Vis dit Medie Center!!

  • Ja, nu syns jeg lige jeg ville vise mit "mesterværk" frem :) jeg har fået megen hjælp af en ved navn Demonseed der laver mange ting til Mediabrowser.


    De ting jeg har installeret til at få det til at se sådan ud her er:
    Media Browser - (et "plugin" til Widows Medie Center) hvor du kan styrere ALT, se film, høre musik, og så er det nemt at navigere rundt i og sætte op!


    Metabrowser - bruger jeg til at indsamle Metadata og downloade Hi-Def billeder så det ser godt ud på en stor skærm. (Meta Browser henter dataerne fra http://www.themoviedb.com og http://www.thetvdb.com
    Genial sidder btw :)


    MusicArt - Til at finde backdrops og folder icons til mit music!


    Codec - Shark007 x64 windows 7 version. Den har klaret alt, ogm, mkv, og jeg har meget anime har ikke fundet noget endnu den ikke kunne afspille..


    Mit medie lige ser sådan ud her. men jeg kommer med en update senere i dag :) da jeg har lavet mange ting om allerede IGEN! :P


    Spørg løs :) elsker at hjælpe hehe..



    For lige at svare på et spørgsmål: Er dette tung eller kører langsomt. Ja det kørte lidt langsomt da cachen lå på et af drevne. Så oprettede jeg er virtuelt Drev af mine ram. Nu kører det 150% hurtigere!


    DETTE ER ET SLIDESHOW - KAN KUN VISES RIGTIGT I Firefox, Safari, Opera


    Movie
    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/112009/Movie1.png]
    Serie
    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/112009/serie1.png]

  • Rigtig flot lavet :9xo


    Men har lige lave det om til et link eftersom det er for stort til forummet (max: 735x600) :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^


    Du gider ikke MKV? Det giver da også mere mening at konvertere det til noget ringere ;)


    Forresten.. MKV er en container, ikke et format. Præcis som WinRAR.


    ved det :) grunden til jeg ikke bruger det er jo selvfølgelig at Apple ikke godkender filformatet til deres Apple TV og Itunes ;) så den eneste måde jeg kan benytte det på appletv, min ipod, min iphone og på min Imac ( Frontrow ) er via MP4 formatet :) og tro mig ;) du kan sagtens få det til at se ordentligt ud uden det skal fylde for meget. det eneste er bare, at det ikke er muligt ( i hvert fald ikke, hvad jeg har fundet frem til ) at få undertekster på HDfilmene :S

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Rigtig flot lavet :9xo


    Men har lige lave det om til et link eftersom det er for stort til forummet (max: 735x600) :)


    den så da ud til at tilpasse sig?? det er bare pænere hvis folk kan se det her på forummet.. men ser om jeg ikke kan nedskalere det :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer


    ved det :) grunden til jeg ikke bruger det er jo selvfølgelig at Apple ikke godkender filformatet til deres Apple TV og Itunes ;) så den eneste måde jeg kan benytte det på appletv, min ipod, min iphone og på min Imac ( Frontrow ) er via MP4 formatet :) og tro mig ;) du kan sagtens få det til at se ordentligt ud uden det skal fylde for meget. det eneste er bare, at det ikke er muligt ( i hvert fald ikke, hvad jeg har fundet frem til ) at få undertekster på HDfilmene :S


    Der er jeg uenig ;) 720p og min. 4000 kbps til video, og helst en DTS @ 1500 kbps. Men skal det se godt ud, så skal du op i 6000+ kbps for videoen.


    Men altså.. Man kan jo så også bare sætte sin skive i, og få det i fuld kvalitet - men det er sgu lidt federe at kunne bladre i det !

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^


    Der er jeg uenig ;) 720p og min. 4000 kbps til video, og helst en DTS @ 1500 kbps. Men skal det se godt ud, så skal du op i 6000+ kbps for videoen.


    Men altså.. Man kan jo så også bare sætte sin skive i, og få det i fuld kvalitet - men det er sgu lidt federe at kunne bladre i det !


    som du siger :) smækker 4096 kbit ud, men bruger så ikke DTS til gengæld, da jeg ikke har surround :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DmK
    Firedog ser rigtigt fint ud men hvorfor ikke bare bruge xbmc / plex som kan det du har nu plus mere ?


    plus mere?? hva ellers skulle der være?? der er også trailers i denne her som connecter direkte til Apple trailers..
    Jeg kan se TV fra WMC og optage ting.. Der er ikke noget jeg ser ud til at mangle??

