Spørgsmål omkring SKAT!

  • Nu er det sådan at den samlede viden herinde overgår alt, specielt når det kommer til de lidt skæve/mærkelig spørgsmål, så jeg tager chancen og håber at der er nogen der kan hjælpe mig. :rules:


    Det drejer sig i bund og grund om, om man skal betale SKAT af en overførelse man modtager fra udlandet? (I andre tilfælde Danmark)


    Det er sådan at jeg er begyndt at spille lidt poker på nettet, og indtil videre er det gået ret godt og jeg ønsker derfor at overfører lidt af mine gevinster til min danske konto! - Men skal jeg betale SKAT af dette?


    Jeg kom rigtig i tvilv da jeg var i banken for at oprette en ekstra konto til dette formål, og der stod på kvittering at Nordea opgiver mine kontoer til SKAT! - Hvad vil det lige sige? - Er det sådan at hvis jeg lige pludselig har en ekstra indkomst (i dette tilfælde poker) at SKAT.dk så sætter min SKATTE procent op? (Eller er dette umuligt når det kommer har en bankoverførelse fra Udlandet eller Dk?)


    Jeg håber at der nogen der kan hjælpe mig her, jeg vil nødig stige i SKAT eller skulle til at betale en stor procent af min gevinst til SKAT :crazyeyes:

  • Tror ikke banken oplyser dem om HVOR pengene kommer fra, så det kan jo i princippet være fra en rig onkel ;) . Men der står jo så nok "fra pokerpalace", eller noget i den dur. Men som sagt, så tror jeg sgu ikk' de vidergiver HVOR du får pengene fra. Mener det eneste de gør, er at oplyse omkring renter, og evt. aktier og obligationer hvis det er noget man har i banken.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Nu skal du nok lige tage og læse den 'RIGTIGE' tekst.


    Der er i udgangspunktet INGEN indtægt til en dansk statsborger, der er friholdt for skat.


    Dette gælder heller ikke spil via internettet.


    Jf. http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1823772&vId=0 - kan læses:


    Jeg har vundet i et spil eller lotteri på nettet
    Gevinster ved spil på nettet er skattepligtige som personlig indkomst.


    Hvordan du opgiver det eller hvordan SKAT kontrollerer dette er så et godt spørgsmål, men der er jo en årsag til at Peter Eastgate mfl. har rykket teltpælene op og rykket udenlands.


    //CyberOpz

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af S.STAACK
    Men der er åbenbart andre regler når det glæder gevinster fra poker spil og ikke lotteri.
    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817178&vId=0


    Jeg synes ikke altid at det er helt nemt at gennemskue, og det er endnu ike lykkes mig at finde noget konkret på skat.dk der drejer sig om overførelser fra Udlandet til danmark. (Både privat og arbejdsmæssigt) :rolleyes:


    Hvor spiller du forøvrigt? Jeg spiller selv på Mermaid Poker, og udbetaler jævnligt små beløb (300-500 kr). De har EU licens.


    Fra SKATs egen side:

    "Mermaidpoker.com udbydes af Mermaid Gaming Limited, der er hjemmehørende på Malta, hvor de har en class 3 licens. Mermaid Gaming Limited har den 14. april 2009 fået et bindende svar på, at gevinster vundet efter den 29. oktober 2008 er fritaget for beskatning i Danmark."


  • Det må vel også betyde at andre sider der har EU-licens har samme forhold (i hvertfald dem med class 3 licens, hvad det så end dækker over).


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    Det må vel også betyde at andre sider der har EU-licens har samme forhold (i hvertfald dem med class 3 licens, hvad det så end dækker over).


    Anders


    Ja, dem er der bare så mange af, at de ikke er blevet helt og aldeles slået fast med 7 tomme søm, på SKATs hjemmeside. Det kan man til gengæld få hvis man betaler 300 kr. :boxed:
    Eller man kan bare kigge på hvor de har deres licens på pokerrummets egen hjemmeside, skal de nemlig skrive. Hovedparten af de europæiske ligger i Malta.

