Tv-købere kan få penge tilbage..

  • Nægter at tro på det kan blive til noget, i hvertfald ikke at det bliver forhandlerne der skal punge ud. Det burde være staten eftersom forhandleren kun kan give de informationer videre til kunder som de får fra staten i sådanne tilfælde. Der var jo usikkerhed om hvornår mpeg4 skulle træde i kraft osv.


    Desuden virker det lidt underligt at forhandlerne skal kunne dokumentere at de har fortalt om begrænsningerne ved mpeg2, hvordan skal man dog kunne det? Optage samtlige samtaler hver sælger har med en kunde der kigger på / køber tv?
    Jeg ved at vi på mit arbejde altid har informeret om begrænsningerne ved mpeg2, men det hjælper jo intet hvis det skal dokumenteres :rolleyes:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky
    kræver vel også at man anlægger en sag via forbrugerklagenævnet.


    Forbrugeren anbefales at gå til forhandleren først, og hvis ikke de vil hjælpe kan de gå til forbrugerklagenævnet.
    Dvs. sælgerne kommer til at stå med en hel del utilfredse kunder som alle skal diskuteres med hvis ikke butikken har klare retningslinjer for dette nye "problem". Simpelthen genialt oveni jule handlen der i forvejen er fyldt med utålmodige og stressede kunder :roller:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Juice, helt enig - men det er jo noget vi forbruger nyder godt af kunne gå ned og sige at vi gerne vil have lidt penge retur, eller evt få en digital tv-boks - det giver et smil på læberne af kunden og så er det helt sikkert at han eller hun vil komme igen en anden gang og handle der igen hvis, personen har fået en god oplevelse :-)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af !wfdi
    Juice, helt enig - men det er jo noget vi forbruger nyder godt af kunne gå ned og sige at vi gerne vil have lidt penge retur, eller evt få en digital tv-boks - det giver et smil på læberne af kunden og så er det helt sikkert at han eller hun vil komme igen en anden gang og handle der igen hvis, personen har fået en god oplevelse :-)


    Det er korrekt, og det vil sikkert også kunne fungere hos store forhandlere, men hvis små butikker / online shops pludselig skal give en masse penge tilbage eller udstyr ud af egen lomme er det ikke sikkert budgettet kan holde til det. Ved godt det er at male fanden på væggen, men blot et eksempel på worst case scenario :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jeg undres lidt. Hvad blev der af at sætte sig bare en anelse ind i tingene før man køber?


    Der har da MEGET længe været snak om skift til digital og senere rent MPEG-4. Der har været lidt rod i hvornår det ville ske, men at det ville ske har da været rimeligt klart.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Det er korrekt, og det vil sikkert også kunne fungere hos store forhandlere, men hvis små butikker / online shops pludselig skal give en masse penge tilbage eller udstyr ud af egen lomme er det ikke sikkert budgettet kan holde til det. Ved godt det er at male fanden på væggen, men blot et eksempel på worst case scenario :)


    Det lyder på mig som om du i det hele taget er imod af en forbruger kan klage? Forstår jeg det korrekt?
    Jeg synes det er fedt nok da jeg købte mit sony 46 tommer i juni 08 på kø tilbud der blev bestemt ikke oplyst forskellen på mpeg2 og 4,
    Jeg vil da tage kontakt til el giganten selvom de nok afviser alt ellers blir det vist dyrt for dem. :boxed:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Igen bliver vi forbrugere forkælet. Helt ærligt! det kan fandme ikke være rigtigt, at man nu også får medhold i sager, hvor produktet kan være op til 4 år gamle! det er simpelthen for latterligt. Det svarer jo til, at folk køber en computer, hvor de siger den skal kunne trække alle spil flydende! så kommer man tilbage 4 år senere og siger. den kan ikke klare det nye Halflife 5 :D altså forstå mig ret. det er simpelthen for latterligt, og det skulle ikke undre mig, hvis det også gælder onlineshops :D


    ville gøre alt for at man fastsatte nogle rammer om den forbrugerbeskyttelse.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Det lyder på mig som om du i det hele taget er imod af en forbruger kan klage? Forstår jeg det korrekt?
    Jeg synes det er fedt nok da jeg købte mit sony 46 tommer i juni 08 på kø tilbud der blev bestemt ikke oplyst forskellen på mpeg2 og 4,
    Jeg vil da tage kontakt til el giganten selvom de nok afviser alt ellers blir det vist dyrt for dem. :boxed:


    Jeg har personligt ikke noget imod forbrugerklagenævnet, når det gælder om at løfte sager, som faktisk går imod reklamationsretten, men når vi begynder og snakke om rådgivning i køb osv. så må det være kundens eget ansvar, hvor han sætter sine fødder henne. Det kan ikke være forbrugerklagenævnet, der skal stå for den slags.


