Jeg er blevet snydt på DBA hjælp

  • Hej jeg købte en mobiltelefon for 1.500kr. inde på DBA overførte pengene til en konto over netbank. Telefonen er bare ikke kommet frem og når jeg skriver/ringer til sælgerens mobil nummer er der ingen der svare. Men idag var der en der svarede, men det var ikke samme person som jeg havde skrevet med før. Hende jeg nu kom i kontakt med siger at hun har fået stjålet sin mobil, og først fået sit gamle nummer igen for 3 dage siden. Den mobil som hun har fået stjålet er dog ikke den mobil telefon som jeg har købt over nettet. Sidst jeg skrev med sælgeren var fredag d.11/12.
    Hvad skal jeg gøre kan jeg bruge det kontonummer og reg.nummer hun gav mig til noget.


    På forhånd tak for hjælpen

  • Du kan prøve at gå ned i banken, eller ringe til dem og forklare dem situationen. - De er nogle gange villige til at finde navn+adresse på personen, som har nummeret.


    Men hvad personens adresse så er værd er tvivlsomt. Du kan selvfølgelig bruge den til at melde ham til politiet, men de har ikke rigtig tid til sådan "småting".
    Du kan selvfølgelig også være heldig at finde et nr der virker til ham og snakke "alvor med ham" (bare lad være med at true manden, udover med at du vil melde ham).

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kuluk
    okay, så må jeg lige et smut ned forbi banken. Men er der store chancer for at de vil udlevere oplysningerne?


    Nej, det er der ikke. De må faktisk ikke udlevere dem, der er dog nogen der kan overtales til det alligevel.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zalam
    Du kan prøve at gå ned i banken, eller ringe til dem og forklare dem situationen. - De er nogle gange villige til at finde navn+adresse på personen, som har nummeret.


    Men hvad personens adresse så er værd er tvivlsomt. Du kan selvfølgelig bruge den til at melde ham til politiet, men de har ikke rigtig tid til sådan "småting".
    Du kan selvfølgelig også være heldig at finde et nr der virker til ham og snakke "alvor med ham" (bare lad være med at true manden, udover med at du vil melde ham).


    Han kan jo bare møde op på adressen. Så skal han jo nok få pengene. Og her opfordrer jeg absolut ikke til noget voldeligt, men den er sgu svær at løbe fra når man står face to face.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kuluk
    men hvis jeg anmelder det til politiet burde jeg så ikke hurtigt kunne finde ud af hvem ejeren af kontoen af


    Tror ikke de fortæller dig det. Men vedkommende der har snydt dig skal da meldes til politiet. Han må da også have stjålet den telefon han har ringet fra. Med mindre hende der tog den har bildt dig noget ind og at hun fx er hans kæreste i stedet for.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kuluk
    PM?


    Kig i menuen i toppen af siden. Der er der ude i venstre side et punkt der hedder "PM boks". Det er muligt at sende beskeder til hinanden i forumet.


    Du har fået en PM = Personal Message

  • Hvad med at kontakte den side du har handlet igennem, eller fundet annoncen??? De har et fint menupunkt der hedder "HJÆLP" - og kigger du derinde, kan du sørme vælge noget der hedder "svindel". Og hvis det ikke hjælper dig, så skriv til dem.


    Derudover kan jeg kun anbefale at handle med folk der er CPR-verificeret.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af secz
    Kunne det ikke osse tænkes at han er ude at rejse, som han skriver han skal?


    Jooo...men det forklarer vist ikke det stjålne nummer han ringede til ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kuluk
    Ville da ikke gøre mig noget "KRAK"
    ,men kan godt se hvad du mener xD
    her er et link til handlen


    http://www.dba.dk/htc-hero-hvid-ikke-sim-laast/id-63583560/


    Han har jo flere handler igang, hvad med noget spam gutter. :idea:
    http://www.dba.dk/asp/soegning…ncer.asp?BrugerId=3119491

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().