  • Jeg kan kun tilføje en ting.
    hvis du er i tvivl så kontakt SKAT, oplys hvor du evt får gevindsterne fra så vil de sikker fortælle dig om du skal svare skat af gevindsten. :D
    Du behøver jo ikke sige du har vundet, bare at du spiller og håber at vinde så hvad du skal i det tilfælde. Man vil jo gerne svare den skat man skal ikk? :$

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Jeg kan kun tilføje en ting.
    hvis du er i tvivl så kontakt SKAT, oplys hvor du evt får gevindsterne fra så vil de sikker fortælle dig om du skal svare skat af gevindsten. :D
    Du behøver jo ikke sige du har vundet, bare at du spiller og håber at vinde så hvad du skal i det tilfælde. Man vil jo gerne svare den skat man skal ikk? :$


    Det skal han bare lige være villig til at betale 300 kr for. Det er åbenbart en større operation for dem :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn


    Det skal han bare lige være villig til at betale 300 kr for. Det er åbenbart en større operation for dem :roller:


    er det nu begyndt at koste penge? sindsygt, de gange jeg har været i tvivl om noget med SKAT er det bare at ringe derind. de plejer sku altid at være behjælpelige,(dog efter 5 minutters ventemusik). havde selv lidt spørgsmål ang. aktier i udenlandske firmaer, og der skal man f. eks. først oplyse til skat i det tilfælde man sælger, eller der er udbetales et udnytte, ALTSÅ når man har en indtægt, så skal skat vide det...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hfriis


    er det nu begyndt at koste penge? sindsygt, de gange jeg har været i tvivl om noget med SKAT er det bare at ringe derind. de plejer sku altid at være behjælpelige,(dog efter 5 minutters ventemusik). havde selv lidt spørgsmål ang. aktier i udenlandske firmaer, og der skal man f. eks. først oplyse til skat i det tilfælde man sælger, eller der er udbetales et udnytte, ALTSÅ når man har en indtægt, så skal skat vide det...


    Lyder da helt råddent, det opfordre jo folk til at være ligeglade. :boxed:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Sørgeligt men sandt. Der står at hvis man vil have et endeligt, og 100% korrekt svar hvad angår SKAT på diverse pokersites, så koster det 300 bobs.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn
    Sørgeligt men sandt. Der står at hvis man vil have et endeligt, og 100% korrekt svar hvad angår SKAT på diverse pokersites, så koster det 300 bobs.


    Det er en mærkelig fortjeneste de skal have, bare for at afgive et klart svar om, om det site man nu bruger går ind under en skattefri tjeneste :rolleyes:


    Men jeg tror nu bare jeg vil benytte mig af de sites der er afgivet som 100% skattefrie, selvom jeg har lidt penge til gode på et site der ikke står på listen....

  • Det lyder som en pengemaskine.
    Enten betaler man 300 kr for at være sikker på at overholde reglerne eller også skider man på det med risiko for at blive nuppet og få en bøde oveni. SKAT vinder uanset hvad, gør den røver ikke altid det forresten? :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af S.STAACK


    Det er en mærkelig fortjeneste de skal have, bare for at afgive et klart svar om, om det site man nu bruger går ind under en skattefri tjeneste :rolleyes:


    Men jeg tror nu bare jeg vil benytte mig af de sites der er afgivet som 100% skattefrie, selvom jeg har lidt penge til gode på et site der ikke står på listen....


    Det er virkelig ikke nødvendigt hvis du gerne vil spille andetsteds :) Hvor spiller du? Så kan jeg da tjekke for dig.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af S.STAACK
    http://www.pkr.com/dk/


    Men jeg skifter nok alligevel til et af de andre sites :D


    De har ikke EU licens :)
    Ellers et meget sjovt site, spillede med playmoney derinde på et tidspunkt for at se hvad det var for noget ^^


    Men jeg kan varmt anbefale Mermaid Poker :)