Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

tirsdag, 6. januar 2004, 17:28

Citeret

Originally posted by jurban
Kan kun være misundelig!!!

:) Hehe, også det man kan håbe andre bliver, eller noget ..

Erhm, hvad har du selv ? ..

22

tirsdag, 6. januar 2004, 17:32

Som sagt den samme forstærker, og så to B&W 604S3 som front, Paradigm's største centerhøjttaler, og Dali 505 som baghøjttalere. Grunden til mine baghøjttalere er Dali, er at det var mine første højttalere, og har ikke råd til at købe B&W's 602S3 endnu, men det kommer..

MB: Asus P6T Deluxe V2, CPU: I7 920@3.95, Ram: 3x2Gb Corsair Dominator PC16000
PSU: Corsair HX1000watt, GFX: HIS ATI 5970, Lyd: Creative X-Fi Elite Pro
HDD: 1x Intel X25M 80Gb + et bundt andre små-diske

23

tirsdag, 6. januar 2004, 17:37

Citeret

Som sagt den samme forstærker, og så to B&W 604S3 som front, Paradigm's største centerhøjttaler, og Dali 505 som baghøjttalere. Grunden til mine baghøjttalere er Dali, er at det var mine første højttalere, og har ikke råd til at købe B&W's 602S3 endnu, men det kommer..

ahh okay, lyder til at være godt nok ? ..

kender B&W, men har aldrig hørt om Paradigm ? Hvoran er de ?

24

tirsdag, 6. januar 2004, 17:44

Paradigm er såmænd ret godt, men kan ikke måle sig med B&W og Dali... Den har dog ogs' kun kostet 1900kr.. B&W står for at ha' lavet verdens bedste højttalere hvis du kender dem. Nautilus'erne.. Men jeg hældre dog mere til Dali's højttalere når vi taler prisklasser under 100.000kr sættet..

25

tirsdag, 6. januar 2004, 17:50

Citeret

Originally posted by Macimuz

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

For at få den bedste lyd muligt, så skal du helst ha' de samme enheder i hele systemet. dvs. at hvis du har dali grand som front, så vælg også nogle dalier som bag, eftersom enhederne i højttalerne er bygget samme sted, og hvis de så kommer fra samme serie, lydder det hele også ens, så man ikke får den der kæmpe eksplotion foran, og lyden af en knaldperle bagved, som Aerial også nævner..

Ye, okay ..

Det med prisen, godt du siger det, blev rolig igen, for ellers være de dyrere end Grand front ..

Men vil i hvertfald skaffe Vocal Center, og umiddelbart vil jeg også stræbe efter de baghøjtalere ..

Kan lide når det lyder godt, og eventuelt runger på værelset ..

Det er vel ikke helt umuligt at få det til at runge med de grander der.. Det er jo noget ordentligt kram! og du har jo ikke ligefrem brug for en sub., med de basser der sidder i..

Hehe narj, tværtimod ..

Det rungede i hvertfald hos ham kammeraten med de 2 Evidence 870 som baghøjtalere ..

Det er også nogle halvstore baghøjttalere.. som hovedregel siger man jo at baghøjttalerne helst skal være lige over hovedet.. Men det er jo lidt sværdt med sådan nogle bamser.. :)

Hehe, ja .. Det kan der være noget om ..

Men vil nu stræbe efter hele serien :)

Man er vel ikke kvalitetsbamse for ingenting !

Hvis du er kvalitets bamse, så vil jeg da råde dig til at kigge om efter noget andet end den Denon Receiver du benytter nu, det er med tårer i øjnene at jeg ser du har spændt et sæt Dali Grand til sådan en, de højtalere fortjener et rigtigt godt Forsærker- sæt/Surround Anlæg, du vil få så meget mere ud af dem, ved at opgradere til noget i en lidt bedre klasse, jeg mener intet ondt med det jeg skriver, prøv at lån noget godt grej af en, så vil du se hvad jeg mener..

:)

Intel Haswell 4770
MSI Z87 G45
Kingston 16GB DDR1600
Gigabyte GTX770
OZC 256GB SSD
OZC 850W
Intel Stock køler
Zalman GS1000 Black
Asus 24" TFT

26

tirsdag, 6. januar 2004, 17:54

Citeret

Paradigm er såmænd ret godt, men kan ikke måle sig med B&W og Dali... Den har dog ogs' kun kostet 1900kr.. B&W står for at ha' lavet verdens bedste højttalere hvis du kender dem. Nautilus'erne.. Men jeg hældre dog mere til Dali's højttalere når vi taler prisklasser under 100.000kr sættet..

