Kan Post Danmark ikke selv de Told regler de håndhæver?

  • Har modtaget et brev fra Post Danmark omkring told på en pakke der ligger og venter på mig, og som er sendt fra Kina - altså uden for EU.


    I brevet står der at man ikke skal betale told, hvis told beløbet bliver på 80,- kroner eller mindre.


    Samtidig henviser de til Told og skats hjemmeside under vejledninger og pjecer.


    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1790216&vId=202222


    I pjecen står der ordret "Du skal betale told, hvis dine varer tilsammen har kostet mere end 1.150,- kroner. Det omfatter både varen og fragten.


    Tolden kan være alt fra 2% og op til 17% jf. Told og skats egen hjemmeside:


    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1770365&vId=0


    Hvis man så tager det Post Danmark siger, nemlig at man ikke skal betale told hvis tolden er 80,- kroner eller mindre, og at de 80,- kroner maksimalt kan være 17% af den samlede pris. Så vil man altså kunne betale told af en pakke allerede fra 470,58 kroner! Og det passer jo ingen steder.


    Kan Post Danmark ikke reglerne de skal følge?

  • Blander du ikke told og moms sammen nu?


    Mig bekendt er told det mindste problem, lang større er momsen og ved "billige" varer er gebyret det allerstørste problem.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ayu
    Blander du ikke told og moms sammen nu?


    Mig bekendt er told det mindste problem, lang større er momsen og ved "billige" varer er gebyret det allerstørste problem.


    Nej blander ikke told og moms samme. Momsen kommer oven i varens pris med fragt og told.


    Momsen slipper jeg ikke for.

  • argh, det lyder fandeme lusket det pæst.dk laver ... ta lige og ring til SKAT på mandag så du ikke bliver trynet for en stak penge de putter bare i deres store lommer ( tænker stadig på pæst.dk :ph34r: )

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • PDF'en på tolds hjemmeside siger ret tydeligt at told er for varer over 1150,- og moms for varer over 80,- (dvs. Post's gebyr ryger på så snart du er over 80kr).


    Det post-dk nok skriver i deres brev til dig, er at pakken ikke skal fortoldes hvis den har værdi af mindre end 80 kr. Dette betyder bare at hvis der er for mere end 80 kr vil PostDK have sit gebyr+kræve for moms.


    Mikey:
    Der er samlet pris for dimser+fragt der er afgørende for om der skal betales afgifter (og gebyr). Så selvom du kin har dimser for 20 kr, så skal du stadigt igennem møllen hvis dine fragtomkostninger kom over 60 kr.


    /ask

  • Jeg synes generalt at PostDK's told regler er for meget og fordyrt efterhånden, derfor når jeg ska ha noget fra europa blir det med DHL, UPS el. FedEX så er der ik alt det bralv med det ene og det andet.


    kan huske sidst jeg fik en cd hjem fra japan skulle betale så det sammenlagt alt i alt løbede op i 500kr, ik nok med de gebyr jeg skulle betale i told men de skulle os ha gebyr for at jeg kom og betale told gebyr og blev ekspederet tænker de ved sku da godt hvor de vil ha penge fra sådan nogle hundehoveder...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Mikey:
    Der er samlet pris for dimser+fragt der er afgørende for om der skal betales afgifter (og gebyr). Så selvom du kin har dimser for 20 kr, så skal du stadigt igennem møllen hvis dine fragtomkostninger kom over 60 kr.


    Var fra dealextreme... Gratis fragt, så de 15 kr er total prisen jeg har betalt... Hvis det er fordi de ikke accepterer gratis fragt, så vil jeg satme også til at vurdere hvor meget de slider på min hæk hver gang de kører ind i den fordi de er for dovne til at stige ud af bilen, og så skrive regninger ud på det.


  • Det er ikke sådan de skriver det i brevet:


    Toldregler
    Toldloven tillader at der afgiftsfrit kan købes varer I lande uden for EU til en toldværdi op til 80.- Kr. og afgiftsfrit kan modtages gaver op til en toldværdi på 340.- kr. Er toldværdien af Deres firsendelse større, skal der svares afgift. Toldværdi udgør varens pris + transportomkostninger.


    Det svarer slet ikke til det som Skat skriver i den folder som Postdanmark selv henviser til.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    Jeg synes generalt at PostDK's told regler er for meget og fordyrt efterhånden, derfor når jeg ska ha noget fra europa blir det med DHL, UPS el. FedEX så er der ik alt det bralv med det ene og det andet.


    kan huske sidst jeg fik en cd hjem fra japan skulle betale så det sammenlagt alt i alt løbede op i 500kr, ik nok med de gebyr jeg skulle betale i told men de skulle os ha gebyr for at jeg kom og betale told gebyr og blev ekspederet tænker de ved sku da godt hvor de vil ha penge fra sådan nogle hundehoveder...


    Når det er EU skal du jo ikke betale hverken moms eller told, så der kan det sgu være ligegyldigt hvem du bruger..


