DR HD - er jeg den eneste der ikke kan finde kanalen?

  • Hej


    Jeg har som så mange andre danskere idag 're-scannet' efter digitale kanaler på mit tv. Alle kanaler er nu fundet - på nær DR HD :/


    Jeg har et TV med indbygget MPEG 4 tuner (DVB-C) - og modtager TV-signal fra kabel-TV.



    Er jeg den eneste med dette problem eller er der andre derude?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xenon
    Hej


    Jeg har som så mange andre danskere idag 're-scannet' efter digitale kanaler på mit tv. Alle kanaler er nu fundet - på nær DR HD :/


    Er jeg den eneste med dette problem eller er der andre derude?


    Måske fordi du ikke har et HD TV, eller kun har en MPEG2 tuner. :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xenon
    Jeg har et TV med indbygget MPEG 4 tuner (DVB-C) - og modtager TV-signal fra kabel-TV. Det skulle jeg selvfølgelig have nævnt med det samme..


    Mon ikke du skal have en bestemt pakke for at kunne modtage den kanal så ? :) Ved viasat skal man fx have "Bonus-pakken" for at kunne se den (mener jeg). Venter på at dbnet sender mig en HD-boks så jeg også kan se den!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Marquis


    Mon ikke du skal have en bestemt pakke for at kunne modtage den kanal så ? :) Ved viasat skal man fx have "Bonus-pakken" for at kunne se den (mener jeg). Venter på at dbnet sender mig en HD-boks så jeg også kan se den!


    DR HD er en gratis kanal. :D

  • "Kabel-tv
    Kabel-tv sendes efter 1. november både analogt og digitalt. Analogt kræver intet særligt udstyr, men du kan ikke se DR HD og DR Update.


    Modtager du dit kabel-tv digitalt får du adgang til alle DR's kanaler. Er du kunde hos Telia Stofa kan programudbuddet variere alt efter antenneforeningen. Kan du ikke se nogle af de nye kanaler, så ring til Telia Stofa. "


    http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/10/30/145046.htm


    Edit: Kan så se på det link du lige har postet, at "særligt udstyr" er en sådan tuner du har, my bad.

  • Mener det er noget med at man skal have et CA-Modul fra TDC,
    for at se deres HD kanaler. Er dog ikke helt sikker,
    men ring dog til deres support. :)


    Godt man ikke har TDC.. :)
    Du kan jo også altid tage DR HD gennem luften (DVB-T).


    Jeg har den selv både via min antenneforening, og på parabolen.

  • mjaa - jeg kan prøve om jeg kan finde den over DVB-T - god ide.


    jeg takker


    *EDIT ... glemte lige "Analogt kræver intet særligt udstyr, men du kan ikke se DR HD og DR Update." :/

  • Vil lige smide denne info:
    I Fona fik vi et notat ud fra Stofa hvor de skriver at de nye kanaler ganske vist er gratis, men er ikke et krav at folk skal kunne modtage dem. Det betyder at f.eks. Stofa har været så svinske at smide DR HD i deres HD pakke som sjovt nok koster ekstra.


    Altså, for at modtage en gratis kanal skal man betale ekstra....... meget meget svinsk efter min mening.


    Edit:
    Link til oversigten over stofa's ekstra pakker:
    http://www.stofa.dk/zaptor/premium.php?mid=220

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jeg kan nemt se den, men jeg bruger også DVB-T med en MPEG-4 tuner i min computer. Men for satan. Synes alle de nye digitale DR kanaler fucker.


    DR K
    DR Rammasjan
    DR HD


    og hvad de ellers hedder, alle har dårlig signal eller i hvert fald ikke særlig flot billede, det bliver gnidret ud ved mig.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Kan være mange ting når du ser dem på computer..
    De nye kanaler er MPEG4, så sørg for du har et godt codec til det.
    Jeg bruger selv DVBViewer og CoreAVC Pro codec til mine MPEG4 kanaler.


    Det er godt nok DVB-C, men det burde hjælpe med et godt codec.


    Jeg havde selv store problemer med mine 9 HD kanaler på computeren.
    Prøvede alverdens MPEG4 codecs, og uanset hvad jeg gjorde,
    hakkede billedet voldsomt.
    Og der var intet problem med de almindelige SD MPEG2 kanaler.


    Men efter jeg opdateret til nyeste CoreAVC Pro, har der ingen problemer
    været overhovedet.


  • Tja, det kan jo diskuteres fra nu af og til dommedag :) Af en eller anden årsag er de nye kanaler ikke blevet lavet "must carry", dvs. det er fuldstændig op til leverandøren om de vil transmittere dem.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Men igen.. Du kan stadig hive den gratis ned fra luften..
    Så vil folk se den, har de rige muligheder for det..


    Er du sikker?


    Brtlsn skriver jo:
    "Kabel-tv sendes efter 1. november både analogt og digitalt. Analogt kræver intet særligt udstyr, men du kan ikke se DR HD og DR Update."


    *EDIT Bubbi mener nok med DVB-T