Underholdende tråd på Modkraft.dk

  • Tjek denne [URL=http://debat.modkraft.dk/read.php?2,147180]Modkraft.dk tråd[/URL]. Jeg debaterer lidt med ham, der startede tråden. Jeg synes han er fuldstændig latterlig, men hvad synes I egentlig? Det er nærmest som om han er skæv eller et eller andet, men det er squ meget underholdende. Det skal lige siges der er ret meget at læse.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Skimmede det hurtigt, og missede tilsyneladende underholdningen...


    Dog vil jeg nu sige at han har delvis ret...


    Når man får et tilbud om at noget er gratis, og man så alligevel skal betale for det... Så er det jo ikke gratis længere?
    Så vidt som jeg lige fik med, så drejede det sig om at de gratis hældte farven i... Altså, at de gratis trykkede på en knap... Resten skal man så alligevel betale for. Det kan jeg nu godt se ikke kan være helt rigtigt.



    Det minder om da jeg skiftede bil, der fulgte der også autohjælp med... Naturligvis skulle jeg jo så lige betale for det også, men så følger det vel ikke med længere?

  • Lol. Prøv lige at overvej det skrækscenarie, at manden en dag kommer hjem og finder ud af, at udløbsdatoen på den mælk, som han lige har købt, er overskredet med en dag.


    FØTEX-HOLOCAUST........ O_o

  • Altså ud over at ham Martin åbenbart har for meget fritid og et usædvanligt, men forundrende ordforråd, så vil jeg til dels give ham ret..


    Vi forbrugere er nogle værre køer.. Vi (flertallet) gør som butikkerne ønsker det, selvom mange af de tricks der bruges i dag er gennemskuelige, forældede og simple.. F.eks. det trick han nævner med at sætte prisen til 499,95.. Hvis man lægger mærke til det, så bruger folk jo selv den pris, når de skal fortælle hvor vanvittigt godt et tilbud de lige har anskaffet sig.. Det er jo ikke fordi det koster 100 kr mindre bare fordi man ser det 4-tal foran prisen, den koster ikke engang de 5 øre mindre (jo med dankort, men...) :crazyeyes:


    Et andet trick, som godt nok er begyndt at blive mere og mere brugt, er at kalde en vare for et tilbud.. Vi forbrugere tænker på tilbud som en nedsat vare, men et tilbud er jo sådan set bare en vare man kan købe, hvis man har lyst.. Altså noget de tilbyder en, for de kan jo heldigvis ikke tvinge os til at købe deres bras :P nogle butikker er også begyndt at skilte lidt anderledes, f.eks. med en rød farve om prisen, så man tror det er slagtilbud eller nedsat pris, men i virkeligheden er det bare den sædvanlige pris :boxed:


    Jeg kan et eller andet sted godt forstå han er frustreret, for det er jo en umulig kamp.. Der skal flere end de 10-20% af befolkningen (hvis det overhovedet kan gøre det) til, hvis butikkerne skal ændre indstilling


    For mig er det ikke til at forstå, at det (stadig) går i den forkerte retning.. Vi forbrugere burde have magten over butikkerne, da det er vores penge og vi selv bestemmer hvor de skal lægges.. Men tilsyneladende har butikkerne større magt over vores penge end vi selv vil indrømme, for ellers så man squ ikke gang på gang elendig kvalitet, middelmådige "tilbud" og skandale efter skandale..


    Det var bare mine two cents..

  • Interessant at prisen reelt ikke er den samme med og uden toning.


    Men der er ikke 10 liter maling i bøtten med 10 liter maling før toningen kommer i den. Det har været oppe i et eller andet forbrugerprogram i fjernsynet tidligere.


    Der er kun 10 liter i hvis man køber en bøtte der allerede er tonet.

  • kan ik sige andet end, HOLD DA KÆFT EN TARD, og det siger jeg så som den ultra højre drejede bandit som alle tilsyneladende er hvis de ikke giver ham staklen ret.


    må dog indrømme jeg ikk gad læse hele hans indlæg da de ca. er dobbelt så lange som de stile jeg afleverede i dansk på HTX. men læste de andre indlæg, men jo kan godt se noget af humoren i det...


