Baghøjtalere til noget Dali halløj !

  • Før eller senere er det jo på tide at få sig noget surround (Og ikke noget lignende Dantax eller måske eltax, hehe )


    Jeg er så heldig at være ejer af et par Dali Grand højtalere, men hvad vil passe sig godt til baghøjtalere. Har kigget på Dali Grand Diva, men erhm ja, de koster jo 10 k stykket ... Erhm .. Ellers har jeg kigget på Dali Evidence 870, de koster da heldigvis kun 7k stykket ... erhm ...


    eller skulle man måske nøjes med nogle andre baghøjtalere ? ..


    Er lidt noob på det område med surround.


    Men altså, hvis man køber nogle og de f.eks. højest kan trække 80 watt, men forstærkeren går op til 150 på hver kanal, hva så ? ... Eller sådan noget instiller man måske til surround ? .. ja, hvad ved jeg ..


    .....

  • Ved ikke mere om surround end lige til husbehov - men vil da råde dig til at købe nogle baghøjtalere der kan følge med.


    Købte først nogle på omkring de 80W og f.eks ved Dolby Digital-reklamen med helikopteren lyder det sg* så lamt når den kommer med super-ren og kraftig lyd i de 2 front-højtalere (og godt med bas fra subben) og så kommer til en halvt-overstyrende og knasende baghøjtaler :(


    Selvom baghøjtalerne slet ikke spiller så meget som fronten er de, efter min mening, meget vigtige at have i ordentlig kvalitet - og så gerne nogle der kan trække lidt ikk ? ;)

  • Til det med de 80 W.


    Jeg har et par B&W DM 17 på og de slår fra ved 60 W, men jeg kan love dig for, at de 2 højttalere + centerhøjttaleren og så lige et par satelitter bagpå med en subwoofer, er noget der kan spille ret så højt. ;)
    Du kan indstille lydstyrken på center og baghøjttalere i forhold til fronthøjttalere. Det skulle jo gerne give en ordentlig surroundlyd og der er jo forskel på driftseffekt osv. på de forskellige højttalere. ;)

  • Okay, fair nok ... Mente nok man burde kunne indstille sådanne ting ..


    Nu kommer jeg dog ikke til at bruge subwoofer til det surroundsæt ...


    Men har hørt Dali Grand, Vocal og 2 Evidence 870 som baghøjtalere, det lyder dælme godt. Så LOTR 1 SE på sådan en kombination. Huha ..


    Meen, det var nu bare hvis der var noget knap så dyrt og mindst ligeså godt ..


  • Jeg Ville helt 100% købe nogle ordentlige baghøjttalere til de fronter der!!! Det har været mine ynglins-højttalere i lang tid, indtil Dali lavede deres Ephonia... Jeg ville nok købe et par gode højttalere i HiFi-klubben, så du får noget der matcher dem..


    Har du selv købt de højttalere fra nye af?
    Og hvilken forstærker har du?


    Jeg ville nok selv ha' købt Grandernes baghøjttalere, men hvis du ikke ha' gyserne til det, så ville jeg nok lige forhøre mig i HiFi-klubben, og prutte lidt med prisen.. Når du i forvejen har nogle Grander, så kan de være lidt nemmere at prutte med.. Respekt du ved.. :))

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb


  • Narj, de er købt brugt, men var i en rigtig fin stand ...


    Meen vil nu også gerne have noget ordenligt, når det nu engang skal være .. Du mener divaerne er de rigtigt baghøjtalere eller ?


    men jeg har en Denon 3802 reciever ..


    Er nu også pænt glad for de højtalere !


  • Jeg mener at Grandernes Baghøjttalere hedder Cupé, og kan købes for 15.000kr i sverige.. For 2! http://www.hifiklubben.se/show…lder=46&product=DALICOUPE
    Kunne ikke lige finde den på den danske hjemmeside, men de har den skam også i de danske hifiklubber..
    Jeg er selv nok det man kalder hifi-geak, og har faktisk den samme forstæker som dig.. Dejlig forstærker!!!..
    Og centerhøjttaleren hedder så Vocal..
    http://www.hifiklubben.se/show…lder=48&product=DALIVOCAL

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af jurban ().



  • prøv www.hifi4all.dk gnialt forum hvad højtalere mm. angår

  • Hehe Jurban, mindes vi havde en tråd på et tidspunkt, hvor der blev snakket om højtalere .. hehe ..


    Er lidt af et lydfreak, men ved nu knap så meget om tingene, men det lær man vel hen ad vejen ..


    Men de der højtalere, er det 15k stykket ? Det lyder lidt vildt, i såfald !


    Edit: Fandt ud af det var pr. stk ! :boxed:


  • Nej nej.. det er for 2.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • For at få den bedste lyd muligt, så skal du helst ha' de samme enheder i hele systemet. dvs. at hvis du har dali grand som front, så vælg også nogle dalier som bag, eftersom enhederne i højttalerne er bygget samme sted, og hvis de så kommer fra samme serie, lydder det hele også ens, så man ikke får den der kæmpe eksplotion foran, og lyden af en knaldperle bagved, som Aerial også nævner..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by jurban
    For at få den bedste lyd muligt, så skal du helst ha' de samme enheder i hele systemet. dvs. at hvis du har dali grand som front, så vælg også nogle dalier som bag, eftersom enhederne i højttalerne er bygget samme sted, og hvis de så kommer fra samme serie, lydder det hele også ens, så man ikke får den der kæmpe eksplotion foran, og lyden af en knaldperle bagved, som Aerial også nævner..


    Ye, okay ..


    Det med prisen, godt du siger det, blev rolig igen, for ellers være de dyrere end Grand front ..


    Men vil i hvertfald skaffe Vocal Center, og umiddelbart vil jeg også stræbe efter de baghøjtalere ..


    Kan lide når det lyder godt, og eventuelt runger på værelset ..


  • Det er vel ikke helt umuligt at få det til at runge med de grander der.. Det er jo noget ordentligt kram! og du har jo ikke ligefrem brug for en sub., med de basser der sidder i..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by jurban


    Det er vel ikke helt umuligt at få det til at runge med de grander der.. Det er jo noget ordentligt kram! og du har jo ikke ligefrem brug for en sub., med de basser der sidder i..


    Hehe narj, tværtimod ..


    Det rungede i hvertfald hos ham kammeraten med de 2 Evidence 870 som baghøjtalere ..

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Hehe narj, tværtimod ..


    Det rungede i hvertfald hos ham kammeraten med de 2 Evidence 870 som baghøjtalere ..


    Det er også nogle halvstore baghøjttalere.. som hovedregel siger man jo at baghøjttalerne helst skal være lige over hovedet.. Men det er jo lidt sværdt med sådan nogle bamser.. :)

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Men her er de også, på dali's egen hjemmeside :)


    link


    Jo, men der stod ik' pris.. og den tænkte jeg var "lidt" vigtig.. ;)

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by jurban


    Det er også nogle halvstore baghøjttalere.. som hovedregel siger man jo at baghøjttalerne helst skal være lige over hovedet.. Men det er jo lidt sværdt med sådan nogle bamser.. :)


    Hehe, ja .. Det kan der være noget om ..


    Men vil nu stræbe efter hele serien :)


    Man er vel ikke kvalitetsbamse for ingenting !

  • Quote

    Originally posted by jurban


    Jo, men der stod ik' pris.. og den tænkte jeg var "lidt" vigtig.. ;)


    Ye, det har du så ret i .. Men de er umiddelbart kun 1k dyre end de der Evidence .. Så ikke så galt, når man tænker på hvad jeg havde af pris at gå efter i forvejen :)