Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 18. november 2009, 15:17

Ja, nu syns jeg lige jeg ville vise mit "mesterværk" frem :) jeg har fået megen hjælp af en ved navn Demonseed der laver mange ting til Mediabrowser.

De ting jeg har installeret til at få det til at se sådan ud her er:
Media Browser - (et "plugin" til Widows Medie Center) hvor du kan styrere ALT, se film, høre musik, og så er det nemt at navigere rundt i og sætte op!

Metabrowser - bruger jeg til at indsamle Metadata og downloade Hi-Def billeder så det ser godt ud på en stor skærm. (Meta Browser henter dataerne fra www.themoviedb.com og www.thetvdb.com
Genial sidder btw :)

MusicArt - Til at finde backdrops og folder icons til mit music!

Codec - Shark007 x64 windows 7 version. Den har klaret alt, ogm, mkv, og jeg har meget anime har ikke fundet noget endnu den ikke kunne afspille..

Mit medie lige ser sådan ud her. men jeg kommer med en update senere i dag :) da jeg har lavet mange ting om allerede IGEN! :P

Spørg løs :) elsker at hjælpe hehe..

For lige at svare på et spørgsmål: Er dette tung eller kører langsomt. Ja det kørte lidt langsomt da cachen lå på et af drevne. Så oprettede jeg er virtuelt Drev af mine ram. Nu kører det 150% hurtigere!

DETTE ER ET SLIDESHOW - KAN KUN VISES RIGTIGT I Firefox, Safari, Opera

Movie

Serie

CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.40GHz
Mainboard: Asus X38
RAM: 2x CellShock V² 2GB Kit, DDR-800, 4-4-4-12
GFX: MSI GeForce 560 TI HAWK, 1GB, PCI-E
Monitor: SyncMaster 226CW

www.kazi-networks.com (Webhosting!)
www.donkeysound.dk (Donkey Sound)

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "Firedog" (26.11.2009, 09:59)

2

onsdag, 18. november 2009, 15:19

Rigtig flot lavet :9xo

Men har lige lave det om til et link eftersom det er for stort til forummet (max: 735x600) :)

Gigabyte GA-EX58-UD4P - i7 920
G.Skill 6GB DDR3-1600 - MSI R4850
Chill Inn. 520A4M - WD3000HLFS VelociRaptor
Dell U2311H - Logitech Z-2300

Samsung Galaxy S II - Onkyo TX-NR616 - B&W DM683 - Samsung UE55ES7005 - Playstation 3 - Mac Mini (XBMC)
Tweak.dk på Facebook

3

onsdag, 18. november 2009, 16:41

Jeg bruger jo bare apple TV :) og laver alle mine film om til MP4 :) gider ikke det MKVformat :)

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

4

onsdag, 18. november 2009, 17:01

Citeret

Oprindeligt indlæg af Helmer
Jeg bruger jo bare apple TV :) og laver alle mine film om til MP4 :) gider ikke det MKVformat :)

Du gider ikke MKV? Det giver da også mere mening at konvertere det til noget ringere ;)

Forresten.. MKV er en container, ikke et format. Præcis som WinRAR.

5

onsdag, 18. november 2009, 17:06

Citeret

Oprindeligt indlæg af Happy^

Citeret

Du gider ikke MKV? Det giver da også mere mening at konvertere det til noget ringere ;)

ved det :) grunden til jeg ikke bruger det er jo selvfølgelig at Apple ikke godkender filformatet til deres Apple TV og Itunes ;) så den eneste måde jeg kan benytte det på appletv, min ipod, min iphone og på min Imac ( Frontrow ) er via MP4 formatet :) og tro mig ;) du kan sagtens få det til at se ordentligt ud uden det skal fylde for meget. det eneste er bare, at det ikke er muligt ( i hvert fald ikke, hvad jeg har fundet frem til ) at få undertekster på HDfilmene :S

6

onsdag, 18. november 2009, 17:28

Citeret

Oprindeligt indlæg af JuiCe
Rigtig flot lavet :9xo

Men har lige lave det om til et link eftersom det er for stort til forummet (max: 735x600) :)

den så da ud til at tilpasse sig?? det er bare pænere hvis folk kan se det her på forummet.. men ser om jeg ikke kan nedskalere det :)