    Hvis du bestiller uden om EU er det lovpligtigt at betale moms og told efter gældende regler. Der bliver ikke skelnet om de kommer med UPS, DPD, TNT og hvad de forskellige nu en gang hedder, eller om det er eksempelvis Hong Kong Post.


    Toldreglerne skal følges - basta. Kun Staten er undtaget.

  • Jeg fik ellers noget af et tip til hvordan man kunne undgå at betale told og moms på pakkerne af en god kammerat.


    Om det er lovligt ved jeg ikke men det er der så meget som ikke er :))


    Man kan gøre det på den her måde.


    Når man har modtaget et brev om at ens pakke ligger i tolden så sender man en tom pakke til det firma man har bestilt varen ved så har man nemlig kvittering på at man har sendt en pakke til det pågældende firma.


    Når man så for regning fra told så viser man bare kvitteringen på den pakke som man har sendt afsted så bliver det nemlig automatisk en retur sag hvor man ikke skal betale told og moms.



    Metoden er nok ikke så fin igen men den virker :D


  • Hvad i alverden skal det dog nytte at man sender en pakke til det firma men selv har en pakke liggende fra??


    Du får jo ikke pakken før du har betalt regningen for moms og evt. told og håndteringsgebyr.


    Nu ved jeg ikke hvordan proceduren for den slags er og hvornår og hvor mange breve eller regniner man får fra Postdk når den bliver snuppet i tolden, jeg ved bare at du ikke får andet end lov til at betale regningen før du får din pakke.


  • Har ikke selv prøvet det men det skulle gøre sådan at det bliver en ombytnings tag som man ikke skal betale told og moms på.


    Min kammerat fik selv tippet af en inde fra told og skat.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66
    Har ikke selv prøvet det men det skulle gøre sådan at det bliver en ombytnings tag som man ikke skal betale told og moms på.


    Min kammerat fik selv tippet af en inde fra told og skat.


    Hvis det virker er det da meget fedt, men har lidt svært ved at gennemskue hvordan du så kan få din pakke.. For den ligger jo hos postdk, så hvis de annullerer sagen og du ikke skal betale regningen, hva så med din pakke? Den får du jo ikke bare udleveret - det tvivler jeg i hvert fald stærkt på!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66


    Har ikke selv prøvet det men det skulle gøre sådan at det bliver en ombytnings tag som man ikke skal betale told og moms på.


    Min kammerat fik selv tippet af en inde fra told og skat.


    Kan de ikke bare tjekke datoen. Det er lidt underligt at pakken er sendt retur før den tomme er sendt afsted!


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------


  • DingDong sjovt nok at når jeg bestiller mit Anime fra Malaysia så betaler jeg måske kun sammenlagt 200kr for 3-4serie med fragt det er det, kommer der ingen told & moms på når det blir leveret med FedEX men bruger jeg derimod PostDK så ska jeg betale ca. 50% hvis ik mere for at få mine anime serie og det gider jeg fandme ik.

  • jeg synes generelt at postDK gennem de sidste par år har udviklet sig fra at være en service virksomhed til nu at være en værre banditvirksomhed der gør alt hvad de kan for at nakke vores penge. :S


    Den med at snyde post DK er vist sådan her:
    Jeg finder ud af at jeg vil købe noget fra et firma i USA, sender dem så en tom pakke, bestiller mine varer, når mine varer så komme til DK og jeg kan hente dem tager jeg min kvittering med på den pakke jeg tidligere selv sendte, så skal jeg ikke betale moms og told, da postDK så tager det som om at det er en "retur-sag" og ikke noget med et køb eller andet fra udlandet. Altså at jeg har sendt en pakke som så er kommet retur til mig.


    Det som der ellers kan gøres er at man får firmaet som sender pakken til en til at sende det som en "gave" altså er de skriver det på den, eller at de skriver en meget lav værdi på pakken, disse 2 metoder virker vist bare ikke så godt mere da post DK nu nogle gange googler afsendere, så hvis der står firma navn ved de jo godt at det ikke er en gave.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Rasmus66 --> Du får INTET før pakken er blevet fortoldet (pakkens værdi anslået, og told og moms beregnet). Derefter skal du afhente pakken - og betale før den bliver udleveret. Så hvordan du har tænkt dig at udføre dit trick, er mig en gåde... ;)




    Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    DingDong sjovt nok at når jeg bestiller mit Anime fra Malaysia så betaler jeg måske kun sammenlagt 200kr for 3-4serie med fragt det er det, kommer der ingen told & moms på når det blir leveret med FedEX men bruger jeg derimod PostDK så ska jeg betale ca. 50% hvis ik mere for at få mine anime serie og det gider jeg fandme ik.


    Så er det fordi at FedEx ikke indberetter det - hvilket sådan set er ulovligt, hvis der på forsendelsen er angivet at indholdet + forsendelse har kostet 200kr.
    Faktisk ville du skulle betale 150kr. i gebyr + yderligere 25% af 200+150 = 87,5. Så det ville blive 200+150+87.5 = 437,5 kr.