkeligt, den blev sendt til REP men da det var for meget der skulle skiftes fik jeg en ny og bedre model i stedet for.


    Mvh Stubkier

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Stubkier
    Har også kun gode erfaringer med Samsung, mit 32" LCD Tv begyndte at opfører sig mærkeligt, den blev sendt til REP men da det var for meget der skulle skiftes fik jeg en ny og bedre model i stedet for.


    Mvh Stubkier


    jeg fik også et sprit nyt LCD fjernsyn da mit 40 tommer gik i koma i text tv.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky
    Mobiltelefonen skal da kunne holde til normalt slid i 1 år og da også længere end det. Jeg vil dæleme brokke mig i et væk.


    Med hensyn til skærmen og torden fluen, det ved jeg ikke hvad jeg skal sige til. Men at de ikke vil dække din skærm 1½ måned efter garantien er udløbet, det kan jeg sagtens forstå.


    Hvad er definitionen på normalt slid:) tror du skal se, hvordan folk behandler deres telefoner og knækkede displays ses ofte, og det er ikke en produktionsfejl men rigtig dårlig behandling af brugeren. du skal næsten se, hvor mange der også benægter telefoner der er fugtskadede:D:D:D:D

  • Ja, man kan bare se alle de folk der går/cykler rundt og snakker i mobiltelefon i regnvejr... og så kan de ikke forstå at den er fugtskadet 2 måneder senere... :crazyeyes: fjolser...


    Og så er der stadig mange der tror at de nye touch-telefoner kan/burde holde til lige så meget som de var vant til at deres gamle Nokia 3310 kunne holde til... "den skal da kunne holde til almindelig slid" - og hvad præcis er almindelig slid? Det er jo meget forskelligt hvordan folk opfatter dét.



    Heldigvis har de nyere mobiler/bærbare små fugt-sensorer og G-force-sensorer indbygget, som røber om en telefon har fået fugt eller har været tabt, også selvom at printet ikke er begyndt at ire til...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PulseHeldigvis har de nyere mobiler/bærbare små fugt-sensorer og G-force-sensorer indbygget, som røber om en telefon har fået fugt eller har været tabt, også selvom at printet ikke er begyndt at ire til...


    Clever :evil:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer
    Happy vi er slet ikke enige der. Tordenfluer er ikke samsungs problem, og det vil ingen producenter tage på deres kappe:) lige meget, hvordan du vender det.


    Nu har jeg jo ikke set din telefon, men hvis der er det mindste ved selve lcddisplayet som er knækket eller lignende, er der heller ikke nogen producenter, som vil betale for et nyt display.


    Man forventer bare en LILLE smule support, når man køber deres dyreste skærme.



    Ang. mobilen, så havde den ingen skader - skærmen stoppede bare gradvist med at virke. Det var PRÆCIS samme problem som i denne tråd: http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=101785


    Jeg læste om et par andre lign. tilfælde rundt omkring på nettet - Samsung nægtede stadig at det var deres problem.



    Jeg sætter i hvertfald ikke flere penge hos dem, det er helt sikkert.

  • Lille opdatering: Måske er der håb alligevel.. Mine forældre tog datoen fra en forkert faktura, så måske er der alligevel garanti på skærmen.


    Den rigtige fakture har dog ingen dato, så jeg håber at jeg kan finde mailen fra dem (hvis jeg fik sådan en) - firmaet er gået konkurs, så de er ikke til meget hjælp :/


    For de interessere: http://i50.tinypic.com/1zee344.jpg
    Jeg synes selv det er ret mange penge at smide efter en skærm, så håber virkelig at jeg kan finde en mail fra pc-huset !

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Lille opdatering: Måske er der håb alligevel.. Mine forældre tog datoen fra en forkert faktura, så måske er der alligevel garanti på skærmen.


    Den rigtige fakture har dog ingen dato, så jeg håber at jeg kan finde mailen fra dem (hvis jeg fik sådan en) - firmaet er gået konkurs, så de er ikke til meget hjælp :/


    For de interessere: http://i50.tinypic.com/1zee344.jpg
    Jeg synes selv det er ret mange penge at smide efter en skærm, så håber virkelig at jeg kan finde en mail fra pc-huset !


    Det var da spøjst, en faktura/kvittering uden dato.


    Hvis skærmen skulle være under 1 år og den er betalt med dankort skulle datoen være til at finde via netbank.


    Ved ikke om der er nogen banker der giver en mulighed for at gå længere tilbage uden at man betaler for det.


  • PC-Huset var nu heller ikke de skarpeste - nok også derfor de ikke eksisterer mere.
    Den er ihvertfald over 2 år gammel - så meget er jeg sikker på. Den er nok også 2½, men om den er mere end det, kan jeg ikke huske.



    Off-topic @ Pinky: Er der et eller andet galt med forummet til aften? Får mystiske fejl hver gang jeg refresher en side. Er nødt til at gå tilbage til et sub-forum, og så åbne tråden på ny.