7

onsdag, 18. november 2009, 20:56

Citeret

Citeret

Citeret

ved det :) grunden til jeg ikke bruger det er jo selvfølgelig at Apple ikke godkender filformatet til deres Apple TV og Itunes ;) så den eneste måde jeg kan benytte det på appletv, min ipod, min iphone og på min Imac ( Frontrow ) er via MP4 formatet :) og tro mig ;) du kan sagtens få det til at se ordentligt ud uden det skal fylde for meget. det eneste er bare, at det ikke er muligt ( i hvert fald ikke, hvad jeg har fundet frem til ) at få undertekster på HDfilmene :S

Der er jeg uenig ;) 720p og min. 4000 kbps til video, og helst en DTS @ 1500 kbps. Men skal det se godt ud, så skal du op i 6000+ kbps for videoen.

Men altså.. Man kan jo så også bare sætte sin skive i, og få det i fuld kvalitet - men det er sgu lidt federe at kunne bladre i det !

8

onsdag, 18. november 2009, 21:13

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Der er jeg uenig ;) 720p og min. 4000 kbps til video, og helst en DTS @ 1500 kbps. Men skal det se godt ud, så skal du op i 6000+ kbps for videoen.

Men altså.. Man kan jo så også bare sætte sin skive i, og få det i fuld kvalitet - men det er sgu lidt federe at kunne bladre i det !

som du siger :) smækker 4096 kbit ud, men bruger så ikke DTS til gengæld, da jeg ikke har surround :)

9

onsdag, 18. november 2009, 22:18

Firedog ser rigtigt fint ud men hvorfor ikke bare bruge xbmc / plex som kan det du har nu plus mere ?

MacBook Pro 13
Intel i5 2.4ghz
8GB 1066MHz DDR3

Intel 520 S 480gb ssdApple Magic Mouse

Htpc Mac Mini 2010
/
8GB 1066MHz DDR3

Apple Time Capsule - 2TB
Iphone 4s 64gb sort

10

torsdag, 19. november 2009, 08:21

Citeret

Oprindeligt indlæg af DmK
Firedog ser rigtigt fint ud men hvorfor ikke bare bruge xbmc / plex som kan det du har nu plus mere ?

plus mere?? hva ellers skulle der være?? der er også trailers i denne her som connecter direkte til Apple trailers..
Jeg kan se TV fra WMC og optage ting.. Der er ikke noget jeg ser ud til at mangle??

11

torsdag, 19. november 2009, 11:57

Citeret

Oprindeligt indlæg af Firedog

Citeret

plus mere?? hva ellers skulle der være?? der er også trailers i denne her som connecter direkte til Apple trailers..
Jeg kan se TV fra WMC og optage ting.. Der er ikke noget jeg ser ud til at mangle??

hvis det er lavet over vmc kan det ikke håndtere iso/img filer der stadig er i .rar filer, samt til xbmc kan du vælge flere 100 skins :)

sidder du på en hurtig nok linie, kan du se film direkte fra en ftp, der er mulighederne for begrænset i vmc

MacBook Pro 13
Intel i5 2.4ghz
8GB 1066MHz DDR3

Intel 520 S 480gb ssdApple Magic Mouse

Htpc Mac Mini 2010
/
8GB 1066MHz DDR3

Apple Time Capsule - 2TB
Iphone 4s 64gb sort

12

torsdag, 19. november 2009, 12:42

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af Firedog

Citeret

hvis det er lavet over vmc kan det ikke håndtere iso/img filer der stadig er i .rar filer, samt til xbmc kan du vælge flere 100 skins :)

sidder du på en hurtig nok linie, kan du se film direkte fra en ftp, der er mulighederne for begrænset i vmc

jo det kan du!! :D med iso, img, osv osv du bestemmer selv hva den skal selv se efter i de mapper du har defineret... Så Mounter den det i Daemon tools eller hvilket som helst andet program du bruger til at mounte med.. MEGET nemt!!
kan også nemt læse .vob filer.. der er ikke det den ikke har kunne afspille og det er en meget simpel setup..

Det med at vælge flere end 100 skins.
så er det også mere end 100 skod skins.. det ved jeg fra f.eks iphone skins eller windows skins.. der er mange der laver MEGET halvt færdigt eller vælger ikke at ændre nogle få ting.. så derfor er jeg glad for de 3 forskellige skins + du kan ændre tema med WMC tema'et.. + du så aldrig er 100% ens medmindre du vil det, med hensyn til opsætning og visning da der er 6-7 forskellige visnings muligheder..