Oki, jooh .. Har hørt om dem, de skulle være fair nok .. Hvilket nok er en underdrivelse :]

27

tirsdag, 6. januar 2004, 17:55

Citeret

Originally posted by Bjørn B

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

For at få den bedste lyd muligt, så skal du helst ha' de samme enheder i hele systemet. dvs. at hvis du har dali grand som front, så vælg også nogle dalier som bag, eftersom enhederne i højttalerne er bygget samme sted, og hvis de så kommer fra samme serie, lydder det hele også ens, så man ikke får den der kæmpe eksplotion foran, og lyden af en knaldperle bagved, som Aerial også nævner..

Ye, okay ..

Det med prisen, godt du siger det, blev rolig igen, for ellers være de dyrere end Grand front ..

Men vil i hvertfald skaffe Vocal Center, og umiddelbart vil jeg også stræbe efter de baghøjtalere ..

Det er vel ikke helt umuligt at få det til at runge med de grander der.. Det er jo noget ordentligt kram! og du har jo ikke ligefrem brug for en sub., med de basser der sidder i..

Hehe narj, tværtimod ..

Det rungede i hvertfald hos ham kammeraten med de 2 Evidence 870 som baghøjtalere ..

Det er også nogle halvstore baghøjttalere.. som hovedregel siger man jo at baghøjttalerne helst skal være lige over hovedet.. Men det er jo lidt sværdt med sådan nogle bamser.. :)

Hvis du er kvalitets bamse, så vil jeg da råde dig til at kigge om efter noget andet end den Denon Receiver du benytter nu, det er med tårer i øjnene at jeg ser du har spændt et sæt Dali Grand til sådan en, de højtalere fortjener et rigtigt godt Forsærker- sæt/Surround Anlæg, du vil få så meget mere ud af dem, ved at opgradere til noget i en lidt bedre klasse, jeg mener intet ondt med det jeg skriver, prøv at lån noget godt grej af en, så vil du se hvad jeg mener..

I know, det er måske ikke lige topklassen.. Det må jeg indrømme ..

Men hvad ville du foreslå ? ..

Ps. Har umiddelbart ingen planer om at skifte den ud, sådan lige .. Skulle måske dog være til en NAD !

28

tirsdag, 6. januar 2004, 18:19

En Denon-forstærker til 10.000kr er sku' da god ville jeg nok mene!!!.. De er da berygtede for at lave de beste home-cinema forstærkere, som fx. deres topmodel der skulle være i blandt en af verdens bedste.. ifølge andmeldelserne...

29

tirsdag, 6. januar 2004, 18:20

Kort fortalt om Denon's kraftværk..
Kraftværk!
Forstærkeren i AVC-A1SR yder hele 7 x 170 Watt, målt i 8 ohm under de strengeste målekrav. Der er altså tale om et kraftværk uden lige, der har råstyrke til hamle op med selv de mest krævende højttalersystemer på markedet. For at få plads til den voldsomme strømforsyning til at ”føde” den heftige forstærkersektion, er AVC-A1SR´s fysiske størrelse over det gennemsnitlige. Den vejer 29kg og er 22cm høj. Med en dybde på næsten en halv meter, passer den ikke ind i et helt almindeligt hifi-møbel. MEN de fysiske dimensioner er ikke noget problem, når man med en god fornemmelse og følelse ved, at man har markedets mest heftige A/V-forstærker stående i sin stue!

30

tirsdag, 6. januar 2004, 18:25

Citeret

En Denon-forstærker til 10.000kr er sku' da god ville jeg nok mene!!!.. De er da berygtede for at lave de beste home-cinema forstærkere, som fx. deres topmodel der skulle være i blandt en af verdens bedste.. ifølge andmeldelserne...

Jamen gu er den da god, og ja deres Top model er da god, men når man har så godt en sæt Højtalere som han nu har er det altså synd at sætte dem til at spille på en Receiver i den prisklasse...

Intel Haswell 4770
MSI Z87 G45
Kingston 16GB DDR1600
Gigabyte GTX770
OZC 256GB SSD
OZC 850W
Intel Stock køler
Zalman GS1000 Black
Asus 24" TFT

31

tirsdag, 6. januar 2004, 18:27

Kan godt se hvad du mener, men jeg ville nu mene at den klare opgaven med en fryd for øret... Hvis ikke det skulle være den han har nu, så ville jeg da nok vælge en af dens "store-brødre", men så snakker vi altså også forstærker for over 20.000..

