Slow youtube buffering

  • Jeg er lige flyttet ind i min nye lejlighed i en andelsforening. Der er internet og tv med i huslejen.


    Mit problem er at nettet er ekstremt langsomt på youtube, og det er umuligt at se en video uden det hakker.


    Hvis jeg måler hastigheden af nettet ligger den på 12-16 mbps, hvilket burde være mere end nok.


    Jeg har ikke snakket med it manden, men bare knaldet min egen router i stikket. Det fungerer fint, bortset fra på youtube.


    Så vidt jeg kan finde ud af via myip.dk er min host: 0x55514ea9.adsl.cybercity.dk.


    Er der andre der har problemer med youtube og cybercity?


    På dr.dk streamer den forbrydelsen uden problemer.


    Er der nogen der kan hjælpe, jeg kan nemlig godt lide at se xfactor deltagerne fra UK.


    Kommentarer til ovenstående frabedes, jeg ønsker en løsning på problemet.


    Fortsat god dag.

  • Youtube er generelt bare langsomt for mig. Hjemme eller ude. Doesn't matter. Sad på et tidspunkt og så en serie game walkthrough videoer på over 60 dele af 10min. Gav til sidst op da jeg måtte buffe 9-10 videoer forud af gangen.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Der er ikke så meget du kan gøre ved det. Nogle af de video servere Google bruger er bare langsomme for danskere. Lige som at nogle af dem der er hurtige for danskere er langsomme for andre.


    Eneste du kan gøre.... lev med det og tag en kaffe pause mens du venter

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Youtube's forbindelse er nogle gange bare ekstremt langsomt, det svinger fra tid til anden.

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Okay, det er rart at vide at andre også har problemet. Jeg tænkte bare med det samme, at det på en eller anden måde måske skyldes opsætningen af nettet i den nye lejlighed.


    Sidst jeg besøgte youtube var fra mine forældres internet gennem en antenne forening, der fungerede det fint. Det var så sent som i weekenden. Men det kan sikkert også afhænge af hvilken udbyder man besøger youtube igennem.


    Jeg håber de får lidt mere fart på, ellers er der ingen ide i deres high quality eller hd videoer.