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Firedog" (19.11.2009, 13:25)

13

torsdag, 19. november 2009, 18:38

Jeg har så valgt at bruge en Tvix 6500 - har haft et par små problemer, men alt i alt, så kører den sgu godt.

14

tirsdag, 24. november 2009, 20:17

Jeg kommer lige med pics senere :)..

.. men har lige et spørgsmål til "eksperterne": Lige nu bruger jeg bare Windows Explore til at navigere rundt i mine film. De er alle bluray .iso images, og jeg monuter dem via VCD ved at dobbeltklikke på dem. Herefter åbner de automatisk i TMT 3.

- findes der en "bedre" måde, aka det interface som trådstarter har, hvor .iso bluray images understøttes - og hvor der understøttes bitstreaming?

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

15

tirsdag, 24. november 2009, 20:51

Citeret

Oprindeligt indlæg af Dare_Devil

.. men har lige et spørgsmål til "eksperterne": Lige nu bruger jeg bare Windows Explore til at navigere rundt i mine film. De er alle bluray .iso images, og jeg monuter dem via VCD ved at dobbeltklikke på dem. Herefter åbner de automatisk i TMT 3.

- findes der en "bedre" måde, aka det interface som trådstarter har, hvor .iso bluray images understøttes - og hvor der understøttes bitstreaming?

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med bitstreaming, men måske XBMC kunne være en mulighed?

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

16

onsdag, 25. november 2009, 08:48

Citeret

kontakt mig på MSN eller lign, for dette kan lade sig gøre i netop Det interface jeg bruger :)

17

onsdag, 25. november 2009, 09:13

jeg kører med en ganske alm. windows 7 ultimate MCE på en Siemens Scaleo-E Evi 2565 PC std spec er:

Scaleo-E Evi 2565
Intel E6420
2x1GB ram
500GB disk
HVR-2200 tv-tuner
ATI 2600PRO LP

det er så skiftet ud til

Intel E6420
2x2GB ram
1.5TB disk 5400rpm
2x Terratec Cynergy C (DVB-C) tv-tuner
1x ATI 4550 LP

og det spiller bare :-)
det skal lige siges at der er sat 2x Linksys DMA 2100 på netværk med mit MCE, så jeg kan se alt det der er optaget på alle vores tv'er.

det er den til højre som jeg har(Scaleo-EV, og af en eller anden grund er den vendt på hovedet, på billedet):

AMD

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "!wfdi" (25.11.2009, 09:42)

18

onsdag, 25. november 2009, 10:50

Citeret

Oprindeligt indlæg af engel

Citeret

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med bitstreaming, men måske XBMC kunne være en mulighed?

Bitstreaming er digital overførsel af kodede digitale signaler; fx Dolby True HD, DTS HD Master Audio osv..

Da det kun er Asus Xonar HDAV-kort der endnu understøtter at overføre de kodede signaler (bitstreaming), mens andre løsninger konverterer signalet til 7.1 PCM/LPCM, skal interfacet understøtte at benytte TMT 3 som afspiller, da det er det eneste stykke software, der på nuværende tidspunkt er i stand til at bitstreame..

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

19

torsdag, 26. november 2009, 10:02

updated med nye screens..
Det er sådan det kommer til at se ud i et stykke tid :) i like it !!

Seneste tests og artikler

0

HIS IceQ X2 Radeon R9 285 2 GB

Vi skal i dagens review se på
Læs Mere

14

MSI Twin Frozr GTX 970 Gaming 4G

Så kom dagen altså, som jeg er
Læs Mere

0

Func HS-260 Gaming Headset

Tweak.dk tager i dag pulsen på
Læs Mere

0

Corsair Graphite 780T Full Tower

Tweak.dk tager i dag et kig på
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Samsung Galaxy Mega 2 dukker op

Den er ikke kommet endnu, og s
Læs Mere

0

Triad Wars tæt på annoncering

United Front Games og Square E
Læs Mere

0

Scalebound kommer eksklusivt til Xbox One konsollen

Når Platinum Games lancerer sp
Læs Mere

1

Her er alt du skal vide om den nye iPhone 6 og iOS 8

Tim Cook og resten af Apple-ko
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.