32

tirsdag, 6. januar 2004, 18:30

Må lige høre hvad du har af højttalerkabler til Granderne Macimuz... Det er jo ret vigtigt at ha' noget ordentlig kabel så det ikke blir flaskehalsen..

33

tirsdag, 6. januar 2004, 18:35

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Ye, okay ..

Hehe narj, tværtimod ..

I know, det er måske ikke lige topklassen.. Det må jeg indrømme ..

Men hvad ville du foreslå ? ..

Ps. Har umiddelbart ingen planer om at skifte den ud, sådan lige .. Skulle måske dog være til en NAD !

Hvis det skal være NAD så kig/hør lidt på deres Silverline, S170 og S250, et godt sæt med masser af krafter.

Eller ville jeg forslå noget, Arcam FMJ - Rotel - Harman /Kardon.

Hifi-Klubben er da et ok sted, jeg har selv handlet der flere gang, de er bare ikke hvad de har været, i de gode gamle dage var de netop en "hifiklub" det er de bare ikke mere, nu vil de bare sælge og tjene penge, mange af dem der arbejde hos hifiklubben (Århus) aner simpelthen ikke hvad de snakker om, så det er begyndt at minde lidt om de stor GIGAELETRONIKMEGA forretninger, desværre...

Intel Haswell 4770
MSI Z87 G45
Kingston 16GB DDR1600
Gigabyte GTX770
OZC 256GB SSD
OZC 850W
Intel Stock køler
Zalman GS1000 Black
Asus 24" TFT

34

tirsdag, 6. januar 2004, 18:46

Man kunne jo koble Nad's S250 til Denon'en, og ville da nok få noget af et kraftværk.. Helt enig..
Og vores hifiklub her på sjælland i Hillerød, er da ikke så slemme hvad angår at sælge og tjene penge.. Jeg har fået utrolig mange gode kvalificerede råd, og de fleste ved da hvad de taler om.. Syndt at det ikke er sådan i Århus..

35

tirsdag, 6. januar 2004, 22:22

Citeret

Man kunne jo koble Nad's S250 til Denon'en, og ville da nok få noget af et kraftværk.. Helt enig..
Og vores hifiklub her på sjælland i Hillerød, er da ikke så slemme hvad angår at sælge og tjene penge.. Jeg har fået utrolig mange gode kvalificerede råd, og de fleste ved da hvad de taler om.. Syndt at det ikke er sådan i Århus..

De er nu ok fair her i Herning, synes da jeg fik en god vejledning da jeg netop skulle købe nogle højtalerkabler, som du spurgte til tidligere ..

Vidste i forvejen det skulle være biwiring, så ville gå efter Teralabs til 250 kr. meteren, men dem havde de desværre ikke, så fik en god løsning i første omgang, som gik ud på nogle Dali kabel (sølv indeni), hvorpå man faktisk kunne lave en biwiring, købte så et sæt mere, forskellen er vel bare, at det hele ikke er samlet i et kabel, men der er altså 4x4 meter af dali bedste højtaler kabler, dog ikke købt som biwiring, hvor dali har noget til 350 kr. meteren, hvor jeg nok kunne have klaret mig med 2x3 meter .. Men nu kan de også flyttes lidt, når man engang flytter, så rart nok .. Men ville da nok foretrække noget rigtigt biwiring, men ved ikke om det gør en forskel ?

Vil dog sige til de andre ting med forstærker, så den dyreste NAD havde hos HIFI kostede 15k, og den så også ganske nice ud, 110 watt i 8 ohm på all 7 kanaler .. Men 15k er squ meget, men også uden tvivl noget jeg også engang kunne finde på at investere i, så længe jeg ikke er mere rig end jeg er, så må jeg nok lige droppe den Denon forstærker, som koster 35 k. På trods af den sikkert er pænt ond !

36

tirsdag, 6. januar 2004, 22:54

Citeret

Citeret

De er nu ok fair her i Herning, synes da jeg fik en god vejledning da jeg netop skulle købe nogle højtalerkabler, som du spurgte til tidligere ..

Vidste i forvejen det skulle være biwiring, så ville gå efter Teralabs til 250 kr. meteren, men dem havde de desværre ikke, så fik en god løsning i første omgang, som gik ud på nogle Dali kabel (sølv indeni), hvorpå man faktisk kunne lave en biwiring, købte så et sæt mere, forskellen er vel bare, at det hele ikke er samlet i et kabel, men der er altså 4x4 meter af dali bedste højtaler kabler, dog ikke købt som biwiring, hvor dali har noget til 350 kr. meteren, hvor jeg nok kunne have klaret mig med 2x3 meter .. Men nu kan de også flyttes lidt, når man engang flytter, så rart nok .. Men ville da nok foretrække noget rigtigt biwiring, men ved ikke om det gør en forskel ?