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog


    plus mere?? hva ellers skulle der være?? der er også trailers i denne her som connecter direkte til Apple trailers..
    Jeg kan se TV fra WMC og optage ting.. Der er ikke noget jeg ser ud til at mangle??


    hvis det er lavet over vmc kan det ikke håndtere iso/img filer der stadig er i .rar filer, samt til xbmc kan du vælge flere 100 skins :)


    sidder du på en hurtig nok linie, kan du se film direkte fra en ftp, der er mulighederne for begrænset i vmc

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DmK


    hvis det er lavet over vmc kan det ikke håndtere iso/img filer der stadig er i .rar filer, samt til xbmc kan du vælge flere 100 skins :)


    sidder du på en hurtig nok linie, kan du se film direkte fra en ftp, der er mulighederne for begrænset i vmc


    jo det kan du!! :D med iso, img, osv osv du bestemmer selv hva den skal selv se efter i de mapper du har defineret... Så Mounter den det i Daemon tools eller hvilket som helst andet program du bruger til at mounte med.. MEGET nemt!!
    kan også nemt læse .vob filer.. der er ikke det den ikke har kunne afspille og det er en meget simpel setup..


    Det med at vælge flere end 100 skins.
    så er det også mere end 100 skod skins.. det ved jeg fra f.eks iphone skins eller windows skins.. der er mange der laver MEGET halvt færdigt eller vælger ikke at ændre nogle få ting.. så derfor er jeg glad for de 3 forskellige skins + du kan ændre tema med WMC tema'et.. + du så aldrig er 100% ens medmindre du vil det, med hensyn til opsætning og visning da der er 6-7 forskellige visnings muligheder..

  • Jeg kommer lige med pics senere :)..


    .. men har lige et spørgsmål til "eksperterne": Lige nu bruger jeg bare Windows Explore til at navigere rundt i mine film. De er alle bluray .iso images, og jeg monuter dem via VCD ved at dobbeltklikke på dem. Herefter åbner de automatisk i TMT 3.


    - findes der en "bedre" måde, aka det interface som trådstarter har, hvor .iso bluray images understøttes - og hvor der understøttes bitstreaming?

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
    Jeg kommer lige med pics senere :)..


    .. men har lige et spørgsmål til "eksperterne": Lige nu bruger jeg bare Windows Explore til at navigere rundt i mine film. De er alle bluray .iso images, og jeg monuter dem via VCD ved at dobbeltklikke på dem. Herefter åbner de automatisk i TMT 3.


    - findes der en "bedre" måde, aka det interface som trådstarter har, hvor .iso bluray images understøttes - og hvor der understøttes bitstreaming?


    Jeg er ikke helt med på hvad du mener med bitstreaming, men måske XBMC kunne være en mulighed?

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
    Jeg kommer lige med pics senere :)..


    .. men har lige et spørgsmål til "eksperterne": Lige nu bruger jeg bare Windows Explore til at navigere rundt i mine film. De er alle bluray .iso images, og jeg monuter dem via VCD ved at dobbeltklikke på dem. Herefter åbner de automatisk i TMT 3.


    - findes der en "bedre" måde, aka det interface som trådstarter har, hvor .iso bluray images understøttes - og hvor der understøttes bitstreaming?


    kontakt mig på MSN eller lign, for dette kan lade sig gøre i netop Det interface jeg bruger :)

  • jeg kører med en ganske alm. windows 7 ultimate MCE på en Siemens Scaleo-E Evi 2565 PC std spec er:


    Scaleo-E Evi 2565
    Intel E6420
    2x1GB ram
    500GB disk
    HVR-2200 tv-tuner
    ATI 2600PRO LP


    det er så skiftet ud til


    Intel E6420
    2x2GB ram
    1.5TB disk 5400rpm
    2x Terratec Cynergy C (DVB-C) tv-tuner
    1x ATI 4550 LP


    og det spiller bare :-)
    det skal lige siges at der er sat 2x Linksys DMA 2100 på netværk med mit MCE, så jeg kan se alt det der er optaget på alle vores tv'er.


    det er den til højre som jeg har(Scaleo-EV, og af en eller anden grund er den vendt på hovedet, på billedet):
    [Blocked Image: http://uk.ts.fujitsu.com/rl/servicesupport/techsupport/consumer/Scaleo/Scaleo_E_EV/SCALEO_E_EV_dimensions.jpg]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af engel


    Jeg er ikke helt med på hvad du mener med bitstreaming, men måske XBMC kunne være en mulighed?


    Bitstreaming er digital overførsel af kodede digitale signaler; fx Dolby True HD, DTS HD Master Audio osv..


    Da det kun er Asus Xonar HDAV-kort der endnu understøtter at overføre de kodede signaler (bitstreaming), mens andre løsninger konverterer signalet til 7.1 PCM/LPCM, skal interfacet understøtte at benytte TMT 3 som afspiller, da det er det eneste stykke software, der på nuværende tidspunkt er i stand til at bitstreame..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]