    RØD FRONT!!!!! og hvis du er uenig så skal du lukke r*ven og ikke skrive på modkraft efter hans mening, og for "silvan" ;) han virker dælme noget indebrændt, tror han ville ha godt af at blive lagt ned i seng til sådan en god stor varm en :)


    når det er sagt kan jeg godt forstå han synes det e noget svineri, og er enig det tangere snyd, men han jo flere lysår over stregen.!!!

  • Det jeg mener med "underholdningen" er hans måde at reagere på. Selvfølgelig er jeg også imod at firmaer fusker. Det er mere eller mindre alle danskere vel? Men jeg synes bare det er en sjov måde at reagere på.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------


  • Så du ønsker altså at ulovliggøre hvad der må betegnes som helt almindelige salgstricks i en tid, hvor konkurrencedygtighed er en af de vigtigste samfundsdyder.


    KarGa 4 Prez...... :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af huba_99
    Så du ønsker altså at ulovliggøre hvad der må betegnes som helt almindelige salgstricks i en tid, hvor konkurrencedygtighed er en af de vigtigste samfundsdyder.


    KarGa 4 Prez...... :crazyeyes:


    Det syntes jeg så ikke er det samme.


    Salgstrick er hvor man får det til at se ud som om man sparer penge.


    Konkurrence er hvor man faktisk sparer penge...



    De to ting vil jeg mene at der er rimelig stor forskel på.


    Det minder mig om noget der kører på discovery, hvor de viser om hvordan nogle bliver fuppet. Fin film der kører med knive der bare skær igennem alt, men for at spare på pladsen, har de ikke sat fin demo stand op osv. Og hvad var der i kasserne? Nærmest ubrugelige knive.


    Køberne bliver præsenteret for et produkt og en pris, men får noget andet. Udelukkende et trik, efter som de knive var absolut intet værd...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af huba_99
    Så du ønsker altså at ulovliggøre hvad der må betegnes som helt almindelige salgstricks i en tid, hvor konkurrencedygtighed er en af de vigtigste samfundsdyder.


    KarGa 4 Prez...... :crazyeyes:


    Det burde ikke være nødvendigt med lovgivning på området og det er heller ikke den rigtige måde at gøre det på.. Næh, der skal noget almindelig sund fornuft til fra forbrugernes side af.. Jeg tør vædde på at man får bedre kød fra en lokal slagter, der brænder for faget, end man gør fra den "lokale" Bilka.. Og så til den halve pris, hvis ikke det var fordi de rigtige købmænd bliver drevet ud af markedet


    Det har ikke en skid med konkurrence at gøre.. Som sagt så kan Bilka/Netto/Føtex/osv. marginalisere deres udgifter og maksimere indtægterne, så de små eller lokale på ingen måde kan hamle op med priserne eller udbuddet.. Hvor fanden er konkurrencen lige i det...? :9xo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Tjek denne [URL=http://debat.modkraft.dk/read.php?2,147180]Modkraft.dk tråd[/URL]. Jeg debaterer lidt med ham, der startede tråden. Jeg synes han er fuldstændig latterlig, men hvad synes I egentlig? Det er nærmest som om han er skæv eller et eller andet, men det er squ meget underholdende. Det skal lige siges der er ret meget at læse.


    Anders


    Jeg vidste ikke du var Rød? Er modkraft ikke et debatforum hvor de "røde" sider og skriver. Specielt de autonome. ;)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bld
    Du kan ikke se forskel på at tro at du sparer penge, og så rent faktisk spare penge? Fordi hvis det er tilfældet, så har jeg en masse som du kan købe til en uhørlig lav pris...


    Hvis du ønsker at kværulere om de enkelte ords betydning, kan vi godt det. Lad mig skære det ud i pap.


