Server-hosting

  • Ja der var altså ikke noget forum for lige det her, men mener at det er det rigtige sted at smide den her topic hen


    Sagen er således, at jeg har en server som jeg gerne vil have ud og stå i et center. Jeg har selvfølgelig brugt min ven Google, og har dog også fundet ret mange som tilbyder Co-Location. Sagen er bare således, at jeg kommer til at bruge min server til nogle ret trafikkrævende ting, hvilket så betyder at jeg skal have en del trafik oven i hatten. Der er nogen Co-Location-firmaer som tilbyder lige i overkanten, og så nogen som er fuldstændig sindssyge med deres trafikpriser.


    Så nu leder jeg efter en godt datacenter, meget gerne ved/i København, da jeg bor i det område. Derfor spørger jeg her om der er nogle af jer som kender en god og billigt center hvor jeg kan smide den ind? :) - Det må også godt være i fx. Sverige!


    Hilsen Mean

    Gigabyte GA-EX58-UD4P
    Core i7 920 2.66Ghz
    Corsair Dominator 3 x 2GB 1600mhz DDR3
    Samsung Spinpoint F1 750GB
    ASUS GTX280 SLI

  • Må man spørge hvad der ligger af hardware? og hvad det primært skal hoste?


    Nogen gange kan det bedre svare sig med VPS eller dedicated, dog i udlandet. DK har latterlige høje priser og falske trafikgrænser.

  • Der ligger følgende dele i den:


    2 x Intel Xeon E5520 Quad core processor - 2.26ghz
    6 x 2GB DDR3 ram på 1333mhz
    4 x Samsung Spinpoint F1 Raid Class diske som kører i Raid 1 + 0
    2 x 1000mbit netkort som kører i team


    Den skal primært trække meget trafikkrævende applikationer. Den skal også fungere som VPS-host.

    Gigabyte GA-EX58-UD4P
    Core i7 920 2.66Ghz
    Corsair Dominator 3 x 2GB 1600mhz DDR3
    Samsung Spinpoint F1 750GB
    ASUS GTX280 SLI