  • hvem blev telefonen sendt til rep hos?infocare, telecare eller telekæden?


    vi er stadig uenige når vi ser på din fladskærm, da ingen producenter vil betale for et nyt panel:) men kan godt se det fra din side, at det er trælst at have brugt 8 kilo på en skærm, som ikke holder længere.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer
    hvem blev telefonen sendt til rep hos?infocare, telecare eller telekæden?


    vi er stadig uenige når vi ser på din fladskærm, da ingen producenter vil betale for et nyt panel:) men kan godt se det fra din side, at det er trælst at have brugt 8 kilo på en skærm, som ikke holder længere.


    Jeg kunne forstå hvis de ikke gad gøre noget ved en skod skærm til 1200kr., men at de intet gider gøre, når man køber deres dyreste skærm (i 24"-serien).


    Skærmen virker fint nok - den summer bare lidt når den er kold. Så snart den er varm, så er der ikke noget.


    Jeg køber gerne kvalitetsprodukter, og betaler lidt ekstra - for så kan jeg vide mig sikker på, at lortet virker, og at sælger/producent gerne vil hjælpe.




    Fx da jeg købte anlæg i Hi-Fi klubben (dengang de kunne finde ud af hvad de lavede, og ikke opgav effekt i pap-watt), der opdagede jeg en stor skramme på fronten af anlægget, som var forsøgt skjult. Fjernbetjeningen var også lidt tvivlsom. Sendte dem en mail, og et par dage efter lå der en ny front og en ny fjernbetjening til mig. Dejlig service!


    Og.. Min lommelygte til 500kr. døde delvist for et par dage siden - snakkede med producenten, som sagde at jeg skulle snakke med sælger, og sende den til ham. Jeg havde dog købt den i USA, så porto ville blive latterligt meget. Så istedet arrangerede producenten, at den danske forhandler sendte mig en ny enhed gratis, bare jeg betalte porto. 500kr. for en lille lommelygte synes mange er dyrt, men servicen følger med !

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Fx da jeg købte anlæg i Hi-Fi klubben (dengang de kunne finde ud af hvad de lavede, og ikke opgav effekt i pap-watt), der opdagede jeg en stor skramme på fronten af anlægget, som var forsøgt skjult. Fjernbetjeningen var også lidt tvivlsom. Sendte dem en mail, og et par dage efter lå der en ny front og en ny fjernbetjening til mig. Dejlig service!


    Måske bare mig, men er det ikke meget ringe service, at de i første omgang prøvede at prakke dig det på. Det har nok været en "går den så går den".... som så ikke gik!


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask


    Måske bare mig, men er det ikke meget ringe service, at de i første omgang prøvede at prakke dig det på. Det har nok været en "går den så går den".... som så ikke gik!


    /ask


    Det var en demo-model (kunne du selvfølgelig ikke vide), men skrammen var ikke umiddelbar synlig. De kunne godt have valgt at sige, at "det er en demo, det må du leve med" - men sådan var det heldigvis ikke.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Jeg kunne forstå hvis de ikke gad gøre noget ved en skod skærm til 1200kr., men at de intet gider gøre, når man køber deres dyreste skærm (i 24"-serien). Jeg køber gerne kvalitetsprodukter, og betaler lidt ekstra - for så kan jeg vide mig sikker på, at lortet virker, og at sælger/producent gerne vil hjælpe.


    Selvfølgelig er det kedeligt, når det sker - men jeg er nu kun halvt enig ligesom Helmer m.fl.


    Jeg kan godt se idéen i, at smide lidt ekstra penge for et mærke man føler sig (mere) tryg ved. Det gør jeg også selv, dog knap så meget som tidligere. Hvis du vil sikre dig i forhold til produktets levetid, burde du efter min mening have kigget på en udvidet garanti - måske endda have købt hos en forhandler med bedre service-omdømme end PC-huset, der i sin levetid var mere kendt for umådeligt lave priser.


    Jeg har selv haft mange skærme fra Samsung gennem tiden; 930bf, 960bf, 971p, 225bw, 226bw, 245b, 2493hm og 2693hm er dem jeg lige kan huske på stående fod. Selv mit fladskærmsfjernsyn er fra Samsung og det er det, fordi jeg altid har været meget tilfreds med både reklamation og produkt. Der har altid været dag-til-dag ombytning ved hjælp af andre aktører, som fx Infocare - en service, der uheldigvis er blevet afprøvet nogle gange, fordi shit altså bare happens ind imellem.


    Hvis produktet ryger ud over reklamationsperioden og der fra købers side ikke er taget ekstra forholdsregler med garanti, så fanger bordet desværre - uanset om der er købt gamerskærm til få tusinde eller monitor til topprofessionelle grafikere til adskillige tusinde kroner. Af samme årsag er mit TV forsynet med udvidet ordning (OnSite), da jeg qua den noget højere pris var klar over, at jeg ville have produktet i længere tid end jeg normalt holder på hardware.