Nogle der har erfaring med videoovervågning?

  • Der er en idiot, der bliver ved at chikanere min far. Han har ridset hans bil to gange, og nu har vi besluttet os for at investere i et videoovervågningskamera, så vi kan gå rettens vej.


    Er der nogle der har erfaring med det? Nogle gode, troværdige sider eller kameramodeller jeg bør kigge på?


    Der skal gerne være noget spy-kamera og kunne optage i mørke. Og desuden skal det helst være trådløst, og kunne holde noget batteritid.


    På forhånd mange tak.


    Edit:


    http://www.spydk.dk/product.php?id_product=78


    Vi har kigget på den her model, men vi synes ikke at kunne gennemskue batteritid?

  • bare lige husk at i IKKE må pege video kameraet ud mod vejen eller over mod andre naboer,så man kan se det på båndet, det er ulovligt.


    men jeg forstår godt jeres fustration.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af !wfdi
    bare lige husk at i IKKE må pege video kameraet ud mod vejen eller over mod andre naboer,så man kan se det på båndet, det er ulovligt.


    men jeg forstår godt jeres fustration.


    OK - det er jo fint at vide. Vi har tænkt os at opstille kameraet i en parkeringskælder, og sådan at det kun er vores bil, der overvåges.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Shooqer
    http://www.trustcam.dk/


    Det har min kollega efter han havde indbrud 2 gange indenfor 14dage.


    Han modtager en SMS ligeså snart kamera'et opfanger bevægelse


    Tak for linket. Virker som en professionel side - men det irriterer mig lidt, at man ikke kan se noget om batteritid. Og kræver kameratet ikke direkte internet-adgang (idet data sendes til trustcam's centralserver?). Det er nemlig desværre ikke muligt, da det bliver optaget i en parkeringskælder (lejlighedskompleks).


    Vi får sandsynligvis ikke brug for SMS/e-mail-tjenesten, da vi i forvejen ved hvem det er. Vi vil bare gerne kunne dokumentere det så vi kan hive ham i retten for erstatning og forhåbentligt få et polititilhold mod ham.


    Så jeg leder efter et trådløst spionkamera (eller i hvert fald et kamera, som ikke er alt for stort, så det er muligt at skjule det lidt) med nightvision - , som lokalt kan optage. Vi går altså ikke efter at kameraet skal have en præventiv effekt - vi ønsker at ham fyren hopper i fælden, så vi kan bonge ham på det.


  • Er det en offentlig p-kælder, er det no go, selv om kameraet kun peger på jeres bil. I må bare sidde på lur og tage ham på fersk gerning :))

  • hvis i har forskellige parkings "båse" tror jeg godt man må.. men hvis der ikke er faste pladser tror jeg simpelen ikke i må.. men man kan jo gøre et forsøg..


    Nogle gange kan de vel se bort fra det er offentligt, da du jo som sagt kan forklare at du ellers ikke kunne bevise det er ham.. Bare sørg for du ikke optager andre end din bil!!
    Jeg kender andre der har gjort det på en offentlig vej uden foran huset, og de fik af vide de skulle fjerne kameraret efterfølgende, men de fik medhold i sagen..

  • Quote


    Er det en offentlig p-kælder, er det no go, selv om kameraet kun peger på jeres bil. I må bare sidde på lur og tage ham på fersk gerning :))


    Og ikke engang det virker, da det så stadig er påstand mod påstand...
    Tager de ham på fersk gerning og filmer det med mobilen, kan jeg ikke se forskellen på at sidde og optage det med mobilen eller opsætte et overvågningskamera?

  • Du kunne jo tage en snak med ejerne af kælderen (udlejer?) og høre om de kan være behjælpelige med en eventuel opsætning af kamera for din regning. De har jo nok ikke megen lyst at have den slags lejere der laver hærværk på andres ejendom? :ph34r:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hej igen.


    Vi tager chancen alligevel. Det er vores parkeringsplads, så i princippet burde der jo ikke være forskel på at overvåge den og overvåge køkkenet i vores lejlighed. Men skal nok være opmærksom på kun at filme vores plads.


    Det største problem synes imidlertid at være at finde det rigtige overvågningskamera. Det er nemt nok at finde et kamera, der har en masse smarte funktioner (IR og Nightvision), men ikke et hvor batteritiden er over 5 timer :(.


    Der er ikke nogen, der kender til en model som er værd at anbefale? Jeg tænker, at der da næsten må være nogle kameraer, som har en motionscensor, som først aktiveres, når nogen går ind i billedet, og derfor er strømsparende (og pladssparende).

  • Nu ved jeg intet om kameraer men kan man ikke få eksterne batterier så de kan holde længere på en enkelt opladning?

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Du får ekstremt svært ved at finde et overvågningskamera med lang batterilevetid. Overvågningskameraer er ikke designet til at køre på batteri. Der er jo ikke meget fidus i at have et overvågningskamera der er løbet tør for strøm fordi du har glemt at skifte batterierne...
    Din bedste mulighed er et motorcykelbatteri eller lignende, og så en spændingsregulator så det passer til den spænding kameraet skal have.


    DOG!
    Hvis du fortsætter med din plan og sætter kameraovervågning op vil du opnå:

    1) Når du viser jeres bevis til politiet får du/i røven på komedie, da det er ulovligt.
    2) "Beviset" kan ikke bruges til en skid, hverken hos politiet eller i en retssal.
    3) Ejer/lejerforening og administrator af parkeringskælderen (evt. udlejer af parkeringspladsen?) bliver sur på jer.
    4) Du spilder en masse penge (kamera + bøde(r)) på (reelt) ingenting.


    Det bedst mulige scenarie jeg kan forestille mig er at i bruger billedet til at give et signalement af den chikanerende, som du "tilfældigvis" så, men det hjælper jo ikke særlig meget.


    Den rigtige løsning er at din far taler med bestyrelsen i hans ejer/lejerforening og lobbyer dem til at få sat videoovervågning op i parkeringskælderen. Det kan jo ikke være kun hans bil der er udsat, vel? Det må nødvendigvis være et fælles problem for alle brugere af parkeringskælderen, det kunne ligesåvel være deres bil der blev hærværket.

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

    Rettet 2 gange, sidst af Yonzie ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af !wfdi
    man kunne jo evt, prøve og lave lidt-gør-det-selv-per og sætte flere batterier i serie, og se hvor længe det så ville holde.


    Hehe, lyder sku' lidt kompliceret. Tror desværre ikke at nogen af os har den fornødne viden til at kunne gøre det :)



    Som sagt er hverken jeg eller min far særligt tekniske - vi vil nok bare ødelægge videokameratet.


    Men jeg vil da tage din advarsel til eftertanke og prøve at snakke med min far om det. Der er andre der har haft problemer med ham, han er beboer i området. Det er bare frustrerende, at man ikke har mulighed for at kunne bevise, at det er ham. Ikke nok med at mine forældre har fået en dårlig oplevelse med at flytte ind i området, så skal man også gå hver eneste dag og være velvidende om at der går en chikanerende psykopat rundt i området.


    Men alt hjælp (både til videokamera og andet) er fortsat mere end velkomment - vil fortsat holde mulighederne åbne.