    Ved konkurrenceevne forstås evnen til at bibeholde eller udvide sine markedsandele og øge den samlede efterspørgsel - og til det formål har den enkelte virksomhed en række instrumenter til rådighed. Herindunder hører virksomhedens markedsføringsstrategi, hvor man ved hjælp af flere forskellige markedsføringsmetoder forsøger at gøre sig interessant overfor kunderne og appellere til dem, og det gør man bl.a. ved at føre kampagner, reklamere og benytte sig af forskellige salgstricks, såsom at prissætte varen 499,- kr. i stedet for 500,- kr.


    Altså hænger begreberne konkurrenceevne og markedsføring tæt sammen. At fratage detailhandelsbutikkerne retten til at benytte sig af salgstricks, vil altså begrænse mulighederne for markedsføring og svække konkurrenceevnen.


    Det var egentligt blot dette, som jeg forsøgte at påpege. Er du med så langt?


    Desuden mener jeg, at der grundlæggende er noget helt galt med jeres tankegang. Jeg mener ikke, at man skal anse forbrugeren som værende svag og hjælpeløs, men derimod som et rationelt og selvstændigt individ - som selv kan tage stilling til, om det produkt som supermarkedet tilbyder er pengene værd. Det er først når man fastlåser forbrugeren i en rolle af at være hjælpeløs, at han/hun holder op med at være selvtænkende og kritisk.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af huba_99
    [...]


    Desuden mener jeg, at der grundlæggende er noget helt galt med jeres tankegang. Jeg mener ikke, at man skal anse forbrugeren som værende svag og hjælpeløs, men derimod som et rationelt og selvstændigt individ - som selv kan tage stilling til, om det produkt som supermarkedet tilbyder er pengene værd. Det er først når man fastlåser forbrugeren i en rolle af at være hjælpeløs, at han/hun holder op med at være selvtænkende og kritisk.


    Hvor i alverden kommer det marked så fra, hvor 90% af varerne bliver fremstillet i udlandet af lavestbydende? Hvis der var fokus på kvalitet i stedet for kvantitet og pris, så ville det da slet ikke være aktuelt at tænke på at fremstille tingene så billigt som muligt, i så store mængder som muligt..

  • Quote

    Det burde ikke være nødvendigt med lovgivning på området og det er heller ikke den rigtige måde at gøre det på.. Næh, der skal noget almindelig sund fornuft til fra forbrugernes side af.. Jeg tør vædde på at man får bedre kød fra en lokal slagter, der brænder for faget, end man gør fra den "lokale" Bilka.. Og så til den halve pris, hvis ikke det var fordi de rigtige købmænd bliver drevet ud af markedet


    Det er jo din mening - og alt respekt for den - men hvis flertallet vælger de store detailkæder fremfor den lille dagligvareforretning, er det jo kun naturligt - og i overenstemmelse med vore højtelskede demokratiske principper - at førstnævnte består og sidstnævnte forgår.


    Om det er sund fornuft eller ikke, er der jo delte meninger om.


    Quote

    Det har ikke en skid med konkurrence at gøre.. Som sagt så kan Bilka/Netto/Føtex/osv. marginalisere deres udgifter og maksimere indtægterne, så de små eller lokale på ingen måde kan hamle op med priserne eller udbuddet.. Hvor fanden er konkurrencen lige i det...?


    Det er jo netop indbegrebet af konkurrencedygtighed. De formår jo at tilbyde favorable priser, og sender dermed den lille dagligvareforretning ud af "konkurrencen". Den stærkeste overlever - det kan jeg ikke se noget galt i.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa


    Hvor i alverden kommer det marked så fra, hvor 90% af varerne bliver fremstillet i udlandet af lavestbydende? Hvis der var fokus på kvalitet i stedet for kvantitet og pris, så ville det da slet ikke være aktuelt at tænke på at fremstille tingene så billigt som muligt, i så store mængder som muligt..


    Kan du uddybe lidt? Er ikke helt med på, hvad det er, som du anfægter?