Vil dog sige til de andre ting med forstærker, så den dyreste NAD havde hos HIFI kostede 15k, og den så også ganske nice ud, 110 watt i 8 ohm på all 7 kanaler .. Men 15k er squ meget, men også uden tvivl noget jeg også engang kunne finde på at investere i, så længe jeg ikke er mere rig end jeg er, så må jeg nok lige droppe den Denon forstærker, som koster 35 k. På trods af den sikkert er pænt ond !

Hvis jeg skal være ærlig ville jeg heller sætte pengene i noget af NAD´s, husk på at Watt ikke er alt, og så findes der så mange andre mærker end dem de lige har i Hifiklubben.

Mit eget anlæg, som er købt til brug i Surround, består af følg:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5391&PN=1

Jeg har desværre ikke råd eller plads til både et godt Surround anlæg og et Stereo anlæg...

Intel Haswell 4770
MSI Z87 G45
Kingston 16GB DDR1600
Gigabyte GTX770
OZC 256GB SSD
OZC 850W
Intel Stock køler
Zalman GS1000 Black
Asus 24" TFT

37

tirsdag, 6. januar 2004, 22:57

Citeret

Citeret

Citeret

Hvis jeg skal være ærlig ville jeg heller sætte pengene i noget af NAD´s, husk på at Watt ikke er alt, og så findes der så mange andre mærker end dem de lige har i Hifiklubben.

Mit eget anlæg, som er købt til brug i Surround, består af følg:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5391&PN=1

Jeg har desværre ikke råd eller plads til både et godt Surround anlæg og et Stereo anlæg...

Well, Rom blev ikke bygget på en dag :]

Men ved Watt ikke er alt ..

38

tirsdag, 6. januar 2004, 22:57

helt ærlig glem alt hva du har læst,fordi det er sku noget pis de fleste folk siger i denne thread :finger: , og gå in på denne side for at få info/hjælp til at vælge dine nye baghøjtallere da de har betydeligt mere forstand på det. www.hifi4all.dk

foresten ser du meget film siden du vil have surround???

39

tirsdag, 6. januar 2004, 23:03

Citeret

Originally posted by Tizok
helt ærlig glem alt hva du har læst,fordi det er sku noget pis de fleste folk siger i denne thread :finger: , og gå in på denne side for at få info/hjælp til at vælge dine nye baghøjtallere da de har betydeligt mere forstand på det. www.hifi4all.dk

Hmm, ikke så sagligt sagt det der ?? ..

Hvis du mener det ikke er godt, må du da gerne kommentere hvorfor ? ..

Men jo, ser faktisk ok mange film, er lidt af en filmfanatiker, snakker meget film med en kammerat fra arbejdet af .. Og er tit i biffen. ..

Ps. Synes dog det lyder meget logisk at have et sæt, som er lavet til at spille sammen ? .. Og umiddelbart ved Bjørn B og Jurban noget om tingene .. I hvertfald mere end jeg gør ..

40

tirsdag, 6. januar 2004, 23:18

Citeret

Originally posted by Tizok

Du kunne da i det mindste udtale dig lidt pænere...

Hmm jeg benytter mig dagligt af hifi4all.dk, meningerne er lige så mange som der er med Intel og AMD, ved Hifi/Surround har man dog sine øre man kan stole på...

Intel Haswell 4770
MSI Z87 G45
Kingston 16GB DDR1600
Gigabyte GTX770
OZC 256GB SSD
OZC 850W
Intel Stock køler
Zalman GS1000 Black
Asus 24" TFT

Seneste tests og artikler

0

Samsung Galaxy Tab S 10.5 Wi-Fi

Hvis du er på udkig efter en n
Læs Mere

1

AMD R7 Series SSD 240 GB

AMD har i samarbejde med OCZ u
Læs Mere

4

DasKeyboard 4 Professional

Sæt jer godt til rette og tank
Læs Mere

0

ADATA Premier SP610 256 GB SSD

For en gangs skyld skal vi på
Læs Mere
Seneste nyheder

2

ASRock X99 OC Formula teaser

De første billeder af ASRock X
Læs Mere

0

Ny HTC Desire 510 smartphone med 64bit processor

HTC har annonceret deres nye H
Læs Mere

2

Smartphones skal have en kill switch

Den amerikanske delstat Califo
Læs Mere

0

ASRock Fatal1ty X99 Professional

ASRock fortsætter med at komme
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.