    Priserne er allerede presset så meget, at det ikke kan betale sig for de fleste butikker, at give pengene tilbage, da de så faktisk har tabt penge på stort set alle modeller de har solgt siden 2008 uden Mpeg4 tuner :D det kan simpelthen ikke være rigtigt, at det er butikkerne som skal tage pungen op, da mange forbrugere tilsyneladende er fuldkommen inkompetente og ignoranter overfor al viden omkring emnet :D


    Så tror jeg fandme også jeg vil klage over, at der blev solgt en bil i 2005 uden partikelfilter, som egentlig blev til et lovkrav i 2010 ( tror jeg nok ). så skal forhandleren montere dette gratis !? ej come on da.

  • problemet er vel bare fra starten af at der blev taget nogle latterlige beslutninger om af man faser fra analog->mepg2->mpeg4.


    enten skulle mpeg 2 ALDRIG være "aktiveret" eller også kunne de bare lade være med at slukke for skidtet i 2012, der er jo sygt mange mennesker som har en digital modtager boks der kun er til mpeg2. er fuldstændig latterligt :pokey:

  • Jeg synes godt nok det er hul i hovedet. Folk må jo prøve at sætte sig lidt ind i tingene når man køber noget. Og de har sikkert hørt om mpeg4 også kunne man jo spøger. Og hvad skal man så gøre for at bevise det?

  • Altså det bliver jo aldrig et problem for folk før år 2012 og så vil deres TV være 4 år gammelt.. Det er vel det samme som dem der købte HD-film dengang de kom frem.


    Men jeg hørte i radioen at hende som havde klaget og fået ret ville få 500kr tilbage så hun kunne købe en MPEG4 tuner.


    Som kunde vil jeg mene at man også selv skal spørge til sådan noget når men går ud og køber. =)


    Men ja hvis jeg var butikkæderne ville jeg bare finde den billigste MPEG-4 tuner og så sige til folk at de kan få sådan en i år 2012 eller give dem penge i 2012 til hvad en tuner koster.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer


    Jeg har personligt ikke noget imod forbrugerklagenævnet, når det gælder om at løfte sager, som faktisk går imod reklamationsretten, men når vi begynder og snakke om rådgivning i køb osv. så må det være kundens eget ansvar, hvor han sætter sine fødder henne. Det kan ikke være forbrugerklagenævnet, der skal stå for den slags.


    Priserne er allerede presset så meget, at det ikke kan betale sig for de fleste butikker, at give pengene tilbage, da de så faktisk har tabt penge på stort set alle modeller de har solgt siden 2008 uden Mpeg4 tuner :D det kan simpelthen ikke være rigtigt, at det er butikkerne som skal tage pungen op, da mange forbrugere tilsyneladende er fuldkommen inkompetente og ignoranter overfor al viden omkring emnet :D


    Er ikke imod at en forbrugeren kan klage, tvært i mod eftersom man jo - uanset arbejde - også selv er forbruger, og derfor ville det jo være at skyde sig selv i foden at være imod. Er helt enig i hvad Helmer skriver, så vil ikke til at omformulere det, men blot poste det som svar :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe


    Er ikke imod at en forbrugeren kan klage, tvært i mod eftersom man jo - uanset arbejde - også selv er forbruger, og derfor ville det jo være at skyde sig selv i foden at være imod. Er helt enig i hvad Helmer skriver, så vil ikke til at omformulere det, men blot poste det som svar :)


    Hvem skal tage penge op af pungen så? Hver enkelte forbruger der ikke har købt et mpeg4 tuner tv? Staten? Hvem? :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Jeg ville mene det var staten der skulle dække det pga. dårlig information.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Jeg ville mene det var staten der skulle dække det pga. dårlig information.


    Okey, vi er fuldstændig enige om den info der har været har været lige til at lukke op og sk.... i.
    men man får nok aldrig staten til sådan at udstede en check til hver køber at sådan et tv.
    Jeg regner med vi næste skal flytte i rækkehus næste år så køber jeg et nyt tv og en boks til det gamle så ryger det i soveværelset, 46 tommer guy´s. :D

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().

  • Vi lever simpelthen i en beskyttet klokke i det her land, hvor det at tænke selv snart er overladt til de statslige organer. Efter min mening har man en forbandet pligt til selv at sætte sig lidt ind i tingene. Det er fint nok med forbrugerombudsmand, markedsføringslov, købelov og andre regler der beskytter forbrugerne, men der må være en grænse.