Digital TV = lort eller hva?

  • Er jeg den eneste som til tider har MEGET dårligt tv?..


    Idag er det kun tv2 midtvest og kanal midtvest 1001 og 1000 som kører alle DR kanaler er bare flimmer og har været sådan det meste af dagen. Tror ikke det er min tuner box da de 2 kanaler som kører bare kører perfekt. Bor lidt vest for Herning. Og nogle gange kører DR kanalerne bare super uden det mindste bøvl så hvad kan det være galt nogle gange??..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Sådan er det også nogle dage hos mig, fx igår spillede det bare. Men så her til aften er DR, DR2, DR-UDATE, DR-K, DR-RamaSjang, DR-HD og TV2 helt døde, de flimre bare og så hakker de sig igennem lyden, men de 2 andre kanaler kører som sagt perfekt.. Og kanal-frekvenserne burde jo ikke kunne drille hinanden så længe det er digitalt signal..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Jeg har stadig kun tv med mpeg2 så jeg kan stadig kun se DR1, DR2 og TV2. Det laver jeg nok ikke om før de lukker for MPEG2 også. Men ihvertfald fungerer det ganske fint og jeg har ikke oplevet problemer med kvaliteten. Umiddelbart vil jeg mene at du skal spørge dine naboer (dem som bruger samme system) om de oplever nogle problemer. Hvis de ikke gør må det umiddelbart være dit udstyr et eller andet sted. Det kan jo f.eks. være antennen.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Yousee har en test kanal hvor jeg kan se signalets styrke..


    Det er en skala fra 1-100 og der er en hvid streg hen over 60(hvilket jeg regner med er normalen) men den ligger på 20-30 konstant og peaker en gang imellem til 40-50..


    Er bare for doven til at få ringet til Yousee og få det ordnet hehe, ser generelt ikke så meget TV..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard
    Det er meget dårligt, men hvad kan man forvente når det er You See? Kan de lave andet end problemer :)


    Har nu kørt fejlfrit før det nye signal :)


    Kunne da hvertfald opsnappe noget fælles antende i bramming (fra esbjerg) med dejlige 180 kanaler *Host* *Host*

  • Troede også det måske var kablet eller sådan noget, men så fx idag indtil kl 19.55 så virkede alle kanaler fint og bum kl 19.55 gik DR1, TV2 og DR2 helt død, men alle de andre spiller stadig max så jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad der egentlig er galt når det er så forskelligt hvilke kanaler som dør og ikke dør for mig.. :S

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Har du ikke mulighed for at tjekke signal styrken og bitrate på dit tv. Denne mulighed har jeg på mit samusng. Og hvis jeg har støj eller kablet er i stykker så stiger bitrate /bitfejl fra 0- og op til 7-10 stykker.

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

    Rettet en gang, sidst af Artisan ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Er jeg den eneste som til tider har MEGET dårligt tv?..


    Idag er det kun tv2 midtvest og kanal midtvest 1001 og 1000 som kører alle DR kanaler er bare flimmer og har været sådan det meste af dagen. Tror ikke det er min tuner box da de 2 kanaler som kører bare kører perfekt. Bor lidt vest for Herning. Og nogle gange kører DR kanalerne bare super uden det mindste bøvl så hvad kan det være galt nogle gange??..


    Måske der fejlen ligger? :$ Ej, men det fungerer ganske fint her. Prøv evt. at ringe til YouSee og høre, hvad det skyldes. Ville også have foreslået skift af antenne kabel, men du virker ret overbevist om, at det ikke er der fejlen ligger. Held og lykke med at få styr på det.

  • Jeg kører pt med et gammelt crt tv da min fladskærm døde og jeg ikke har fået min nye plasmaskærm endnu, så kan ikke rigtig tjekke noget som helst hvad angår signalet på den box jeg bruger.


    Det er ikke igennem Yousee, men bare med en tag antenne og den tror jeg ikke fejler noget da der i over 50% af tiden er super og 100% støjfrit billed, så det må være noget udefra som går ind og driller signalet, men hvad kan dette dog være?.. :S

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Prøv at lægge mærke til næste gang det kommer om det er i forbindelse med at du/I starter opvaskemaskine, vaskemaskine eller andet elektronisk udstyr.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Jeg har ikke koblet andet end en gammel DVD til tv'et, men den sidder der og er slukket både ved godt og dårligt signal så den har jeg udelukket. Jeg har nu været alle el-apperater igennem i min lejlighed, lige fra PC til moden, router, mobillader, alt lys og køkken udstyr og intet af det har indflydelse på signalet så det må været en nabo eller sådan noget. Det som undre mig er bare at sådan noget som kanal Midtvest (kanal 1000) faktisk altid går fri, dette er en lokal kanal som måske kører med lidt kraftigere signal end de andre, eller på en anden frekvens.


    Men er det bare mig eller er det ikke dybt underligt hvis der skulle være apperater som kan forstyrre det digitale sende signal så meget så det er umuligt at se tv på visse kanaler?.. :S

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Jeg har ikke koblet andet end en gammel DVD til tv'et, men den sidder der og er slukket både ved godt og dårligt signal så den har jeg udelukket. Jeg har nu været alle el-apperater igennem i min lejlighed, lige fra PC til moden, router, mobillader, alt lys og køkken udstyr og intet af det har indflydelse på signalet så det må været en nabo eller sådan noget. Det som undre mig er bare at sådan noget som kanal Midtvest (kanal 1000) faktisk altid går fri, dette er en lokal kanal som måske kører med lidt kraftigere signal end de andre, eller på en anden frekvens.


    Men er det bare mig eller er det ikke dybt underligt hvis der skulle være apperater som kan forstyrre det digitale sende signal så meget så det er umuligt at se tv på visse kanaler?.. :S


    Tjoh.. Når du oplever det dårlige signal, har du så prøve at koble alt andet udstyr fra i huset ?(Kan ikke huske om du har svaret på det tidligere i tråden) Har du prøvet at montere antennestikket om, både på antennen og ved tv'et ? Ved godt det sikkert ikke er muligt på antennen :p Det kan jo også være kablet som fejler, ligger tæt på støjkilder eller andet. Du kunne evt prøve at købe sån et par "klodser" (støjfiltre) som du kan sætte på dine ledninger. Ved ikke om det har effekt for antennesignal.


    EDIT: Måske ikke så aktuelt for dit problem, men stadig. http://ing.dk/artikel/104070-d…for-danske-kabel-tv-seere